اطلاعیه مهم تامین اجتماعی درباره بیمه تکمیلی بازنشستگان

جزئیات غیرحضوری شدن ثبت‌نام و انصراف بیمه تکمیلی بازنشستگان اعلام شد

اطلاعیه مهم تامین اجتماعی درباره بیمه تکمیلی بازنشستگان

ثبت‌نام و انصراف بیمه تکمیلی درمان و بیمه عمر مستمری‌بگیران تامین اجتماعی غیر حضوری شد.

بازنشستگان تامین اجتماعی براساس بخشنامه پیوست سازمان ، از این پس درخواست برقراری و همچنین انصراف از بیمه تکمیلی و عمر تماما" بصورت غیرحضوری انجام می‌پذیرد.

برای این منظور به سایت es.tamin.ir مراجعه کرده و با تائید افراد تبعی تحت تکفل نسبت به حذف و اضافه بیمه تکمیلی و عمر خود و افراد تبعی اقدام کنند.

 

بیمه تکمیلی بازنشستگان

بیمه تکمیلی بازنشستگان

بیمه تکمیلی بازنشستگان

شماره ۱۰۰۰/۱۴۰۳/۴۳۷۷ 

تاریخ ۱۴۰۳/۰۶/۰۸ 

موضوع: درخواست غیر حضوری ثبت نام / انصراف بیمه تکمیلی درمان و بیمه عمر مستمری بگیران 

معاون محترم ... مدیر کل محترم ستادی... مدیرکل محترم تامین اجتماعی استان ... 

با سلام و صلوات بر محمد و آل محمد (ص) 

در راستای رفاه حال ذی نفعان توسعه خدمات غیر حضوری شفاف سازی امور ،اجرایی یکسان سازی رویه ها و بهینه سازی فرایندها با رویکرد کاهش مراجعات افزایش رضایتمندی و به جهت بهره مندی از سرویس ارائه درخواست غیر حضوری ثبت نام انصراف بیمه تکمیلی درمان و بیمه عمر مستمری بگیران غیر همکار، توجه واحدهای اجرایی را به رعایت و اجرای موارد ذیل معطوف مینماید. 

ثبت درخواست مستمری بگیر در سامانه خدمات غیر حضوری 

۱ - مستمری بگیران ذی نفع میتوانند جهت ثبت نام انصراف بیمه تکمیلی درمان و بیمه عمر خود و سایر افراد تبعی مشمول، به سامانه خدمات غیر حضوری سازمان به نشانی es.tamin.ir» با دسترسی مربوطه وارد شوند. 

۲ - سپس از مسیر مستمری بگیران - بیمه تکمیلی درمان و عمر مستمری بگیران و افراد تبعی» جهت ثبت نام و یا انصراف اقدام نمایند. 

۳- پس از ورود به منوی بیمه تکمیلی درمان و بیمه عمر مستمری بگیران و افراد ،تبعی در گام (۱) میبایست نکات ضروری و قابل توجه در خصوص نحوه انعقاد قرارداد و سایر شرایط مربوطه وفق مفاد قرارداد یک ساله مرتبط به هر دوره توسط مستمری بگیر مطالعه و در صورت پذیرش موارد ،مذکور با فشردن کلید تایید و ادامه» به گام (۲) منتقل شود. 

۴- در گام (۲) اطلاعات مستمری بگیر اصلی نمایش داده خواهد شد که در صورت عدم وجود مغایرت، با انتخاب گزینه تایید و ادامه به گام بعد منتقل میشود بدیهی است در صورت وجود مغایرت در اطلاعات، میبایست مستمری بگیر جهت تکمیل یا اصلاح اطلاعات به آخرین شعبه که وضعیت پرونده وی فعال است، مراجعه نماید.

۵- در گام (۳) مشخصات مستمری بگیر اصلی و افراد تبعی ،ایشان تاریخ خاتمه کفالت افراد تبعی و وضعیت فعلی بیمه تکمیلی درمان و بیمه عمر هر نفر نمایش داده خواهد شد در صورتی که وضعیت بیمه تکمیلی "دارد" باشد شخص میتواند با رعایت نکات مندرج در گام (۱) ارائه درخواست از طریق کلید ،عملیات، گزینه «انصراف» را انتخاب نماید و در صورتی که وضعیت بیمه تکمیلی ندارد ،باشد گزینه ثبت نام را انتخاب کند. با انجام عملیات مربوطه در ستون وضعیت جدید بیمه تکمیلی اقدامات صورت پذیرفته قابل نمایش خواهد بود. پس از اتمام عملیات در این گام با فشردن کلید تایید و ادامه به گام بعدی منتقل میشود. نکته اطلاعات افراد تبعی که تاریخ خاتمه کفالت آنان قبل از تاریخ روز ارائه درخواست میباشد، در گام (۳) (گام اطلاعات افراد تبعی قابل مشاهده نخواهد بود لذا برای ثبت نام بیمه تکمیلی ابتدا میبایست متقاضی وضعیت کفالت ایشان را مشخص نماید و در صورت اصلاح تاریخ خاتمه کفالت به تاریخ بعد از روز درخواست اطلاعات فرد تبعی مورد نظر در لیست مذکور نمایش داده میشود.

۶- در گام (۴) آخرین وضعیت بیمه تکمیلی درج شده توسط شخص مستمری بگیر قابل مشاهده است که در صورت صحیح بودن اطلاعات با تایید آن ثبت نهایی صورت میگیرد و در صورت نیاز به ویرایش امکان بازگشت به مرحله قبل وجود دارد و مجددا پس از ویرایش جهت نهایی نمودن فرآیند به گام (۴) منتقل میشود. 

با عنایت به این که کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی متولی امر انعقاد قرارداد سالیانه با شرکت بیمه گر و اخذ و تایید درخواست ثبت نام انصراف بیمه تکمیلی درمان و بیمه عمر مستمری بگیران میباشد.

۷- پس از تایید نهایی در گام (۴) اطلاعات مربوط به مستمری بگیران با امکان نمایش افراد تبعی به کارتابلی با دسترسی کانون هر شهرستان از مسیر سامانه خدمات غیر حضوری - پنل مخصوص دستگاههای دولتی و مرجع استعلامات رسمی - کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری بگیران سراسر کشور منتقل میشود که امکان تایید و عدم تایید آن برای کاربران کانون مربوطه وجود دارد. 

۸- پس از ارسال درخواست ثبت نام انصراف بیمه تکمیلی درمان و بیمه عمر به کارتابل کانون بازنشستگان ذی ربط، وضعیت درخواست با عنوان در حال بررسی کانون بازنشستگان و مستمری بگیران در قسمت درخواستهای 

من» با دسترسی شخص متقاضی در سامانه خدمات غیر حضوری قابل نمایش و پیگیری میباشد. 

۹ - پس از تایید نهایی درخواست ثبت نام انصراف بیمه تکمیلی درمان و بیمه عمر توسط کانون، اطلاعات مربوطه به کارتابل غیر حضوری شعبه ذی ربط در سامانه متمرکز مستمری منتقل خواهد شد و وضعیت درخواست با عنوان «در حال بررسی - نیاز به رسیدگی شعبه در همان قسمت درخواستهای من توسط مستمری بگیر قابل پیگیری می باشد. 

دریافت اطلاعات ثبت نام / انصراف در سامانه متمرکز مستمری

۱۰- با فیلتر نمودن نوع درخواست عضویت بیمه تکمیلی وضعیت درخواست درحال بررسی نیاز به رسیدگی شعبه» و سایر فیلترهای مرتبط در منوی کارتابل غیر حضوری سامانه متمرکز مستمری توسط شعب مربوطه درخواستهای ارائه شده جهت تعیین تکلیف قابل نمایش خواهد بود در صورت تغییر شعبه مستمری بگیر، قبل از پذیرش لازم است از طریق گزینه عملیات - تغییر شعبه بیمه پردازی درخواست به شعبه اصلی ارسال شود.

۱۱- در صورت صحیح بودن اطلاعات و شعبه مربوطه میبایست با انتخاب گزینه عملیات - مشاهده» و پس از کنترل لیست افراد تبعی در منوی نمایش درخواست نسبت به پذیرش درخواست اقدام گردد. 

۱۲- پس از پذیرش درخواست ارائه شده در کارتابل ،غیر حضوری وضعیت بیمه تکمیلی در منوی نحوه پرداخت سامانه متمرکز مستمری به صورت هوشمند تغییر نموده و اسناد مربوط به کسر کسورات بیمه تکمیلی درمان و عمر مستمری بگیران در خصوص ثبت نام کنندگان مشمول نیز به صورت هوشمند در قسمت وام ها ایجاد خواهد شد.

۱۳ - پس از پذیرش درخواست ثبت نام انصراف بیمه تکمیلی درمان و بیمه عمر در سامانه متمرکز مستمری توسط واحدهای اجرایی وضعیت درخواست با عنوان «مختومه - تایید نهایی در قسمت «درخواستهای من» با  دسترسی شخص متقاضی در سامانه خدمات غیر حضوری قابل پیگیری میباشد. 

۱۴ - مراحل مذکور با ارسال پیامک به شخص متقاضی اطلاع رسانی خواهد شد. 

۱۵ - مدت زمان ارائه درخواست ثبت نام انصراف بیمه تکمیلی درمان و بیمه عمر و سایر شرایط لازم، وفق مفاد دستور اداری مرتبط که در هر دوره جدید قرارداد صادر میگردد، تعیین خواهد شد. 

۱۶- اطلاع رسانی لازم جهت بهره مندی مستمری بگیران از این خدمت در سامانه خدمات غیرحضوری به نحو مقتضی توسط اداره کل روابط عمومی صورت پذیرد. 

۱۷- مسوول حسن اجرای این دستور اداری مدیران کل معاونین تعهدات بیمه ای و پشتیبانی و توسعه مدیریت، روسای ادارات مستمری،ها نظارت بر کنترل مصارف و امور کارگزاریهای ،رسمی آمار و فناوری اطلاعات و امور مالی ادارات کل استانها و مسوولین ذی ربط در واحدهای اجرایی خواهند بود. 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 152456

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      ارسال نظر