خریداران طلا و سکه بخوانند / زمان مناسب خرید طلا و سکه رسید؟

کارشناس بازار طلا با اشاره به روند کاهشی قیمت طلا و انواع سکه در هفته‌ای که گذشت، از تداوم این قیمت‌ها تا روز دوشنبه هفته آتی با توجه به ثبات بازار ارز خبر داد.

خریداران طلا و سکه بخوانند / زمان مناسب خرید طلا و سکه رسید؟

کارشناس بازار طلا با اشاره به روند کاهشی قیمت طلا و انواع سکه در هفته‌ای که گذشت، از تداوم این قیمت‌ها تا روز دوشنبه هفته آتی با توجه به ثبات بازار ارز خبر داد.

به گزارش عرشه آنلاین، محمد کشتی آرای درباره تحولات بازار طلا و سکه در هفته‌ای که گذشت گفت: در هفته گذشته با توجه به فعل و انفعالات سیاسی جهانی قیمت جهانی طلا با حدود ۷۰ دلار کاهش همراه شد؛ علت آن هم آرام شدن اوضاع سیاسی و اقتصادی جهانی بود.

فعال بازار طلا اظهار داشت: هر اونس طلا با حدود ۷۰ دلار کاهش به حدود ۲۳۴۰ دلار رسید. این در حالی بود که اکثر تحلیلگران جهانی پیش‌بینی کرده بودند که با توجه به برخوردهای نظامی و سیاسی که در جهان وجود دارد احتمال افزایش قیمت اونس وجود دارد اما این اتفاق نیفتاد و قیمت جهانی طلا با کاهش همراه شد.

کشتی آرای ادامه داد: از طرفی در داخل کشور با توجه به اتفاق تلخی که برای آقای رئیس جمهور رخ داد، یک رفت و برگشت در قیمت طلا را داشتیم. با اعلام حادثه یک افزایش قیمت در بازار طلا ایجاد شد اما در حالی که انتظار می‌رفت این روند افزایش قیمت ادامه داشته باشد، با صحبت‌های مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه امورات کشور ادامه خواهد یافت و خللی در روند کشور ایجاد نمی‌شود، قیمت‌ها مجدداً نزولی شد تا جایی که حتی نسبت به ابتدای هفته هم کمتر شد.

کارشناس بازار طلا در تشریح آخرین قیمت طلا و انواع سکه در بازار داخلی گفت: در نهایت قیمت سکه طرح قدیم با ۸۰۰ هزار تومان کاهش به نسبت ابتدای هفته ۳۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان شد، سکه طرح جدید با ۳۰۰ هزار تومان کاهش به ۴۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسید، نیم سکه با ۶۰۰ هزار تومان کاهش به ۲۳ میلیون تومان رسید. ربع سکه بدون تغییر ۱۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان شد. سکه‌های یک گرمی هم با ۲۰۰ هزار تومان کاهش ۷ میلیون تومان معامله شد.

کشتی آرای افزود: قیمت هر مثقال طلای آب شده با ۱۰۰ هزار تومان کاهش هفتگی به ۱۴ میلیون ۴۱۰ هزار تومان رسید. هر گرم طلای ۱۸ عیار با ۲۵ هزار تومان کاهش ۳ میلیون و ۳۲۵ هزار تومان معامله شد.

کارشناس بازار طلا گفت: همچنین حباب سکه در هفته گذشته با ۲۰۰ هزار تومان کاهش همراه شد و در حال حاضر هر قطعه سکه ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان حباب قیمتی دارد.

کشتی آرای تاکید کرد: نکته قابل توجه در بازار طلا و سکه این است که این روزها تعادل در عرضه و تقاضا وجود دارد و داد و ستدها روال عادی خود را دارد و هیجان کاذب و سوداگری در بازار مشاهده نمی‌شود.

وی افزود: اکنون هم با توجه به اینکه جمعه و روز تعطیلی در داخل کشور است اما بازارهای جهانی فعالیت خود را دارند، به نظر می‌رسد قیمت‌های فعلی با توجه به ثبات بازار ارز تا روز دوشنبه ۷ خرداد در همین محدوده و حداکثر با نوسانات اندکی باقی بماند.منبع :ایرنا

 

خریداران طلا و سکه بخوانند / زمان مناسب خرید طلا و سکه رسید؟

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ضمن اشاره به اینکه متاسفانه شرایط نامناسب حاکم بر اصناف و به‌ ویژه صنف طلا و جواهر سبب شده که از ابتدای سال تاکنون، در سطح کشور ۱۰ درصد هم تولید صورت نگیرد، درباره آخرین وضعیت بازار طلا در پی اعتراض به اجرای سامانه جامع تجارت توضیح داد که با برگزاری جلسات و توافقات صورت گرفته از اواسط هفته گذشته بازار بازگشایی شده است.

به گزارش عرشه آنلاین ، نادر بذرافشان در رابطه با آخرین وضعیت بازار طلا و اقدام به تعطیلی برخی واحدهای طلافروشی که پس از لازم‌ الاجرا شدن موضوع سامانه جامع تجارت پیش آمده بود، اظهار کرد: پس از اصلاحاتی که در حوزه سامانه جامع تجارت در پی جلسات متعددی که با ارگان‌ها و مسئولان ذی‌ربط داشتیم، بازار از اواسط هفته‌ گذشته به صورت کامل بازگشایی شده است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران خبر داد: با توجه به اینکه برخی اصلاحات در این راستا اتفاق افتاد و توافقاتی صورت گرفت، در همان جلسات نیز مقرر شد که واحدها بازگشایی شوند و سپس موضوعات، مشکلات و روند اجرایی شدن سامانه جامع از طریق کارگروه تخصصی طلا، جواهر، نقره و سکه اتاق اصناف تهران که حدود هفت ماه است فعال شده، پیگیری شود. همچنین مقرر شد که در این کارگروه به صورت تخصصی، مشکلات و شرایط صنف طلا و جواهر، مطرح و مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد.

وی ابراز امیدواری کرد که در آینده نیز فعالیت‌های این کارگروه طبق همین روال پیش برود و مسئولان نیز نسبت به مشکلاتی که مطرح می‌شود، پیگیری‌ها و مساعدت‌های لازم را داشته باشند؛ به سمت و سویی حرکت کنیم که شرایط برای اجرای کامل موضوع سامانه جامع تجارت فراهم شود؛ اما با توجه به شرایطی که اکنون بر صنف طلا و جواهر حاکم است و علیرغم اینکه امسال به نام جهش تولید با مشارکت مردم مزین شده، اما متاسفانه برای اصناف و به ویژه صنف ما این اتفاق نیفتاده است، چنانچه بخواهد به صورت کامل عملیاتی شود، بازهم مشکل‌ساز خواهد شد.

این مقام صنفی تصریح کرد: با توجه به اینکه وارد ماه سوم شده‌ایم اما به جرائت می‌توان گفت که از ابتدای سال تاکنون، متاسفانه ۱۰ درصد هم تولید در سطح کشور نداشته‌ایم؛ این آمار اصلا خوب نیست و ممکن است در آینده، مشکلاتی را برای حوزه صنعت طلا، به‌ویژه برای واحدهای تولیدی ایجاد کند و واحدهای تولیدی دچار آسیب‌های مالی و اقتصادی شوند؛ جلوگیری از این شرایط مستلزم این است که مسئولان نسبت به رفع مشکلات اقدام کنند.

بذرافشان خاطرنشان کرد: با اجرای کار تخصصی، قطعا در زمان اجرا، می‌توان با شرایط مطلوب جلو رفت.منبع: ایسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 139024

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      ارسال نظر