رپورتاژ

تجارت چمدانی چیست و چه جایگاهی در صادرات و واردات دارد؟

با توجه به بالا بودن هزینه‌های عوارض، گمرک و مالیات برای واردات انواع کالاها، برخی افراد به دنبال روش‌هایی هستند تا بدون دردسر و با کمترین هزینه بتوانند واردات انجام دهند و به سود خوبی دست پیدا کنند.

تجارت چمدانی چیست و چه جایگاهی در صادرات و واردات دارد؟

با توجه به بالا بودن هزینه‌های عوارض، گمرک و مالیات برای واردات انواع کالاها، برخی افراد به دنبال روش‌هایی هستند تا بدون دردسر و با کمترین هزینه بتوانند واردات انجام دهند و به سود خوبی دست پیدا کنند. یکی از بهترین روش‌ها برای واردات برخی از کالاهای سبک و غیرحجیم، واردات چمدانی است که طرفداران زیادی دارد. طی این روش واردات، شما به‌عنوان مسافر و در حد مجاز و مشخصی می‌توانید برخی از کالاها را به خاک ایران وارد کنید، آن‌ها را به فروش برسانید و سود خوبی به‌دست آورید.

البته این روش واردات نیز با محدودیت‌هایی روبه‌رو است و برای همه نوع وسایل و محصولات، گزینه خوبی محسوب نمی‌شود. شما قصد واردات چه نوع محصولی را دارید؟ مبدا محصولات مورد نظر شما کجاست؟ با توجه به نوع کالای مورد نظر خود می‌توانید از این روش تجاری و وارداتی استفاده کنید.

چطور با چمدان کالایی را وارد ایران کنیم؟

بدون شک واردات مسافری، چمدانی و غیره به گوشتان خورده است؛ اما شاید خیلی با این روند واردات آشنایی نداشته باشید. این روش یکی از متداول‌ترین و رایج‌ترین روش‌های واردات فعلی در کشور ماست؛ زیرا بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که مالیات و عوارض گمرکی پرداخت نکنند.

مسافران از طریق روش‌های مسافرتی زمینی یا هوایی بر اساس قوانین مشخصی می‌توانند کالای مورد نظر خود را به خاک ایران وارد کنند. در این روش، لازم نیست که شما برای واردات چمدانی یا مسافری روند ترخیص کالا انجام دهید یا تشریفات گمرکی را پشت‌سر بگذارید.

در روند واردات چمدانی هر مسافر تنها وسایل و کالاهایی را از طریق چمدان خود به ایران وارد می‌کند که مصارف شخصی او محسوب شوند. ناگفته نماند که تجارت چمدانی و واردات کالاهای تجاری از طریق چمدان، قانونی نیست؛ بلکه هر مسافر تنها باید کالاهایی را از طریق چمدان وارد ایران کند که از نیازهای شخصی او باشند.

کدام کالاها را می‌توان از طریق چمدان وارد کرد؟

تجارت چمدانی چیست

با اینکه مسافران وسایل و کالاها را درون چمدان شخصی خود قرار می‌دهند و چمدان وسیله‌ای خصوصی است، اما مسافران اجازه ندارند هر محصولی را از خارج کشور وارد خاک ایران کنند. درواقع، واردات چمدانیِ کالاهایی که ورود آن‌ها به کشور ایران ممنوع است، همچنان غیرمجاز خواهد بود.

برای مثال شما نمی‌توانید هیچ نوع اسلحه سرد و گرم یا مواد منفجره را از طریق چمدان خود به ایران وارد کنید. از این رو اگر قصد واردات چمدانی را دارید، باید به سراغ محصولاتی بروید که واردات آن‌ها به خاک ایران مجاز است و با هیچ دردسری روبه‌رو نمی‌شوید. توجه داشته باشید که حتی ورود کالاهای عتیقه نیز به خاک ایران غیرقانونی است.

شما قصد دارید کدام محصولات را وارد ایران کنید؟ مبدا کالاهای مورد نظر شما کجاست؟ شاید باورتان نشود، اما شما با توجه به محدودیت‌های حمل باری که دارید، حتی می‌توانید برای وارد کردن فرش ماشینی با چمدان اقدام کنید. واردات این نوع کالاها مجاز است و دردسری نخواهد داشت. برخی از این کالاها را در زیر نام می‌بریم:

  • انواع لباس

  • انواع کیف

  • انواع کفش

  • لوازم آرایشی

  • لوازم بهداشتی

  • لوازم ورزشی

  • انواع پارچه

  • لوازم‌التحریر

  • لوازم رایانه‌ای

  • انواع ساک

  • انواع چمدان

  • دوچرخه

  • 3چرخه

  • زیورآلات و بدلیجات

  • انواع گل مصنوعی

  • انواع عطر

  • انواع ادکلن

سرمایه لازم برای واردات چمدانی چقدر است؟

یکی از موضوعات مهمی که در واردات چمدانی فکر شما را درگیر می‌کند، سرمایه اولیه شروع این روش واردات است. شاید برای شما سوال شود که با چه مقدار سرمایه می‌توانید کالاهایی را به‌صورت چمدانی یا مسافری به ایران بیاورید. پاسخ این پرسش چندان مشخص نیست و به عوامل مختلفی بستگی دارد.

از آنجایی که قیمت دلار و سایر واحدهای پولی در کشور ایران به‌طور دائم در حال تغییر و نوسان است، نمی‌توان مبلغ مشخصی را برای سرمایه واردات چمدانی ذکر کرد. درواقع، هیچ عدد ثابتی برای این روش واردات وجود ندارد و شما با توجه به کالایی که انتخاب می‌کنید، باید مبلغ مشخصی را برای این منظور در نظر بگیرید.

می‌توان گفت با توجه به ارزش کالایی که قصد واردات آن را دارید، باید مبلغ مشخصی را برای واردات بپردازید. برخی کالاها بسیار گران هستند و لازم است که شما مبلغ زیادی برای آن‌ها پرداخت کنید؛ درحالی‌که برخی دیگر ارزش بالایی ندارند و با سرمایه اندکی نیز می‌توانید آن‌ها را وارد ایران کنید.

بهترین کشورها برای واردات چمدانی

شما به‌عنوان مسافر می‌توانید برخی از محصولات را از هر کشوری وارد ایران کنید و برای این منظور هیچ دردسری نخواهید داشت؛ اما برخی از کشورهای اروپایی محصولات خیلی گرانی دارند که واردات آن‌ها به‌صرفه نیست. این در حالی است که شما می‌توانید از کشورهای آسیایی محصولات مختلفی را بخرید و با چمدان خود به ایران وارد کنید.

هرچه کشوری که انتخاب می‌کنید، به ایران نزدیک‌تر باشد، بدون شک واردات شما با ریسک کمتری همراه خواهد بود و فروش بهتری را تجربه خواهید کرد. سعی کنید به سراغ اقلام گران‌قیمت نروید؛ زیرا این امکان وجود دارد که به هنگام فروش آن‌ها با دردسر مواجه شوید و دیرتر از حد انتظار به سرمایه خود دست پیدا کنید.

واردات چمدانی از ترکیه

تجارت چمدانی چیست

خبر خوب اینکه واردات چمدانی از ترکیه یکی از بهترین روش‌های وارداتی برای رسیدن به پول و سود خوب است؛ زیرا هزینه خرید کالاهای مجاز در این کشور چندان گران نیست و شما می‌توانید طبق قوانین ایران انواع کالاها را از ترکیه وارد کشور کنید. این روش واردات در حال حاضر رونق پیدا کرده است و بسیاری از ایرانیان کالاهای خود را به‌صورت چمدانی از ترکیه وارد می‌کنند.

واردات چمدانی از دبی

بجز ترکیه، شما می‌توانید از کشور امارات نیز کالاهایی را به همین شکل وارد ایران کنید و حتی سود بیشتری به‌دست آورید. از آنجایی که امارات نیز در زمینه تجارت و بازرگانی پیشرفت داشته و دارد، آغاز روند واردات و انتخاب کالا شاید در ابتدا برای شما سخت باشد.

درصورتی‌که قصد واردات از دبی را دارید و سرمایه شما اندک است، بهترین روش برای دسترسی به سود بیشتر و توسعه سرمایه خود، واردات چمدانی است. شما باید از تمام قوانین و مقررات این نوع واردات آگاه باشید و سپس برای خرید نهایی خود دست به کار شوید.

واردات از کشور امارات (یا شهر دبی) نیز همانند ترکیه با هزینه‌ها و دردسرهای کمتری روبه‌رو است؛ بدین‌ترتیب نگران روند واردات چمدانی از این کشور نباشید. فراموش نکنید که در واردات چمدانی اضافه بار امری بسیار مهم است که باید از آن جلوگیری کنید.

واردات چمدانی با تیم حرفه‌ای وانیکس

درصورتی‌که قصد واردات چمدانی از کشور خاصی را دارید، اما افرادی را نمی‌شناسید و نمی‌توانید روند این نوع واردات را خود برعهده بگیرید، توصیه ما این است که به تیم وانیکس، این شرکت بازرگانی قوی، سر بزنید. کارشناسان وانیکس با بررسی شرایط درخواست شما، بهترین روش واردات چمدانی را در نظر می‌گیرند.

در ادامه نیز با توجه به سرمایه شما، خرید را برایتان تکمیل می‌کنند و کالاهای وارداتی را در فرودگاه یا در مقصد خاص مورد نظر شما تحویلتان خواهند داد. به‌طور کلی، شما برای هر نوع واردات می‌توانید از وانیکس کمک و راهنمایی بگیرید و سپس برای تجارت چمدانی اقدام کنید.

منبع: وبلاگ وانیکس

دیگر رسانه ها

کدخبر: 148111

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      ارسال نظر