۱۰ واقعیت درباره ریش مردان

پسران پس از رسیدن به بلوغ ریش های صورتشان رشد می کند و پشت این پیدایش نا بهنگام حقایقی وجود دارد. حال برخی ریش های زبر،نرم،مرتب یا نامرتب و پرپشت یا کم پشتی دارند که وراثت یکی از اصلی ترین عوامل آن است.

 ۱۰ واقعیت درباره ریش مردان

پسران پس از رسیدن به بلوغ ریش های صورتشان رشد می کند و پشت این پیدایش نا بهنگام حقایقی وجود دارد. حال برخی ریش های زبر،نرم،مرتب یا نامرتب و پرپشت یا کم پشتی دارند که وراثت یکی از اصلی ترین عوامل آن است.

 برای بیش از یک قرن، پوست و موهای  ریش مردان  را مورد مطالعه قرار گرفته است. در اینجا برخی از حقایقی که وجود دارد و در این مطالعات به دست آمده را آورده ایم:

۱. موهای صورت از چه زمانی شروع به رشد می کنند؟

ریش صورت در دوران بلوغ و تحت تأثیر هورمون های مردانه شروع به ظاهر شدن می کنند. اکثر پسران نوجوان برای اولین بار در سنین 13-16 سالگی متوجه موهای زائد صورت می شوند.

۲. موهای صورت و ریش مردان ابتدا کجا رشد می کنند؟

در دوران بلوغ، رشد  ریش مردان  معمولاً به ترتیب مشخصی رشد می کند. موها ابتدا روی لب بالایی ظاهر می شوند و بعد از آن روی لبه، چانه و سپس گونه ها ظاهر می شوند. ریش ها آخرین مرحله در ناحیه گردن ظاهر می شوند.

۳. آیا رشد ریش مردان بر اساس ژنتیک است؟

مردان بالغ معمولاً هزاران موی ریش دارند. تعداد فولیکول های مو در بدو تولد بر اساس ژنتیک تعیین می شود. برخی از قومیت ها مانند مردان خاور دور (چین، ژاپن) ریش های کم پشت تری دارند و  ریش مردان  آسیای شرقی آنها عمدتاً در اطراف دهان رشد می کند.

۴. ریش مردان با چه الگوهایی رشد می کند؟

هر صورت منحصر به فرد است و تفاوت های زیادی در الگوی رشد مو در بین مردان و حتی بین نواحی مختلف یک صورت وجود دارد. مو در جهات مختلف رشد می کند و برخی از الگوهای رشد مو تقریباً شبیه یک "دایره " هستند.

۵. چرا موهای زائد به داخل پوست برمیگردد؟

در کتاب‌های درسی، موها اغلب به‌صورت میله‌ای مستقیم کشیده می‌شوند که با زاویه 90 درجه از پوست بیرون زده اند. در حقیقت، بیشتر موها در ریش مردان با زاویه بسیار پایین‌تری از پوست به‌خصوص در ناحیه گردن رشد می‌کنند. این خطر "به دام افتادن" یا "روییدن" موها در پوست را افزایش می دهد.

۶. چرا موهای ریش مردان سخت تر از موهای سر است؟

متوسط ​​قطر موی ریش مردان 0.1 میلی متر است. این تقریبا دو برابر قطر موهای سر است که باعث می شود موهای ریش نسبت به موهای سر بسیار زبرتر باشند. موهای سبیل قوی هستند و با لمس آنها احساس دست زدن به جسمی خشن و خاردار می کنیم که خشک و سیمی به نظر می رسند. بنابراین توصیه می شود به طور منظم موهای ریش را با مواد موجود یا روغن ریش نرم و تغذیه کنید.

۷. سرعت رشد ریش ها چقدر است؟

میانگین رشدموی ریش مردان 0.27 میلی متر در 24 ساعت است (اما این میزان در افراد متفاوت است). رشد مو یک فرآیند بی پایان مداوم نیست، بلکه در یک چرخه رشد طبیعی مو رخ می دهد که شامل یک مرحله رشد،  استراحت و مرحله ای است که در آن موها می ریزند تا جا برای موهای جدید ایجاد شود.

۸. چه چیزی باعث تحریک صورت پس از اصلاح ریش می شود؟

موهایی که روی صورت یک مرد قابل مشاهده است فقط نوک آن قابل مشاهده است . بیولوژی پیچیده زیادی در زیر سطح پوست وجود دارد که در هنگام اصلاح نقش دارد. به عنوان مثال، هر فولیکول مو در اعصاب پیچیده شده ، که می تواند توسط نیروی تیغ هنگام بریدن، موهای ریش مردان را تحریک کند و منجر به علائم تحریک پس از اصلاح شود (قرمز شدن پوست یا احساس گرما).

۹. چرا هر روز ریش هایم را بشویم؟

پوست دارای غدد سبوم است که به فولیکول مو متصل هستند. آنها به طور طبیعی یک ماده روغنی (به نام سبوم) تولید می کنند که از طریق ساقه مو به سطح پوست می رود. تمیز کردن روزانه موهای ریش و پوست زیر آن برای جلوگیری از چرب شدن بیش از حد، احساس کثیف شدن و بوی بد ریش مردان بسیار مهم است.

۱۰. آیا شستشوی ریش مردان مهم است؟

پوست اغلب با دیواری از آجر و ملات مقایسه می شود که از ما در برابر محیط محافظت می کند. پوست سالم به طور مداوم خود را تجدید می کند و روزانه برخی از سلول های مرده پوست را به عنوان بخشی از این فرآیند لایه برداری طبیعی از بین می برد. این "تکه های" پوست می توانند در ریش گیر کنند که دلیلی عالی برای شستشوی روزانه آن ها و سبیل هاست.

منبع: اقتصادآنلاین

خبرنگار: مهتاب لطفیان

دیگر رسانه ها

کدخبر: 56846

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      ارسال نظر