ترس به جان بازار سکه افتاد

همزمان با روند کاهشی قیمت دلار، بازار طلا و سکه هم دچار نوسان است اما این نوسانات بسیار محدود است.قیمت دلار امروز 26 تیر 1402 به 48 هزار و 600 تومان رسید. قیمتی معادل قیمت دیروز.

ترس به جان بازار سکه افتاد

قیمت سکه  اندکی افزایش پیدا کرد قیمت دلار وارد مدار نزولی شده و برای همین خریداران طلا و سکه هر معامله‌ای را در بازار سکه متوقف کرده‌اند. آنها گوش به زنگ قیمت دلارند تا بدانند که چه زمان باید وارد بازار شوند و یا از آن خارج شوند.

به گزارش عرشه آنلاینقیمت طلا به گرمی دو میلیون و ۳۲۰ هزار تومان رسید. قیمت سکه امامی ۲۷ میلیون و ۵۹۰ هزار تومان بود و نسبت به روز گذشته افزایش زیر ۱۰۰ هزار تومان داشت.

همزمان با روند کاهشی قیمت دلار، بازار طلا و سکه هم دچار نوسان است اما این نوسانات بسیار محدود است.قیمت دلار امروز ۲۶ تیر ۱۴۰۲ به ۴۸ هزار و ۶۰۰ تومان رسید. قیمتی معادل قیمت دیروز. 

قیمت طلا به گرمی دو میلیون و ۳۲۰ هزار تومان رسید. قیمت سکه امامی ۲۷ میلیون و ۵۹۰ هزار تومان بود و نسبت به روز گذشته افزایش زیر ۱۰۰ هزار تومان داشت.

قیمت طلا و سکه امروز ۲۶ تیر ۱۴۰۲

قیمت سکه بهار آزادی بدون هیچ تغییری ثابت ماند و به قیمت 24 میلیون و 700 هزار تومان معامله شد. قیمت نیم سکه و ربع سکه هم تنها 50 هزار تومان افزایش قیمت داشت و اولی با نرخ 14 میلیون و 950 هزار تومان و دومی با قیمت 9 میلیون و 950 هزار تومان معامله شد. اگرچه قیمت سکه کمی افزایشی بود، اما نتوانست کانال 15 و 10 میلیونی نیم و ربع سکه را پس بگیرد.

اما حال و هوای بازار طلا و سکه چگونه است؟ پیش‌بینی‌ها حاکی از این است که احتمال ریزش بیشتر قیمت دلار وجود دارد. به گفته معامله‌گران اگر دلار چند روز زیر قیمت 48 هزار و 800 تومان معامله شود و دلار نتواند خود را از این مرز بالا بکشد، احتمال کاهش بیشتر قیمت دلار وجود دارد و در نتیجه قیمت طلا و سکه هم کاهشی خواهد شد.

همین پیش بینی و انتظار برای کاهش قیمت دلار سبب شده که معامله‌گران چندان تمایلی برای ورود به بازار نداشته باشند و حتی ترس به جان معامله‌گران طلا و سکه بیفتد. به دلیل نزدیکی به ماه محرم، خرید مصرفی طلا به حداقل رسیده و سرمایه‌گذاران هم فعلا زمان را برای ورود یا خروج از بازار مناسب نمی‌دانند.

مطالعه بیشتر:قیمت دلار امروز 26 تیر 1402/ حرکت بعدی دلار به کدام سمت است؟

فروشندگان امیدوارند که قیمت دلار به کانال‌های بالا برگردد و ارزش دارایی آنها بیشتر شود. خریداران هم منتظرند که قیمت دلار چند پله سقوط کند و آنها بتوانند طلا و سکه را در کانال‌های پایین‌تر بخرند. اما در مجموع می‌توان گفت اکنون زمان مناسبی برای ورود به بازار نیست و همه در انتظار تعیین تکلیف قیمت دلار هستند.

قیمت سکه ، نیم سکه و ربع سکه

در نرخ‌های اعلامی کانون صرافان برای انواع سکه نیز امروز تا ظهر امروز دوشنبه 26 تیر قیمت سکه امامی حدود 27 میلیون و 580 هزار تومان است که نشان می‌دهد روند کاهشی یکی دو روز اخیر را ادامه داده است.

قیمت نیم سکه در صرافی‌های مجاز نیز امروز حدود 14 میلیون و 956 هزار تومان درج شده که نشان می‌دهد بالاخره نیم سکه هم کانال از دست داده و بعد از مدت‌ها کانال 15 میلیونی را ترک کرده است.

قیمت ربع سکه نیز که دیروز در کف کانال 10 میلیون تومانی قرار گرفته بود، امروز مانند نیم سکه یک کانال افت کرده و بطور میانگین به 9 میلیون و 941 هزار تومان رسیده است.

منبع: اکو ایران - تجارت نیوز

دیگر رسانه ها

کدخبر: 97766

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      ارسال نظر