خبر مهم برای مددجویان و معلولان

جزئیات ارائه خدمات درمانی رایگان و تسهیلات جدید به مددجویان و معلولان اعلام شد.

خبر مهم برای مددجویان و معلولان

مددجویان و معلولان می‌توانند خدمات درمانی رایگان و تسهیلات جدید استفاده کنند. شرایط افزایش یارانه نقدی، مستمری و حقوق مددجویان و معلولان اعلام شد. جزئیات پرداخت مستمری، حق پرستاری و مسکن مددجویان و معلولان اعلام شد. جزئیات و شرایط افزایش یارانه نقدی، وام و مسکن مددجویان و معلولان اعلام شد. توزیع مکمل‌های دارویی و تقویتی برای مددجویان و معلولان آغاز شد. جزئیات ارائه خدمات درمانی رایگان به مددجویان و معلولان اعلام شد.

بیشتر بخوانید: اطلاعیه فوری برای مددجویان و معلولان | زمان واریز و مبلغ افزایش حقوق و یارانه مددجویان و معلولان اعلام شد + جدول

جزئیات و شرایط افزایش یارانه نقدی، حقوق و مستمری مددجویان و معلولان سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) اعلام شد.

مددجویان و معلولان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان از ارائه خدمات درمانی و بهداشتی رایگان به اطفال و نوجوانان تحت نظر بهزیستی در استان خبر داد.

بهرام دلفان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در کارگروه بررسی قوانین کاربردی اطفال و نوجوانان زیر نظر بهزیستی از ارائه خدمات رایگان دندانپزشکی و بهداشتی و درمانی خبر داد و اظهار داشت: خدمات درمانی و بهداشتی با توجه به معرفی نامه از جانب سازمان بهزیستی برای اطفال و نو جوانان در معرض خطر و بزه رایگان است و بهزیستی نیز موظف است برای اطفال و نوجوانان واجد شرایط برای اخذ بیمه و صدور دفترچه درمانی از سوی بیمه سلامت استان لرستان اقدام کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در بخشی دیگر از سخنانش، گفت: در راستای تأمین داروهای تخصصی و گاه درمان‌های تخصصی رایگان با نظر پزشکان خدمات برای افراد واجد شرایط در نظر گرفته شده است و خدمات روان پزشکی نیز تحت نظر معاونت درمان دانشگاه با معرفی نامه از سوی بهزیستی استان برای، کودکان زیر ۱۸ سال در معرض خطر و بزه انجام خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان، گفت: با معاونت غذا و دارو نیز هماهنگی‌های لازم انجام شده و در این راستا برای ما جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.

دلفان، بیان داشت: سعی ما در راستای رضایتمندی مردم در همه ابعاد درمانی و بهداشتی در استان لرستان است که آحاد مردم در این راستا به سهولت خدمات درمانی و بهداشتی خود را در دسترس داشته باشند، سلامت مقوله‌ای است که همکاری سایر ارگان‌های مرتبط را نیز طلب می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان عنوان کرد: کارشناسان ما در حوزه خیرین سلامت نیز در تلاش هستند که برای کودکان و نوجوانان زیر ۱۸ سال در معرض خطر و بزه تحت نظر بهزیستی استان نیز مباحثی را در صورت مشارکت خیرین مطرح و پیگیری کنند.

اطلاعیه وزارت کار درباره زمان افزایش اعتبار یارانه نقدی مددجویان و معلولان

طرح ملی کالابرگ الکترونیکی (افزایش ۲۰درصدی اعتبار یارانه) برای همه خانوارهای دهک اول، دوم و سوم از روز دوشنبه «۲۹ خرداد ماه ۱۴۰۲» اجرا می‌شود.

به گزارش عرشه آنلاین و به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی وزارت رفاه، کار و تعاون اجتماعی، وزارت کار درباره اجرای کالابرگ الکترونیک اطلاعیه دیگری صادر کرد.

در این اطلاعیه وزارت کار آمده است: «در راستای پوشش کامل سه دهک اول درآمدی و تحقق حمایت‌های دولت برای تأمین سبد غذایی خانوارها، از روز دوشنبه «29 خرداد ماه 1402»، افزایش اعتبار برای هر سه دهک اعمال می‌شود.»

بر اساس این اطلاعیه، شرط بهره‌مندی از اعتبار افزایشی، خرید بیش از 80درصد یارانه 400هزار تومانی، معادل 320هزار تومان به‌ازای هر نفر است.

این اطلاعیه می‌افزاید: «خانوارها می‌توانند یک ماه زودتر از واریز یارانه از اعتبار خود استفاده کنند، این طرح برای همه مشمولین، اختیاری است.»

شیر کم‌چرب بطری، پنیر، گوشت مرغ، تخم‌مرغ، روغن مایع، ماکارونی، برنج ایرانی، لبنیات، قند و شکر، حبوبات و گوشت منجمد گوساله، 11 قلم کالای اساسی در طرح کالابرگ الکترونیک است.

8 فروشگاه زنجیره‌ای بزرگ در این طرح مشارکت دارند و در شهرها و روستاهای کوچک نیز برای فروشندگان، بارکدخوان نصب می‌شود تا دسترسی و امکان بهره‌مندی عموم مردم از کالابرگ الکترونیکی فراهم شود.

همه خانوارهای مشمول طرح می‌توانند با نصب برنامه شبکه ملی اعتبار «شما» یا شماره‌گیری #1463*500* از باقی‌مانده اعتبار خود مطلع شوند.

جزئیات پرداخت مستمری و حق بیمه معلولان و مددجویان

جزئیات پرداخت مستمری، تسهیلات و حق بیمه معلولان و مددجویان اعلام شد.

یک نماینده مجلس مجلس خواستاری پیگیری مشکل پرداخت حق بیمه معلولان شد.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی خواستار پیگیری و رفع مشکل پرداخت ۵۰ درصد سهم حق بیمه معلولان شد.

سید مسعود خاتمی، نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی  در تذکری شفاهی در جریان جلسه علنی امروز مجلس خطاب به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بیان کرد: براساس طرح هدفمندی یارانه‌ها ۵۰ درصد حق بیمه تأمین اجتماعی معلولان توسط دولت و ۵۰ درصد توسط خود شخص معلول پرداخت می‌شد که سازمان بهزیستی و بیمه تامین اجتماعی توافقنامه‌ای داشتند مبنی بر اینکه اگر معولان در پرداخت حق بیمه خود تاخیر کنند، بیمه‌شان قطع می‌شود و دوباره که حق بیمه بدهند جزو مشاغل آزاد محسوب شده که این موضوع فشار مضاعفی به آنها وارد می‌کند. انتظار می رود با توجه به اینکه سازمان تأمین اجتماعی و بهزیستی تحت نظارت وزارت تعاون هستند، مشکل معلولان پیگیری شود. 

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی در ادامه خطاب به وزیر راه و شهرسازی، اظهار کرد: با وجود اینکه از سفر رئیس جمهور به اصفهان حدود یک سال می‌گذرد اما پروژه‌های عمرانی مصوب این سفر همچنان معطل مانده و اعتبارات لازم به آن اختصاص پیدا نکرده است. 

پرداخت مستمری و حق پرستاری معلولان و مددجویان

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران با بیان اینکه بیش از ۳۵۰۰ معلول ضایعه نخاعی و بسترگرای تحت پوشش به طور مستمر نیازمند لوازم بهداشتی و تجهیزات توانبخشی هستند، از خیران درخواست کرد که برای تهیه این لوازم ضروری با بهزیستی مشارکت کنند.

یوسف رضایی،‌ معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران با اشاره به اینکه بیش از ۲۰۰ هزار فرد دارای معلولیت تحت پوشش بهزیستی استان تهران است، اظهار کرد: از میان مددجویان، بیش از ۷۳ هزار نفر یارانه‌بگیر هستند و برخی از آنها به دلیل دارا بودن ضایعه نخاعی یا معلولیت شدید و خیلی شدید حق پرستاری هم دریافت می‌کنند.

به گفته معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران، بیش از ۳۵۰۰ معلول ضایعه نخاعی و بسترگرای تحت پوشش بهزیستی استان تهران به دلیل شرایطشان به طور مستمر نیازمند دریافت لوازم بهداشتی و تجهیزات توانبخشی هستند.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران تاکید کرد: سال گذشته ۳۶ میلیارد تومان جهت تامین تجهیزات توانبخشی مددجویان هزینه شد و این درحالیست که این وسایل کمتر از میزان استاندارد و نیاز واقعی آنها بوده است. از این رو، افرادی که در تخصیص اعتبارات نقش دارند باید به طور ویژه به بهزیستی توجه بیشتری داشته باشند.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران اضافه کرد: باتوجه به بالا رفتن قیمت تجهیزات توانبخشی و بهداشتی و هزینه‌های بالای این اقلام، به شدت به مشارکت خیران برای تهیه این لوازم ضروری نیاز داریم. آنچه که بهزیستی ماهانه به عنوان مستمری یا حق پرستاری به مددجویان پرداخت می‌کند تنها درصد کمی از نیازهای متعدد معلولان را برطرف می‌کند.

رضایی ادامه داد: اگرچه نیاز مددجویان به لوازم بهداشتی و تجهیزات توانبخشی در افراد متفاوت است اما لوازمی همچون سوند نلاتون، کیسه ادرار، تشک امواج و پوشینه از جمله موارد مهم و ضروری بیماران بسترگرا و افراد دارای ضایعه نخاعی است و استفاده نکردن از این ضروریات موجب ایجاد مشکلات بالینی، زخم بستر و در برخی موارد منجر به فوت خواهد شد.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران با بیان اینکه خیران در پرداخت کمک‌های نقدی دغدغه دارند، گفت: خیران می‌توانند از واحدهای توانبخشی ادارات بهزیستی شهرستان یا استان خود لیست اقلام موردنیاز را دریافت و خودشان نسبت به تامین این اقلام اقدام کنند.

توزیع مکمل‌های دارویی و تقویتی برای معلولان و مددجویان

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان تهران از توزیع ۱۵ هزار و ۲۰۰ مکمل دارویی و تقویتی میان مددجویان دارای بیماری خاص، صعب العلاج، ازکار افتاده و زنان باردار تحت حمایت این نهاد خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، جهانبخش مرادی، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان تهران با اشاره به اجرای طرح ارتقای شاخص‌های بهداشتی، گفت: در قالب این طرح از ابتدای سال جاری ۱۵ هزار و ۲۰۰ عدد مولتی ویتامین میان مددجویان تحت حمایت دارای بیماری خاص و صعب العلاج، نیازمند نگهداری و مادران باردار توزیع شد.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان تهران افزود: اقلام مکمل توزیع شده شامل بسته‌های ۶۰ عددی مولتی ویتامین بود که به صورت رایگان در اختیار گروه‌های هدف قرار گرفته است.

مرادی عنوان کرد: این اقلام با همکاری شرکت آدونیس کیش تهیه و ارزش آنها بالغ بر ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برآورد شده است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان تهران، یادآور شد: به زودی نیز مکمل‌های غذایی تهیه و میان گروه‌های هدف تحت حمایت توزیع خواهد شد.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 91650

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      ارسال نظر