بازار سکه بهم ریخت

بازار سکه بهم ریخت معامله‌گران برای ورود به بازار سکه تردید دارند .

بازار سکه بهم ریخت

بازار سکه بهم ریخت. معامله‌گران برای ورود به بازار سکه  تردید دارند .بررسی ها نشان می دهد که در معاملات پشت خطی قیمت سکه  دیشب هم کمتر کسی تمایل داشت در موقعیت خرید و فروش سکه امامی قرار بگیرد.به نظر می رسد ترس از نوسانات کاهشی  قیمت دلار باعث شده که برخی از سکه بازان هم با شک و احتیاط دست به معامله بزنند

حجم معاملات سکه رفاه پایین است اگرچه روز قبل سکه رفاه به حمایت مهم ۲۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید و این حمایت به داد سکه رسید ولی حجم معاملات سکه پایین است که نشان دهنده تردید معامله گران برای ورود به بازار در این حمایت است.

بازیگران بازار طلا و سکه معتقدند با توجه به رویدادهای سیاسی هفته گذشته، رکود خاصی در بازار طلا و سکه حاکم شده است. آنها می‌گویند زمانی که قیمت‌ها در بازارهای جهانی کاهش می‌یابد، به تبع آن در بازار داخلی نیز اثرگذار است. هر چند موقعی که اونس جهانی کاهش پیدا می‌کند، در مقابل، نرخ ارز در کشور بالا می‌رود که این اتفاق بر صعودی شدن قیمت طلا و سکه اثرگذار خواهد بود.

در صورتی که سکه امامی بخواهد به روند نزولی خود ادامه دهد. حمایت سطح ۶۱ درصدی فیبوناچی در محدوده ۲۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان مهم ترین حمایت پیش روی سکه است که شکست آن می تواند سکه را به سمت حمایت محدوده ۲۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومانی که سکه در ۲۲ خرداد ماه از آن محدوده برگشت هدایت کند. اما در صورتی که سکه از حمایت ۲۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی برگردد مقاومت ۲۹ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان حایز اهمیت است.

دلار به بازار طلا خط داد

هفته گذشته اخبار مربوط به برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل بازارهای مالی را در رکود قرار داد. در نخستین روز هفته نیز بازار ارز متاثر از رخدادهای زاهدان با نوسان افزایشی و سپس کاهشی همراه شد.

معامله‌گران بازار فلز زرد روند تقاضا را در این بازار همچنان کاهشی عنوان می‌کنند. این در حالی است که از ابتدای سال جاری تا کنون کارشناسان اقتصادی بر رشد قیمت جهانی طلا و بازدهی مثبت بازار فلز گرانبها تا پایان سال‌جاری تاکید می‌کنند.

معامله‌گران می‌گفتند دلیل اصلی کاهش تقاضا در بازار سکه ناشی از نوسانات کاهشی قیمت دلار بوده است. به عقیده آنها افت قیمت دلار باعث شده که سطح احتیاط در بین معامله‌گران بیشتر شود و برخی از سکه‌بازان خانه‌نشین شوند.

برخی عقیده دارند که دلار لیدر بازار سکه شده و سکه‌بازان خط‌دهی می‌کند. به باور فعالان بازار اگر دلار مرز حمایتی ۴۹ هزار و ۸۰۰ تومان را از دست بدهد، این امر ممکن است زمینه‌ساز شکست دومین مرز حمایتی سکه در کانال ۲۸ میلیون تومان یعنی محدوده ۲۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان شود و در نتیجه سکه به قیمت سمت کف حمایتی کانال ۲۸ میلیون تومان برگردد.

با این حال دسته‌ای دیگر می‌گفتند که ورود دلار به پله‌های بالاتر کانال ۵۰ هزار تومان ممکن است از فشار دلار بر روی سر قیمت سکه کم کند.

برخی از بازیگران ارزی دیشب مدعی بودند ‌که دلار در بازار شبانه نزدیک مرز ۵۰ هزار تومان به فروش رسیده بود.

ارزش ذاتی سکه در شرایط فعلی۲۲ میلیون و ۶۴۴ هزار تومان است. این عدد نشان‌دهنده کاهش ۱۰۰ هزار تومانی حباب سکه نسبت به دیروز است که از کانال ۶ میلیون تومان به مرز ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان برگشته است.

کاهش حباب سکه از نظر سکه‌بازان به این معنی است که هیجانات صعودی در بازار سکه تا حدودی افت کرده است.

تبعیت قیمت سکه از نوسانات حباب

دیروز قیمت طلا نیز با کاهش قیمت دلار همراه شد. هر مثقال طلا با ۲۰ هزار تومان کاهش به قیمت ۱۰ میلیون و ۲۱۲ هزار تومان رسید. هر گرم طلا نیز سه هزار و ۳۰۰ تومان ارزان شد و با قیمت دو میلیون و ۳۵۷ هزار تومان معامله شد. روز گذشته طلای دست دوم با قیمت دو میلیون و ۳۲۶ هزار تومان معامله شد.

روز گذشته حباب سکه نیز مانند قیمت آن در روند نامتوازنی قرار داشت. حباب سکه‌های کاهشی، افت داشت. بیشترین مقدار افت حباب مربوط به سکه امامی با ۱۶۵ هزار تومان کاهش بود. دیروز حباب سکه بهار و سکه گرمی اما به ترتیب افزایش ۱۳ و ۲۲ هزار تومانی داشتند.

 

 

منبع: اکو ایران - تجارت نیوز

دیگر رسانه ها

کدخبر: 96667

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      ارسال نظر