متن نگران‌کننده‌ای که شروین حاجی‌پور منتشر کرد

شروین حاجی پور خواننده پاپ ایرانی است که در برنامه عصر جدید شناخته شد و با آهنگ «برای» در جریان اعتراضات مردم به شهرت رسید. شروین با این آهنگ توانست جایزه گرمی بهترین ترانه برای تغییر اجتماعی سال ۲۰۲۳ را از آن خود کند.

متن نگران‌کننده‌ای که شروین حاجی‌پور منتشر کرد

متن نگران‌کننده‌ای که شروین حاجی‌پور منتشر کرد

شروین حاجی‌پور در شبکه ایکس(توییتر نوشت): عمیقا احساس میکنم که کارم با این دنیا تموم شده.

شروین حاجی پور

 

شروین حاجی پور خواننده ترانه «برای» کیست؟شروین حاجی‌آقاپور معروف به شروین حاجی‌پور، خواننده موسیقی پاپ است که نخستین بار در برنامه «عصر جدید» در صداوسیما شناخته شد. او با آغاز اعتراضات در ایران، آهنگی با عنوان «برای» با توییت‌های اعتراضی کاربران در توییتر ساخت و اجرا کرد که این تک‌آهنگ به مهمترین موسیقی اعتراضات تبدیل شد و در جریان ناآرامی‌های اخیر توسط معترضان بسیار استفاده شد. افراد دیگر این آهنگ را بازخوانی کردند. شروین حاجی‌پور با این آهنگ جایزه «گرمی» بهترین ترانه برای «تغییر اجتماعی» سال ۲۰۲۳ را از آن خود کرد.

زندگینامه شروین حاجی‌پور

شروین حاجی‌پور متولد ۱۰ فروردین ۱۳۷۶ در شهر بابل استان مازندران است. او یک خواهر به نام کمند دارد. شروین تحصیلات آکادمیک خود را در رشته اقتصاد از دانشگاه مازندران به اتمام رسانده، اما از کودکی به موسیقی و هنر علاقمند بوده است.

شروین موسیقی را از همان کودکی آغاز کرده است. خودش خواهرش را الهام‌بخش ورود به دنیای موسیقی می‌داند و می‌گوید «چون خواهرم کمند به کلاس آواز می‌رفت من از بچگی به موسیقی علاقه داشتم.» به گفته خودش «اولین جرقه علاقمندی‌ام به موسیقی، به هشت سالگی و زمانی‌که همراه پدرم به یک کنسرت محلی در بابل رفته بودم، برمی‌گردد.» با فهمیدن علاقمندی‌اش از طرف خودش و خانوادش تشویق به یاد گرفتن یک ساز می‌شود و در نهایت او «ویولن» را به‌عنوان ساز تخصصی خود انتخاب می‌کند. 

شروین به غیر از ویولن ساز‌های دیگری همچون گیتاز و پیانو را خودآموز یاد گرفت. خودش می‌گوید: «وقتی شروع به نوازندگی کردم، بعد از مدتی از آن خسته شدم و بیشتر وقت‌ها نت‌ها را تغییر می‌دادم که همین قضیه باعث عصبانیت استادم می‌شد، اما وقتی دید که من کوتاه نمی‌آیم، مرا به یک استاد آهنگساز معرفی کرد تا بتوانم آنجا خلاقیت به خرج دهم.»

شروین با شرکت در فصل اول برنامه استعدادیابی «عصر جدید» توانست خودش را به‌عنوان یک خواننده و آهنگساز مطرح کند. البته او تا قبل از شرکت در برنامه عصر جدید هم تک‌آهنگ‌هایی منتشر کرده بود. شروین در برنامه «عصر جدید» تا مراحل نهایی بالا آمد و در همان مرحله اول با خواندن ترانه «شاید بهشت» نظر هر چهار داور را به خود جلب کرد. آریا عظیمی‌نژاد آهنگساز و داور این برنامه از او به دلیل صدا و متن ترانه‌اش تقدیر کرد و گفت: «ما کمتر فردی را داشتیم که هم آهنگ بسازد، هم بخواند و هم شعر بسُراید.»

شروین درباره اینکه خودش آهنگساز و ترانه‌سُرای آثارش است، می‌گوید: «نمی‌توانم با شعر یا ملودی‌ای که دیگران برایم می‌سازند ارتباط برقرار کنم و آن را بخوانم. بزرگ‌ترین درد‌ها و دغدغه‌های من تبدیل به موسیقی می‌شوند. یعنی اینگونه نیست که همینطوری یک شعری بخوانم یا بنویسم. تمام آنچه که می‌نویسم و می‌خوانم برآمده از دغدغه‌هایم است. هیچ لذتی بالاتر از این نیست که مشکلات و دردهایت تبدیل به موزیک شوند.»

 

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 113839

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      ارسال نظر