بازنشستگان و مستمری‌بگیران بخوانند | راهنمای تصویری دریافت وام بازنشستگان + لینک ثبت‌نام kabta.ir

ثبت‌نام وام ۳۰ میلیون‌تومانی بازنشستگان تأمین‌اجتماعی از امروز آغاز شد بازنشستگان تأمین‌اجتماعی از امروز می‌توانند برای وام ضروری ثبت‌نام کنند.

 بازنشستگان و مستمری‌بگیران بخوانند | راهنمای تصویری دریافت وام بازنشستگان  + لینک ثبت‌نام kabta.ir

ثبت‌نام وام بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی  و صندوق بازنشستگی آغاز شد. نحوه ثبت‌نام وام بازنشستگان و پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه بازنشستگان و مستمری‌بگیران  اعلام شد. وام بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی  و بازنشستگان کشوری به بازنشستگان واجد شرایط  پرداخت می‌شود.  ثبت‌نام وام بازنشستگان  به  شکل غیرحضوری انجام می‌شود

آغاز ثبت‌نام وام ۳۰ میلیون‌تومانی بازنشستگان تامین اجتماعی

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین‌اجتماعی: ثبت‌نام اولین مرحله وام‌ ۳۰ میلیون تومانی بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۳ از طریق کانون‌های بازنشستگی آغاز شده و تا روز دوشنبه ( چهارم تیرماه) ادامه دارد.محسن تقیانی در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره اظهارکرد: ثبت‌نام اولین مرحله وام‌ ۳۰ میلیون تومانی بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۳ از طریق کانون‌های بازنشستگی آغاز شده و تا روز دوشنبه ( چهارم تیرماه) ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در این مرحله ۴۰ هزار فقره وام پرداخت خواهد شد، تاکیدکرد: برای کانون‌های بازنشستگی هر استان سهمیه‌ای در نظر گرفته شده است که بعد از به حد نصاب رسیدن ثبت‌نام‌کنندگان سایت به صورت خودکار بسته می‌شود.طبق این گزارش، برای بازنشستگان و مستمری‌بگیران ساکن در تمام شهرستان‌های کشور در این مرحله از پرداخت تسهیلات، براساس تعداد مستمری‌بگیران هر شهرستان سهمیه‌ای در نظر گرفته شده که در صورت ثبت‌نام بیش از سهمیه در نظر گرفته شده، افراد از طریق قرعه‌کشی انتخاب و به بانک رفاه کارگران جهت دریافت وام معرفی می‌شوند و افرادی که در این مرحله در صورت داشتن شرایط، موفق به دریافت تسهیلات مذکور نمی‌شوند، در مراحل بعدی که متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد، مجدداً می‌توانند درخواست خود را ثبت کنند.

پرداخت وام بازنشستگان تامین اجتماعی

دارا بودن سن حداکثر ۷۸ سال، عدم مسدودی حساب، مالکیت تلفن همراه به نام شخص متقاضی، عدم سابقه چک برگشتی، عدم بدهی معوق به سیستم بانکی کشور (بابت شخص متقاضی یا ضمانت وام دیگران)، عدم استفاده از تسهیلات مشابه طی دو سال گذشته و داشتن موجودی مکفی در حساب بانکی شخص به مبلغ ۱۰۰ هزار تومان از شرایط دریافت تسهیلات است.

بازنشستگان تامین اجتماعی

سایت بازنشستگان بیمه تامین اجتماعی تهران، به نشانی اینترنتی https://kabta.ir/ در دسترس است.

سامانه ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی

سازمان تامین اجتماعی، جهت ارائه خدمات به بازنشستگان و مستمری بگیران، وام های مختلف، از جمله وام قرض الحسنه بازنشستگان ارائه می کند.

سامانه ثبت نام وام قرض الحسنه بازنشستگان تامین اجتماعی تهران vaam.kabtatamin.ir است.

سامانه کانون بازنشستگان تامین اجتماعی

آدرس اینترنتی سایت کانون عالی کارگران بازنشسته کشور نیز kanoone-ali.ir است.

سامانه فیش حقوقی و احکام افزایش مستمری بگیران

سامانه فیش حقوقی و احکام افزایش مستمری بگیران تامین اجتماعی به نشانی اینترنتی https://www.tamin.ir/FishHoghoghi در دسترس است.

 بازنشستگان تهرانی از امروز می‌توانند برای دریافت وام سی‌میلیون‌تومانی ثبت‌نام کنند. ثبت‌نام وام از طریق سامانه و به‌صورت غیرحضوری انجام می‌شود.

کانون بازنشستگان تهران اعلام کرده است: «پیش‌ثبت‌نام در سایت به‌معنای دریافت قطعی وام نیست و دریافت وام افراد منوط به تخصیص منابع مالی لازم توسط سازمان تأمین‌اجتماعی است و وظیفه کانون بازنشستگان صرفاً پیش‌ثبت‌نام است».

ظاهراً اولویت با بازنشستگانی‌ است که تاکنون وام ضروری دریافت نکرده‌اند.

جزئیات وام بازنشستگان تأمین اجتماعی ۱۴۰۳ (راهنمای تصویری)

ثبت‌نام اولین مرحله‌ی وام ۳۰ میلیون‌تومانی بازنشستگان تأمین اجتماعی در ۱۴۰۳ آغاز شده است. در مطلب پیش رو، شرایط دریافت این وام را بررسی می‌کنیم.

ثبت‌نام اولین مرحله‌ی وام‌ ۳۰ میلیون تومانی بازنشستگان تأمین اجتماعی در سال ۱۴۰۳ آغاز شده و زمان زیادی تا پایان مرحله اول ثبت نام این تسهیلات باقی نمانده است. اگر قصد دریافت وام مورد بحث را دارید، در این مطلب با زومیت همراه باشید تا با شروط وام بازنشستگان تأمین اجتماعی آشنا شوید و برای ثبت نام خود به مشکل برنخورید.

کانون‌های بازنشستگی اولین مرحله‌ی ثبت نام تسهیلات قرض‌الحسنه ۳۰ میلیون تومانی بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین‌اجتماعی در سال ۱۴۰۳ را آغاز کرده‌اند. ثبت نام اولیه تا روز دوشنبه (چهارم تیرماه) به پایان می‌رسد و طبق وعده، بانک‌ عامل باید از روز چهارشنبه (ششم تیرماه) اقدامات اداری و بررسی لازم را برای پرداخت این وام آغاز کند تا در نهایت طی حدود یک هفته این وام به حساب بازنشستگان واریز شود. همان‌طور که می‌بینید زمان کوتاهی است اما از آنجا که این کار به‌صورت غیرحضوری دنبال می‌شود، ثبت نام و آماده‌کردن مدارک چندان دشوار نیست.

اگر قصد و شرایط دریافت تسهیلات ۳۰ میلیون‌ تومانی جدید را دارید، خوب است بدانید که طبق اعلام سازمان تأمین اجتماعی قرار است در مرحله اول، ۴۰ هزار فقره وام قرض‌الحسنه به بازنشستگان و مستمری‌بگیران واجد شرایط پرداخت شود. از طرف دیگر، برای کانون‌های بازنشستگی هر استان سهمیه‌ای در نظر گرفته شده است که بعد از به حد نصاب رسیدن ثبت‌نام‌کنندگان سایت به‌صورت خودکار بسته می‌شود.

نکته‌ی مهمی که باید بدانیم هم این است: ثبت نام به منزله‌ی موافقت با دریافت این وام نیست.

شروط پرداخت وام به بازنشستگان تأمین اجتماعی

شروط پرداخت وام به بازنشستگان تأمین اجتماعی به‌طور خلاصه از این قرار است:

  • دارا بودن سن حداکثر ۷۸ سال
  • عدم مسدودی حساب
  • مالکیت تلفن همراه به نام شخص متقاضی وام
  • نداشتن سابقه‌ی چک برگشتی
  • نداشتن بدهی معوق به سیستم بانکی کشور (بابت شخص متقاضی یا ضمانت وام دیگران)
  • عدم استفاده از تسهیلات مشابه طی دو سال گذشته
  • داشتن موجودی کافی در حساب بانکی شخص به مبلغ ۱۰۰ هزار تومان

این‌ها شرایط کلی اعلام‌شده از سوی سازمان تأمین اجتماعی برای ثبت نام اولیه وام بازنشستگان تأمین اجتماعی است که ممکن است در کانون‌های بازنشستگی استان‌های مختلف کمی متفاوت باشد.

ثبت‌نام اولیه وام بازنشستگان تهران

ثبت‌نام این وام از طریق کانون‌های بازنشستگان در هر استان انجام می‌شود و بعد از به حد نصاب رسیدن تعداد ثبت‌نام‌کنندگان، سایت به‌صورت خودکار بسته می‌شود. این درخواست به‌صورت غیرحضوری و از طریق سامانه بازنشستگان هر استان انجام می‌شود.

در این مطلب به‌طور نمونه به ثبت نام بازنشستگان شهر تهران برای دریافت وام ۳۰ میلیون تومانی می‌پردازیم. بنابراین بازنشستگان شعبه‌های مختلف تأمین اجتماعی سایر شهرستان‌های استان تهران مانند شمیران، شهرری، قرچک و همچنین سایر استان‌های کشور مانند البرز، قزوین و غیره باید در کانون بازنشستگان همان منطقه درخواست خود را ثبت کنند.

پیش ثبت‌نام در کانون بازنشستگان به معنی دریافت قطعی وام نیست و دریافت وام افراد منوط به تخصیص منابع مالی لازم توسط سازمان تأمین اجتماعی است

طبق اعلام کانون بازنشستگان تهران پیش ثبت‌نام در سایت به معنی دریافت قطعی وام نیست و دریافت وام افراد منوط به تخصیص منابع مالی لازم توسط سازمان تأمین اجتماعی است. در واقع کانون بازنشستگان می‌گوید که صرفاً وظیفه‌ی پیش‌‌ثبت‌نام را به عهده دارد.

مراحل ثبت نام وام بازنشستگان در تهران

برای ثبت نام اولیه دریافت وام ۳۰ میلیون تومانی تأمین اجتماعی این مراحل را باید طی کنید:

۱. ابتدا به وبسایت کانون بازنشستگان شهرستان تهران وارد شوید و در بخش پرکاربردترین خدمات در کانون بازنشستگان، گزینه‌ی «ثبت نام وام» را انتخاب کنید.

۲. با ورود به سامانه ثبت نام وام بازنشستگان مشخصات هویتی لازم از جمله نام، نام خانوادگی، تاریخ تولد، شماره مستمری، تلفن همراه، آدرست و علت درخواست خود را بنویسید.

۳. نکته مهمی که در این بخش باید بدانید این است: شما برای ثبت نام وام نیازی به کارت عضویت کانون بازنشستگان شهر تهران ندارید. بنابراین در این بخش کافی است در ردیف شماره عضویت ۵ بار عدد صفر را وارد کنید و در ردیف تاریخ اعتبار ۱۴۰۳/۱۲/۰۱ (یکم اسفند ۱۴۰۳) را وارد کنید.

خدمات سایت کانون بازنشستگان تهران

مرحله اول ثبت نام وام

فرم اطلاعات هویتی بازنشسته تأمین اجتماعی

مرحله دوم ثبت نام وام

اطلاعات هویتی بازنشسته

مرحله سوم ثبت نام وام بازنشستگان

۴. در زمان تکمیل این فرم توجه کنید که شماره مستمری در دفترچه‌ی بیمه یا کارت عضویت شما و کد شعبه نیز در کارت عضویت شما قابل مشاهده است. در واقع کد شعبه آخرین محل تأیید حقوق دریافتی شخص است.

مرحله چهارم ثبت نام وام

۵. با تکمیل فرم اولیه و انتخاب گزینه‌ی بازبینی اطلاعات، موارد را به دقت مرور و از صحت شماره تلفن همراه و ثابت خود اطمینان حاصل کنید. در صورت اشتباه در درج مندرجات فرم، مسئولیت آن به عهده بازنشسته است.

در نهایت، در صورت تخصیص سهمیه  از طرف سازمان تأمین اجتماعی، وام به‌صورت غیرحضوری به واجدین شرایط پرداخت می‌شود. پاسخ به درخواست شما فقط از طریق پیامک سازمان تأمین اجتماعی به شماره‌ای که ثبت کرده‌اید، انجام می‌شود و نیازی به مراجعه به کانون بازنشستگان برای پیگیری نیست.

شروط ثبت نام  اولیه وام قرض‌الحسنه بازنشستگان تهران

فرد بازنشسته یا مستمری‌بگیر عضو کانون بازنشستگان شهر تهران که به‌دنبال دریافت وام است:

۱. باید حقوق خود را از شعب بانک رفاه شهر تهران دریافت کند.

۲. کمتر از ۷۷ سال سن داشته باشد.

۳. نباید بدهی بانکی،‌ چک برگشتی و اقساط معوقه‌ی وام از سایر بانک‌های کشور داشته باشد.

۴. نباید در سه سال گذشته از تسهیلات وام بانک رفاه استفاده کرده باشد.

۵. باید سیم کارتی به نام خود داشته باشد. یعنی شماره تلفن همراه وارد‌شده صرفاً باید متعلق به شخص بازنشسته یا مستمری‌بگیر باشد.

بعد از این ثبت نام به‌دلیل محدودیت در تعداد وام اگر به هر دلیل با پرداخت وام شما موافقت نشد، کانون بازنشستگان هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال پرداخت وام به بازنشسته ندارد. با توجه به دستورالعمل سازمان تأمین اجتماعی و کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی کشور به دلیل محدودیت در تعداد وام و کثرت متقاضیان اولویت اخذ وام با این افراد است: حداقل‌بگیران، بیماران خاص و صعب‌العلاج و همچنین افرادی که فرزندان آن‌ها در شرف ازدواج هستند و یا در حال جابه‌جایی مسکن برای اجاره‌نشینی با ارائه‌ی مدرک معتبر هستند. 

مبلغ وام ۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال معادل سی میلیون تومان و بازپرداخت آن مطابق مقررات بانک است. در صورت موافقت بانک رفاه با درخواست شما از طریق پیامک به شماره موبایل شخص بازنشسته اعلام می‌شود.

اگر پیامک وام را از بانک رفاه دریافت کردید، موجودی حساب بانک رفاه خود را حداقل به‌مبلغ ۵۰۰ هزار ریال برای کسر مبلغ تمبر برای واریز وام درخواستی نگه دارید و به‌هیچ عنوان موجودی حساب را صفر نکنید.

در نهایت پس از تکمیل این مرحله از ثبت‌نام که به‌صورت غیرحضوری و از سوی کانون‌های بازنشستگان در هر استان انجام خواهد شد، اقدامات اداری و بررسی‌های لازم توسط بانک عامل آغاز و طی حدود یک هفته این تسهیلات به حساب بازنشستگان واجد شرایط واریز می‌شود.

پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به بازنشستگان و مستمری‌بگیران، یکی از خدمات رفاهی سازمان تأمین‌اجتماعی برای کمک به بهبود شرایط معیشت بازنشستگان است که با همکاری بانک رفاه کارگران انجام می‌شود. در سال گذشته، رقم ریالی این تسهیلات ۲۰ میلیون تومان بود که در سال جاری به ۳۰ میلیون تومان افزایش یافته و مراحل بعدی پرداخت این تسهیلات نیز متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 143078

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر