ماجرای جنجالی یک خبر ترسناک از اراک | مدیریت بحران توضیح داد

انتشار اخباری مبنی بر آتش گرفتن لوله گاز روستای طرمزد به دنبال آتش‌سوزی تالاب میقان اراک در فضای مجازی جنجالی شده است.

ماجرای جنجالی یک خبر ترسناک از اراک | مدیریت بحران توضیح داد

مدیرکل مدیریت بحران استان مرکزی گفت: آتش‌سوزی تالاب میقان اراک بدون هیچ‌گونه حادثه خاصی مهار شد و مردم به شایعات توجه نکنند.

امید محترمی، مدیرکل مدیریت بحران استان مرکزی اظهار داشت: حریق تالاب میقان اراک بعد از چندین ساعت تلاش در حال حاضر خاموش شد.

بیشتر بخوانید: آتش بر جان تالاب میقان اراک افتاد / عکس

محترمی تصریح کرد: با توجه به احتمال وجود آتش پنهان و شعله ور شدن مجدد آن با وجود اطفای حریق، عوامل آتش نشانی و امدادی همچنان در محل حریق حضور دارند.

آتش سوزی تالاب میقان اراک

مدیرکل مدیریت بحران استان مرکزی با رد شایعات مطرح‌شده مبنی بر آتش گرفتن لوله گاز روستای طرمزد گفت: تا این لحظه، این آتش‌سوزی هیچ حادثه‌ای در پی نداشته است؛ از مردم درخواست داریم به شایعات مطرح‌شده در فضای مجازی توجهی نکنند.

آتش سوزی تالاب میقان اراک

او با بیان اینکه به دلیل تاریکی شب امکان استفاده از بالگرد و هواپیمای اطفای حریق وجود نداشت، تصریح کرد: متاسفانه بر اثر این حادثه، تالاب متحمل خسارت‌هایی شد که بررسی میزان و حجم خسارت‌ها پس از بررسی نهایی اعلام می‌شود.

محترمی با بیان اینکه در این حادثه ۲۵ تیم آتش نشانی حضور داشتند و آتش‌نشانان مناطق و شهرهای اطراف نیز برای پشتیبانی اعلام حضور کردند، گفت: در نقاطی که امکان دسترسی ماشین آتش نشانی در تالاب و مناطق خشک وجود داشت، تجهیزات و خودروهای آتش نشانی اقدام به اطفای حریق کردند، اما با توجه به اینکه برخی از نقاط که عمق آب به دو متر می‌رسد، امکان حضور ماشین‌ها نبود، از بلدوز چرخ زنجیری به جهت ایجاد آتش‌بر استفاده شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان مرکزی با تاکید بر اینکه در این عملیات از تجهیزات آتش نشانی اراک، لشکر ۴۲ قدر سپاه پاسداران، شرکت املاح، بنیاد مسکن و... استفاده شد، افزود: نکته بسیار مهم در این حادثه، ایمن‌سازی فرودگاه اراک و تاسیسات و مجتمع فاضلاب بود که در اولین مرحله انجام شد؛ همچنین جلوگیری از سرایت آتش به مزارع کشاورزی و مراکز تجمعی و جمعیتی اهمیت بالایی داشت که بستر لازم فراهم شد و اورژانس نیز در آماده‌باش کامل قرار داشت.  

محترمی با اشاره به حضور استاندار مرکزی در محل حادثه از ساعات اولیه و تشکیل جلسه ستاد مدیریت بحران استانداری در محل حریق و اتخاذ تصمیمات لازم، گفت: با همه تلاش‌ها و استفاده از تجهیزات موجود، عملیات اطفا در ساعت ۲ بامداد خاتمه یافت. آتش‌نشانی تا صبح عملیات لکه‌گیری را ادامه داد و تیم‌های آب، برق گاز و کمپ عملیاتی مستقر در روستای مبارک‌آباد در منطقه نیز حضور یافتند.  

او اضافه کرد: بلافاصله از ابتدای صبح اداره کل محیط زیست و تیم های ارزیاب به منطقه اعزام شده‌اند و در حال ارزیابی خسارات هستند.

منبع: مهر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 83466

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      ارسال نظر