سایت ثبت احوال هک شد؛ ادعای لو رفتن اطلاعات شناسنامه ای و کارت ملی ۱۳۰ میلیون نفر

یک گروه هکری ادعا کرده که سایت ثبت احوال ایران را هک و اطلاعات ۱۳۰ میلیون ایرانی را درو کرده است.

سایت ثبت احوال هک شد؛ ادعای لو رفتن اطلاعات شناسنامه ای و کارت ملی ۱۳۰ میلیون نفر

جزییات تازه ای از هک سایت ثبت احوال منتشر شده است یک گروه هکری ادعا کرده که سایت ثبت احوال ایران را هک و اطلاعات ۱۳۰ میلیون ایرانی را هک کرده است. طبق ادعاهای آن‌ها و اسنادی که در کانال تلگرام خود قرار داده‌اند اطلاعات ۱۳۰ میلیون شهروند ایرانی زنده و مرده  که شامل مواردی همچون اثر انگشت، نام و نام خانوادگی ف شماره ملی و آدرس می‌شود، قرار است به ابزار جدید باجگیرها تبدیل شود:

سازمان ثبت احوال هک شد؟

یک گروه هکری ادعا کرده سازمان ثبت احوال را هک کرده و بخشی از اطلاعات دیتابیس و زیرساخت رو بعنوان صحت ادعای خود منتشر کرده است. این هکر ادعا دارد که به اطلاعات ۱۳۰ میلیون ایرانی دست یافته است. او در کانال تلگرامی خود این موضوع را اعلام کرده و در حال حاضر کارشناسان فنی مشغول بررسی صحت ادعای او هستند.

هک سایت ثبت احوال

خاطرنشان می‌شود در تعطیلات نوروز ۹۹ نیز اطلاعات چند ده میلیون ایرانی لو رفته بود. در آن زمان اعلام شد این لو رفتن بخاطر تعامل ثبت احوال با وزارت بهداشت بوده و اطلاعات از طریق این وزارتخانه لو رفته است.

حمله، نفوذ به سایت‌های مختلف و هک شدن اطلاعات کاربران، انگار که به یک رویه ثابت در دنیای دیجیتال تبدیل شده است. برای مثال اوایل امسال بود که با خبر شدیم سایت وزارت امور خارجه ایران مورد حمله قرار گرفته است و به نقل از برخی منابع، حدود ۵۰ ترابایت اطلاعات مختلف به سرقت رفت. اگر بخواهیم تا ابعاد فاجعه را در سطح جهانی کمی بیشتر باز کنیم، فقط خیلی ساده اشاره می‌کنیم که در سال ۲۰۲۲، تقریبا اطلاعات ۴۲۲ میلیون کاربر در فضای اینترنت به سرقت رفت. یا به همین چند هفته قبل یعنی روزی که هکرها حساب تپسی را رسیدند فلش بک بزنیم!

هک سایت ثبت احوال

هک سایت ثبت احوال

هک سایت ثبت احوالحالا در همین گیر و دار، باخبر شدیم که سایت ثبت احوال ایران هم مورد حمله هکرهای ناشناس قرار گرفته و اطلاعات ۱۳۰ میلیون ایرانی دزدیده شده! اما این ادعا چقدر صحت دارد؟ در ادامه سعی می‌کنیم تا تمام اطلاعاتی که پیرامون این موضوع وجود دارد تا بررسی کنیم.

خوشبختانه این گروه هکری تا به این جای کار، هیچ اطلاعات و سند دقیقی را از اطلاعات شهروندان ایرانی منتشر نکرده است. اما اگر طبق ادعاهای آن‌ها و اسنادی که در کانال تلگرام خود قرار داده‌اند جلو برویم، به نظر می‌رسد که اطلاعات ۱۳۰ میلیون شهروند ایرانی که شامل موارد زیر می‌شود، قرار است به ابزار جدید باجگیرها تبدیل شود:

عکس شناسنامه

کد ملی

نام و نام خانوادگی

آدرس

شماره تلفن

و …

هرچند که تا این لحظه هیچ کدام از مقام‌های رسمی ثبت احوال کشور در مورد هک شدن این سازمان موضع خاصی نگرفته‌اند اما طبق اطلاعاتی که از کانال هکرها به دست ما رسیده است، خوشبختانه سرورهای آرشیو zone-h از دست هکرها در امان مانده‌اند.

سایت ثبت احوال از دسترس خارج است

 سایت ثبت احوال ایران هم در این لحظه، فعلا برای ما بالا نمی‌آید اما طبق گزارش برخی از کاربران در فضای مجازی، سایت sabteahval.ir بدون هیچ مشکلی و به مانند روال سابق کار می‌کند.

خبرگزاری تسنیم هم در خبری کوتاه به نقل از مسئولین سازمان ثبت احوال اعلام کرد که این سازمان هک نشده است. هرچند هنوز علت از دسترس خارج شدن وبسایت این سازمان و توضیح درباره تصاویری که از سوی یک هکر منتشر شده، اعلام نشده است.

همچنین باید اشاره کنیم که سایت ثبت احوال ایران تا لحظه انتشار این مطلب از دسترس خارج شده است. تصویر بالا نتیجه بررسی سایت ثبت احوال ایران توسط وب سایت معتبر هاست ترکر است که نشان می‌دهد وب سایت ثبت احوال کشور، حتی از سرورهای داخلی هم در دسترس نیست (لینک اثبات در وب سایت هاست ترکر).

از دقایقی پیش وب سایت سازمان ثبت احوال کشور دوباره در دسترس قرار گرفت اما در حال حاظر هیچ لینکی در این وب سایت کار نمی کند و فقط صفحه اول در دسترس است.

در صورت کسب اطلاعات بیشتر در مورد هک سایت ثبت احوال کشور، این مطلب به روز رسانی خواهد شد./گجت نیوز

دیگر رسانه ها

کدخبر: 106779

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      • ابوافضل احمدپور

        جمعیت ایران روی هم ۷۰میلیون نمیشه بعد ۱۳۰میلیون نفر لورفته خدای برو یه جا بمیر

      ارسال نظر