حمله شدید به حجاب‌استایل‌ها /سودآوری اقتصادی از اندام زنان

حجاب‌استایل‌هایی که در ایران فعالیت می‌کنند مقلد حجاب‌استایل‌های ترکیه، اندونزی و مالزی هستند که متأسفانه با ایجاد مد اسلامی و تغییر ذائقه‌ای که در جامعه مذهبی ایجاد کردند، باعث ترویج نوع سبک حجابی شدند که نه فقط فلسفه حجاب را زیر سؤال می‌برد، بلکه باعث تحریف پوشش و مبانی حجاب شدند.

حمله شدید به حجاب‌استایل‌ها /سودآوری اقتصادی از اندام زنان

سایت تبیان که به سازمان تبلیغات اسلامی  نزدیک است در مطلبی نوشت : حجاب‌استایل‌هایی که در ایران فعالیت می‌کنند مقلد حجاب‌استایل‌های ترکیه، اندونزی و مالزی هستند که متأسفانه با ایجاد مد اسلامی و تغییر ذائقه‌ای که در جامعه مذهبی ایجاد کردند، باعث ترویج نوع سبک حجابی شدند که نه فقط فلسفه حجاب را زیر سؤال می‌برد، بلکه باعث تحریف پوشش و مبانی حجاب شدند.

هر چه زیباتر بهتر

مدلینگ خواسته یا ناخواسته قدم به دنیای دختران محجبه گذاشته‌ است. مزون‌های محصولات حجاب و بلاگرهای حجاب برای جذب مشتری یا گرفتن تبلیغ بیشتر به دنبال چهره‌های زیبا و زیباتر شدن هستند.  این بلاگرها برای حفظ مشتریان خود هر روز چهره‌ای بی‌نقص‌تر، آرایش‌های غلیظ‌تر و فیلمبرداری‌های حرفه‌ای از خود به نمایش می‌گذارند و تعدادی از بانوان محجبه هم از مشتریان پر و پا قرص صفحات بلاگرهای حجاب یا مزون‌ها هستند.

مدلینگ اسلامی

صنعت مدلینگ در غرب با دست گذاشتن روی میل به خودنمایی و عرضه کردن زیبایی‌هایی زنان، از آنان برای کسب سود بیشتر استفاده می‌کند. مدل‌های زیبایی که لباسی چشم نواز می‌پوشند و با صورت‌هایی آرایش کرده؛ صحنه‌ای جذاب‌ به نمایش می‌گذارند. زن در این تبلیغات عروسک زیبایی است که با لباس‌های زیبا در سالن‌های نمایش مدلینگ قدم می‌زند و محصولات مختلف را تبلیغ می‌کند.  این پدیده چند وقتی است که دامن‌گیر جوامع اسلامی هم شده‌ است و شرکت‌های غربی از مدل‌های محجبه آرایش کرده، که به آن اصطلاحا «مدلینگ اسلامی» می‌گویند، برای تبلیغ لوازم آرایش و محصولات دیگر استفاده می‌کنند.

 سودآوری اقتصادی از اندام زنان ممنوع

در دیدگاه اسلامی اینکه از زنان به‌واسطه جذابیت‌هایشان برای سودآوری اقتصادی استفاده شود کاملا رد می‌شود؛ و این مسئله در قانون تبلیغات کشور هم وجود دارد. اما چرا هیچ نظارتی روی صفحات مدلینگ حجاب استایل‌ها نیست.

اسلام با حضور همه جانبه خانم‌ها از لحاظ سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و حتی کار اقتصادی مخالفتی ندارد. اما نکته مهم حضور به دور از خودنمایی‌ها و جلب توجه است. اسلام می‌خواهد نگاه جنسیتی از روی زن را بردارد.

اما با مقایسه با آنچه اسلام مد نظر دارد و آنچه حجاب استایل‌ها مدلینگ اسلامی نامیده‌اند، تفاوت از زمین تا آسمان است.

بلاگرهای حجاب یا مزون‌های حجاب استایل با چهره‌های زیبا و آرایش کرده و بعضا نمایش بدن فقط به دنبال جذب بیشتر فالوور هستند، چیزی که ارمغان نگاه سرمایه‌داری و مدلینگ غرب است و بویی از پوشش اسلامی در آن حس نمی‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر رسانه ها

کدخبر: 118297

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      ارسال نظر