دلار پزشکیان آمد

معامله گران بازار ارز معتقدند با خروج قیمت دلار از محدوده مشخص و ورود به کانال جدید،‌ دو نگاه در بازار وجود دارد که هر کدام مسیر متفاوتی را برای اسکناس آمریکایی پیش‌بینی می‌کنند.

دلار پزشکیان آمد

عصر دلار پزشکیان از امروز آغاز می شود 

بازار ارز تهران با گذر از تعطیلی روز یکشنبه، معاملات امروز را در حالی آغاز خواهد کرد که چشم معامله گران به اعلام موضع بازار نسبت به مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری مسعود پزشکیان است. گروهی از فعالان بازار معتقدند واکنش بازار نسبت به آغاز به کار رسمی دولت چهاردهم می تواند متفاوت با دو روز گذشته باشد. قیمت دلار هرات که در ۱۷ روز گذشته در کانال ۵۷ هزار تومان حبس شده بود؛ در روز شنبه از این محدوده خارج شد و با افزایش به کانال ۵۸ هزار تومان رسید.

قیمت دلار هرات که با گپ مثبت در کانال ۵۸ هزار تومان بازگشایی کرده بود؛ تا مرز مقاومت ۵۸ هزار و ۵۰۰ تومان بالا رفت و در عبور از این سطح ناکام ماند و در پایان روز در حوالی نرخ بازگشایی معامله شد. این اسکناس در جریان معاملات پشت خطی اما مسیر افزایشی را دنبال کرد و در محدوده ۵۸ هزار و ۵۵۰ تومان قرار گرفت.

قیمت درهم امارات هم با گپ مثبت ۱۱۰ تومانی روز شنبه در ۱۵ هزار و ۹۵۰ تومان شروع به کار کرد و با افزایش در ۱۵ هزار و ۹۶۰ تومان به کار خود پایان داد.  بازار دبی در روز گذشته در پی تعطیلی بازار تهران، نرخی اعلام نکرد و مسکوت ماند.

قیمت تتر که در روزهای گذشته زیر نرخ دلار قرار داشت؛ امروز دوباره به جایگاه اصلی خود بازگشت در محدوده ۵۸ هزار و ۸۰۰ تومان نوسان داد. این رمزارز دو روز پیش با رشد قیمت بیت‌کوین، از کانال ۵۹ هزار تومان عقب نشسته و دوباره به زیر نرخ دلار تهران بازگشته بود. به گزارش اقتصادنیوز، معامله گران بازار ارز معتقدند با خروج قیمت دلار از محدوده مشخص و ورود به کانال جدید،‌ دو نگاه در بازار وجود دارد، گروهی خوشبین به روی کار آمدن دولت چهاردهم هستند و معتقدند پس از آغاز به کار کابینه مسعود پزشکیان،‌ قیمت ها در سطوح فعلی حفظ خواهند شد. به گزارش اقتصادنیوز، گروه دوم با استناد به احتمال بالای روی کار آمدن دونالد ترامپ در ایالات متحده آمریکا، چندان به حفظ سطوح فعلی قیمت ها در دولت چهاردهم خوشبین نیستند و معتقدند احتمال تغییر روند بازار وجود دارد.

اما تکنیکالیست ها پیش بینی می کنند قیمت دلار در جریان معاملات امروز با تداوم حرکت در مسیر صعودی روز شنبه، از مرزهای مقاومت عبور خواهد کرد. براساس بررسی خبرنگار اقتصادنیوز، مرز مقاومت میانی دلار هرات ۵۸ هزار و ۵۰۰ تومان است که دو روز گذشته در عبور از آن ناکام ماند و مرز مقاومت بعدی و مهم تر اسکناس آمریکایی ۵۸ هزار و ۸۰۰ تومان است. عقیده معامله گران فنی اگر دلار بالای دو مرز یاد شده تثبیت روزانه دهد؛‌ یک روند صعودی جدید در بازار ارز شکل خواهد گرفت. در طرف مقابل مرز حمایتی دلار هرات در ۵۷ هزار و ۸۰۰ تومان قرار دارد و تا زمانیکه دلار بالای این مرز قرار دارد؛ حرکت نرخ به سمت مقاومت خواهد بود.

منبع:اقتصاد نیوز 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 148052

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      ارسال نظر