خبر خوش تامین اجتماعی درباره اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران

اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان براساس قانون/بازنشستگان نگران نباشند

خبر خوش تامین اجتماعی  درباره اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان براساس قانون انجام می شود

مدیرعامل سازمان تأمین‌ اجتماعی گفت: متناسب سازی حقوق بازنشستگان براساس برنامه توسعه هفتم و مصوبه دولت و تکلیف قانونی و مُر قانون انجام خواهد شد از این رو بازنشستگان نگرانی نداشته باشند.

میرهاشم موسوی روز شنبه در نشست خبری افزود: دغدغه معیشت بازنشستگان در آخرین دیدار رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی مطرح و گزارشی نیز در این خصوص ارایه شد. شهید جمهور نیز تاکید کردند هر چقدر می‌توانید به بازنشستگان برسید و همیشه دغدغه معیشت این قشر را داشتند.

وی اظهار داشت: طبق برنامه هفتم توسعه و مصوبه دولت، ۳ میلیون تومان در بحث متناسب سازی پرداخت شد و بر این اساس باید ۱۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان باید تامین می‌شد که با یک هفته تلاش شبانه روزی انجام شد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: تاکنون، برای پرداخت حقوق و مستمری، ۵۵ هزار میلیارد تومان پرداخت می‌کنیم و یک ریال از نظام بانکی استقراض نکردیم. 

  ​مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه در تادیه بدهی، یکی از خوش حساب‌ترین دولت‌ها طی دولت‌های مختلف برای سازمان تامین اجتماعی، دولت مردمی سیزدهم است، گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون حدود ۲۶۰ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های دولت به سازمان تامین اجتماعی پرداخت شده است و این موضوع ادامه دارد.وی با بیان اینکه در ابتدای دولت سیزدهم، به میزان ۲۷ هزار میلیارد تومان مستمری و حقوق بازنشستگان را پرداخت می‌کردیم، گفت: پیش از این نیز، به دلیل ناترازی و کسری نقدینگی در پرداخت حقوق و مستمری، حدود ۱۰۶ هزار میلیارد تومان از سال ۹۲ تا پایان ۱۴۰۰ بدهی فقط به بانک رفاه ایجاد شده بود.

برای پرداخت «حقوق» نیازی به استقراض نداریم

وی ادامه داد: خاطرم هست که برای پرداخت مستمری در اوایل استقرار دولت، حدود ۵۰۰۰ میلیارد تومان کسری نقدینگی برای پرداخت مستمری بازنشستگان داشتیم و به مرور این شرایط سخت‌تر شد. به مدد الهی و آرمان‌هایی که رییس جمهور در شاخص‌های کلان اقتصادی کشور دنبال می‌کرد، از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون، برای پرداخت حقوق و مستمری، ۵۵ هزار میلیارد تومان پرداخت می‌کنیم و یک ریال از نظام بانکی استقراض نکردیم. اساسا ما نیازی برای استقراض نداریم. استقراضی که برای انجام کارهای روزمرگی اتفاق می‌افتاد، آینده‌سوزی و آینده‌خواری بود.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 145952

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      ارسال نظر