توضیحات وزارت آموزش و پرورش درباره اتفاقات جنجالی اخیر

وزیر آموزش و پرورش درباره اتفاقات جنجالی اخیر در مدارس توضیحاتی ارائه کرد.

توضیحات وزارت آموزش و پرورش درباره اتفاقات جنجالی اخیر

وزارت آموزش و پرورش درباره اتفاقات جنجالی اخیر در مدارس توضیحاتی ارائه کرد. وزارت آموزش و پرورش بار دیگر درگیر حاشیه و دردسر جدیدی شد. وزارت آموزش و پرورش درباره اخذ وجه و کمک‌های مردم از والدین دانش‌آموزان هنگام اخذ کارنامه توضیحاتی ارائه کرد. وزارت آموزش و پرورش درباره ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس دولتی و غیرانتفاعی توضیحاتی ارائه کرد. وزارت آموزش و پرورش نرخ شهریه مدارس را اعلام کرد. وزارت آموزش و پرورش جزئیات اجرای یک طرح جدید در مدارس را اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: بخشنامه جدید سرپرست وزارت آموزش و پرورش به مدارس ابلاغ شد

آخرین اخبار مربوط به وزارت آموزش و پرورش را در عرشه آنلاین بخوانید.

وزارت آموزش و پرورش

سال تحصیلی جدید در حالی آغاز شده است که پرداخت وجه هنگام دریافت کارنامه دانش‌آموزان و شهریه‌های عجیب و نجومی مدارس باعث تعجب و سردرگمی خانواده‌ها شده و به دردسری جدید برای وزارت آموزش و پرورش تبدیل شده است.

وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که ارائه کارنامه دانش‌آموزان به شرط پرداخت کمک‌های مردمی، ممنوع است. وزیر آموزش‌ و پرورش اعلام کرد: مدارس دولتی حق دریافت هیچ وجهی در زمان توزیع کارنامه ندارند.

رضا مراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش گفت: مدارس دولتی حق دریافت هیچ وجهی را در زمان توزیع کارنامه و ثبت‌نام ندارند.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد که دادن کارنامه دانش‌آموزان به شرط پرداخت کمک‌های مردمی قطعا خلاف قانون است. 

رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای توانمندی دانش آموزان و همکاران (رونمایی از ۵۰۰ بازی تولید شده شهر تهران) در خصوص این مطلب که بعضی از مدیران از خانواده‌ها مبالغی را تحت عنوان کمک‌های مردمی برای دریافت کارنامه دانش آموزان طلب می‌کنند، اظهارداشت: این کار خطا و قطعا خلاف است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه این اقدام مدیران قطعاً تخلف است، گفت: من از خانواده‌ها می‌خواهم اگر می‌توانند و برایشان ممکن است به مدرسه فرزندشان کمک کنند اما هیچ مدیری حق ندارد اجباری برای دریافت کمک‌های مردمی داشته باشد.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد که دادن کارنامه دانش‌آموزان به شرط پرداخت کمک‌های مردمی قطعاً خلاف قانون است. من از خانواده‌ها تقاضا می‌کنم اگر برایشان ممکن است به مدرسه کمک کنند اما هیچ مدیری حق ندارد این کار را انجام دهد و قطعا تخلف است.

توضیحات وزارت آموزش و پرورش درباره شهریه مدارس

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش گفت: شهریه مدارس غیردولتی تا پایان خرداد اعلام می‌شود.

احمد محمودزاده، معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی در همایش آموزشی توجیهی کارشناس مسئولان مدارس و مراکز غیردولتی با بیان این مطلب که شهریه مدارس غیردولتی تا پایان خرداد اعلام می‌شود؛ گفت: اکثر مدارس غیردولتی شهریه تاییدی را دریافت می‌کنند و در مجموع شاید نیم درصد مدارس غیردولتی مشکلات دریافت شهریه دارند اما همان میزان در رسانه‌ها پررنگ می‌شود.

محمودزاده با بیان اینکه نرخ شهریه مدارس غیردولتی در تابلوی اعلانات مدرسه لازم است نصب شود، گفت: امسال نظارت گسترده بر روند ثبت‌نام و فعالیت مدارس غیردولتی داریم که در حال حاضر در حال انجام است.

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی با بیان اینکه برای توانمندسازی معلمان مدارس غیردولتی برنامه‌ریزی شده است، افزود: تفاهم‌نامه‌هایی با بخش گزینش آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان امضا کرده‌ایم که برنامه‌های آن در دست انجام است.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی تصریح کرد: در نظر داریم در سال آینده شهریه مدارس غیردولتی را در اسفند ماه همزمان با پیش‌ثبت‌نام اعلام کنیم البته بحث دستمزد و اجاره‌بها را داریم که در ماه‌های ابتدایی هر سال مشخص می‌شود و این موضوع را تلاش می‌کنیم تا مدیریت کنیم.

اجرای طرح جدید وزارت آموزش و پرورش در مدارس

مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: طرح «حضور» برای آشنایی دانش آموزان با حوزه علمیه و مفاخر آن اجرایی می شود.

بحجت الاسلام حمید نیکزاد، مشاور وزیر آموزش و پرورش در گردهمایی اعضای کمیته همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق مختلف خراسان جنوبی اظهار کرد: همکاری حوزه علمیه و بخش آموزش مربوط به این زمان نیست بلکه از گذشته‌های دور علما در این زمینه بسیار نقش آفرین بوده‌اند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش و پرورش و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش بیان کرد: بسیاری از بزرگان علمی ایران از قرون گذشته تا به امروز در کسوت روحانیت بوده‌اند که می‌توان به ابن سیناها، خواجه نصیرالدین‌ها و در عصر حاضر به علامه طباطبایی‌ها و حسن زاده آملی‌ها اشاره کرد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه قبل از انقلاب برخی از کتب درسی توسط علما چون مرحوم شهید باهنر نگاشته شده و بعد از انقلاب نیز در این زمینه اتفاقات خوبی رقم خورد، یادآور شد: متأسفانه در برهه‌ای ارتباط نظام مند بین حوزه و آموزش و پرورش آنچنان که شایسته بوده رقم نخورده است.

نیکزاد در زمینه طرح امین افزود: در سال‌های ابتدایی طرح، بر رشد کمی تأکید داشتیم ولی در سال جاری اصرار ما بر مباحث کیفی است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش و پرورش و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های ما اجرای طرح «حضور» است، گفت: در این طرح آشنایی معلمان و دانش آموزان با حوزه علمیه رقم خواهد خورد و رفت و آمدهای بین این دو نهاد بیش از گذشته می‌شود.

مشاور وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در این طرح می‌خواهیم مفاخر حوزه را به نوجوانان و نوجوانان بشناسیم چرا که گاهی حتی معلمان ما نیز در این زمینه اطلاعات لازم را ندارند.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 91774

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر