قیمت دلار امروز دوشنبه ۱۶ مهر ؛دلارعقب نشست

قیمت دلار امروز با کاهش ۲۵۰ تومانی بازگشایی شد. افت قیمت اسکناس آمریکایی در روز دوشنبه محدود بود و منجر به تغییر کانال دلار نشد.

قیمت دلار امروز دوشنبه ۱۶ مهر ؛دلارعقب نشست

قیمت دلار امروز با کاهش محدود ۲۵۰ تومانی در کانال سوم از کریدور ششم با عقب‌نشینی محدودی بازگشایی شد. در سومین روز هفته بیشتر اسکناس‌های مهم روند کاهشی داشتند و قیمت تتر به کف کانال ۶۳ هزار تومانی برگشت.

به گزارش عرشه آنلاین،  قیمت دلار امروز با کاهش ۲۵۰ تومانی بازگشایی شد. افت قیمت اسکناس آمریکایی در روز دوشنبه محدود بود و منجر به تغییر کانال دلار نشد.

قیمت دلار در لحظه نگارش این گزارش در پله‌های ابتدایی کانال سوم از کریدور ششم در حال معامله است و با وجود کاهش محدود قیمت، تقاضا از عرضه بیشتر است. شنیده‌ها حاکی از ارزپاشی سنگین درهم برای تثبیت بازار ارز است.

برخی از معامله‌گران سایه جنگ را با وجود سیگنال‌های ورودی شب گذشته در خصوص پادرمیانی آمریکا برای ممانعت از اقدام نظامی رژیم صهیونیستی علیه ایران، تا حدودی کمرنگ‌تر از روزهای گذشته می‌دانند. آنها معتقدند در صورتی که پالس‌های مساعد بیشتر شود، دلار در منطقه معاملاتی فعلی تثبیت خواهد شد.

اسکناس دلار در مرکز مبادله در آستانه ۵۰ هزار تومانی شدن قرار گرفت

قیمت درهم امروز بدون تغییر قیمت نسبت به آخرین معامله روز گذشته با رقم ۱۷ هزار و ۳۰۰ تومانی بازگشایی شد. قیمت تتر با افت ۲۵۰ تومانی در سطح ۶۳ هزار و ۵۰  تومانی قرار گرفت و ۱۰۰ تومان از دلار ارزان‌تر معامله شد.

پوند انگلیس روی قیمت ۸۲ هزار و ۴۸۰ تومانی معامله شد و کاهش ۴۵۰ تومانی پیدا کرد. قیمت یورو روی رقم ۶۸ هزار و ۹۷۰ تومانی ایستاد و افت ۴۳۰ تومانی داشت.

گفتنی است روز دوشنبه اسکناس دلار با رقم ۴۹ هزار و ۹۱۰ تومانی عرضه شد و رشد ۸۷ تومانی داشت و حواله دلار نیز با رقم ۴۷ هزار و ۱۴۶ تومانی عرضه شد و افزایش ۱۱۷ تومانی پیدا کرد.

بازار ارز در روز یکشنبه شاهد نوسان قیمت‌ها در سایه اخبار سیاسی بود؛ روندی که در پی آن سرمایه‌گذاران تغییر رفتار دادند و بازار ارز و سکه در سایه هیجانات فعالان بازار حرکت کرد. حباب درهم نیز در جریان معاملات روز یکشنبه کاهش یافت و به ۳۸۴ تومان رسید. براساس بررسی خبرنگار اقتصادنیوز، میزان فعلی پایین‌ترین سطح حباب از اوایل مهرماه است؛ موضوعی که به کاهش هیجانات در بازار کمک خواهد کرد.

با این حال، معاملات روز گذشته در حالی سپری شد که قیمت دلار در هرات و تهران در کانال جدید قرار گرفتند. دلار هرات معاملات خود را با گپ منفی ۱۲۰ تومان در ۶۲ هزار و ۲۷۰ تومان آغاز کرد و با نوسان مثبت وارد کانال جدید شد؛ دلار در بازار تهران هم مسیر هرات را دنبال کرد. نوسانات روزانه دلار هرات در روز گذشته حدود ۱ هزار تومان بود که باعث ایجاد فشار روانی بر بازار شد.

افزایش قیمت در بازار ارز رسمی نیز محسوس بود و قیمت دلار مبادله‌ای با گپ مثبت ۴۵ تومان به ۴۹ هزار و ۸۷۸ تومان رسید و حواله دلار نیز با افزایش ۴۲ تومان به ۴۷ هزار و ۱۸۸ تومان معامله شد. در همین حال، یورو مبادله‌ای و حواله آن نیز با افزایش چشمگیر به ترتیب ۵۴ هزار و ۷۵۴ تومان و ۵۱ هزار و ۸۰۱ تومان قیمت‌گذاری شدند. درهم امارات نیز با گپ منفی ۴۰ تومان در ۱۷ هزار و ۱۰۰ تومان بازگشایی شد و تا ۱۷ هزار و ۳۴۰ تومان بالا رفت. در این بین برخی تحلیلگران از احتمال نزدیکی نرخ نیما به نرخ آزاد خبر داده‌اند

منبع: تجارت نیوز

دیگر رسانه ها

کدخبر: 155784

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      ارسال نظر