ماجرای عجیب کشف گنج و سکه‌های تاریخی در همدان چه بود؟ زمین گنج را پس زد + عکس

: فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان از کشف ۱۷ قلم اشیاء تاریخی و فرهنگی مربوطه به هزاره اول قبل از میلاد خبر داد.

ماجرای عجیب کشف گنج و سکه‌های تاریخی در همدان  چه بود؟ زمین گنج را پس زد  + عکس

کشف گنج در همدان خبرساز شد. جزئیات کشف گنج، یک گنجینه ارزشمند تاریخی  در همدان  اعلام شد. باستان‌شناسان از کشف گنج و اشیای عتیقه دوره قاجار و عثمانی در همدان  خبر دادند. این کشف گنج و روستای هفت هزار ساله ایرانی در حالی رخ داده است که احتمالا، ۱۳ محوطه تاریخی با آبگیری این سد غرق می‌شود.

کشف گنج تاریخی توسط مرد باغدار در همدان / عتیقه ها برای ۳ هزار قبل بود + جزییات

: 17 قلم شی تاریخی و فرهنگی مربوطه به هزاره اول قبل از میلاد در همدان کشف شد.

 جواد خدامرادی فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به محض کسب اطلاع و ارسال اخبار از فراجای استان مبنی بر پیدا شدن تعدادی اشیا عتیقه ، موضوع در دستور کار یگان حفاظت میراث فرهنگی قرار گرفت.

وی ادامه داد: بر این اساس با همکاری فراجا و پلیس امنیت اقتصادی این اشیاء که توسط شخصی از باغداران منطقه به صورت اتفاقی پیدا شده بود، تحویل این یگان شد.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی همدان گفت: این آثار که شامل هفت قطعه ظرف سفالی سال، سه ظرف مفرغی سالم و هفت ظرف سفالی شکسته است به گفته کارشناسان دارای قدمت ۳ هزار ساله است.

 خدامرادی افزود: بیشتر ظروف سفالی کشف شده ساده و بدون نقش و نگار هستند و فقط در برخی از آنها تزئیناتی به شکل هندسی و هاشور دیده می شود. 

وی ضمن تقدیر از این اقدام شایسته این شهروند فرهنگی گفت: در راستای جلب مشارکت‌های مردمی یگان حفاظت آماده دریافت هرگونه اطلاعات و اخبار مربوط به حوزه میراث‌فرهنگی در حفظ و صیانت از آثار تاریخی و فرهنگی است.

کشف گنج در همدان

زمین گنج نفیس را پس زد / اتفاق عجیب در همدان

 فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان از کشف ۱۷ قلم اشیاء تاریخی و فرهنگی مربوطه به هزاره اول قبل از میلاد خبر داد.

جواد خدامرادی اظهار داشت: برابر اطلاع و اخبار واصله از فراجای استان مبنی بر پیدایش تعدادی اشیاء عتیقه موضوع در دستور کار یگان حفاظت قرار گرفت که با همکاری فراجا و نیز پلیس امنتیت اقتصادی این اشیاء که توسط شخصی از باغداران منطقه به صورت اتفاقی پیدا شده بود تحویل این یگان شد.

وی افزود: این آثار که شامل ۷ قطعه ظرف سفالی سالم و ۳ ظرف مفرغی سالم و ۷ ظرف سفالی شکسته است به گفته کارشناسان دارای قدمت ۳ هزار ساله است..

خدامرادی افزود: بیشتر ظروف سفالی کشف شده ساده و بدون نقش و نگار هستند و فقط در برخی از آن‌ها تزئیناتی به شکل هندسی و هاشور دیده می‌شود.

 

وی ضمن تقدیر از این اقدام شایسته این همشهری فرهنگ گفت: در راستای جلب مشارکت‌های مردمی یگان حفاظت آماده دریافت هرگونه اطلاعات و اخبار مربوط به حوزه میراث‌فرهنگی در حفظ و ضیانت از آثار تاریخی و فرهنگی است.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 114302

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      ارسال نظر