رپورتاژ

‌‌‌هر آنچه باید درباره سفر به ارزروم بدانید

اگر به تمام شهرهای ترکیه سفر کردید و یا در ترکیه، به دنبال مقصدی کمتر شناخته شده و بکر هستید، حتما سری به ارزروم بزنید. اگرچه این شهر جاذبه های گردشگری کمتری دارد و همانند استانبول و آنتالیا شهرت زیادی ندارد، اما به دلیل فاصله نزدیک به ایران و همچنین وجود دانشگاه آتاتورک مورد توجه گردشگران و دانشجویان قرار می‌گیرد. این شهر نسبت به استانبول ارزانتر است و شما با هزینه کمتری می‌توانید هتل ارزروم را رزرو کنید و چند روزی به گشت و گذار در این شهر بپردازید. ما هم در ادامه نکاتی کاربردی درمورد سفر به ارزروم را به شما می‌گوییم، پس همراه ما باشید.

هتل ارزروم

بهترین زمان سفر به ارزروم

اولین نکته ای که برای سفر به آن توجه داشته باشید، آب و هوای آن است تا با توجه به پیش بینی هوا، لباس و لوازم مورد نیاز خود را بردارید. ارزروم یکی از شهرهای سردسیر ترکیه محسوب می‌شود که به دلیل قرار گیری در منطقه فلاتی، زمستان هایی سرد و تابستان هایی نسبتا گرم دارد. بهار در ارزروم متعادل همراه با بارش باران است، به همین دلیل نه گرمی تابستان و نه سرمای شدید زمستان‌ را دارد و می‌توان آن را، بهترین زمان سفر به ارزروم معرفی کرد.

در تابستان که هوا گرمتر می‌شود و به دلیل تعطیلی مدارس از همیشه شلوغ تر است. در این فصل به دلیل استقبال گردشگران هزینه های رزرو هتل و بلیط هواپیما ارزروم افزایش می‌یابد. پاییز آب و هوا رو به سردی می‌رود اما نسبت به تابستان خلوت تر خواهد بود و زمستان هم به دلیل بارش برف از همیشه خلوت تر است. این فصل را می‌توان ارزانترین زمان سفر به ارزروم دانست.

چگونه به ارزروم سفر کنیم؟

ارزروم از شهرهای ترکیه نزدیک به ایران به حساب می‌‌آید که شما هم می‌توانید به صورت زمینی و هم به صورت هوایی به این شهر سفر کنید. سفر زمینی از مرز بازرگان انجام می‌شود که به دلیل چک کردن پاسپورت و انجام  کارهای خروج ممکن است شما زمان زیادی معطل شوید. همچنین اگر بخواهید با ماشین شخصی خود وارد خاک ترکیه شوید، علاوه بر اینکه باید ماشین را کاپوتاژ کنید باید مدارک بین المللی نظیر گواهینامه بین المللی هم داشته باشید. همه این موارد منجر به افزایش هزینه های سفرتان و اتلاف وقتتان خواهد شد.

راه دیگر که آسانتر و سریع تر است، سفر هوایی به ارزروم خواهد بود. در رزروهای هفته پروازهای زیادی (داخلی و خارجی) از فرودگاه بین المللی امام به سمت فرودگاه ارزروم انجام می‌شود. قیمت بلیط هواپیما ارزروم با توجه به تاریخ سفر متغیر خواهد بود. اما اگر به دنبال بلیط ارزان و قیمت مناسب می‌گردید، حتما سری به سایت فلای تودی بزنید.

هتل ارزروم1

در کجا هتل رزرو کنیم؟

برای اقامت در ارزروم شما انتخاب های متنوعی خواهید داشت از هتل های پنج ستاره لوکس گرفته تا هتل یک ستاره و هاستل، هرکدام امکانات و خدمات خاصی را ارائه می‌دهند. قیمت هتل در ارزروم نسبت به هتل  های استانبول بسیار مناسب تر است و شما می‌توانید هتل های 4 یا 5 ستاره در ارزروم را با قیمتی ارزانتر در سایت فلای تودی رزرو کنید. البته به این نکته توجه داشته باشید که در تابستان یا تعیلات نوروز این هتل ها قیمت بالاتری نسبت به سایر روزهای سال خواهند داشت. از بهترین هتل هایی که می‌توانید در ارزروم رزرو کنید شامل هتل بوراپارک ولنس کلاب (‌ Borapark Wellness Club)، هتل دیلاوار (Dilaver Hotel)، هتل ریزروت پولات ارزروم (Polat Erzurum Resort Hotel) و... می‌شود.

کدام جاذبه های گردشگری ارزروم را ببینیم؟

شاید ارزروم نسبت به شهرهای معروف ترکیه جاذبه های گردشگری زیادی نداشته باشد، اما این شهر قدمت تاریخی دارد که امکامن تاریخی آن حکایت از این قدمت دارند. در سفر به ارزروم حتما سری به جاهای دیدنی ارزروم که در زیر به آنها اشاره می‌کنیم، بزنید تا بیشتر با تاریخ و فرهنگ مردمان ارزروم آشنا شوید.

  • هفت دریاچه
  • آبشار و دریاچه تورتوم
  • مدرسه یاقوتیه
  • سه گنبد
  • قلعه ارزروم
  • پارک ملی ننه خاتون
  • باغ گیاه شناسی عطا پارک

یکی از مهم ترین دلایل سفر به ارزروم پیست اسکی پالاندوکن است. این شهر بواسطه قرار گیری در فلات و رشته کوه ها، آب و هوایی سرد و برفی در زمستان دارد، به همین دلیل این شهر یکی از بهترین مقاصد برای ورزشکاران و اسکی سواران به حساب می‌آید.

هتل ارزروم2

آیا خرید در ارزروم ارزان است؟

ارزروم صنعت پوشاک خوبی دارد و وجود مراکز خرید در ارزروم موجب شده تا بسیاری از مسافران برای خرید پوشاک و سایر کالاهای مورد نیاز خود به این شهر سفر کنند. البته به این نکته توجه داشته باشید که مراکز خرید آفر خوبی در ژانویه و یا عید فطر ماه رمضان دارند که شما با قیمت ارزانتری می‌توانید خرید کنید. از مهم ترین مراکز خرید ارزروم می‌توان به بازار کاورد (Covered Bazaar‌‌)، مرکز خرید یومپا (Yumpa)، مرکز خرید MNG، مرکز خرید مترو سیتی (Metro City) و... اشاره کرد.

رزرو هتل ارزان ارزروم در فلای تودی

رزرو هتل ارزروم یکی از دغدغه هایی که است که گردشگران به هنگام سفرهای خارجی با آن مواجه هستند. اما ما در فلای تودی لیست متنوعی از هتل های ارزروم را با قیمت ها و امکانات رفاهی که دارند را به شما پیشنهاد می‌کنیم. شما با توجه به هر بودجه ای که دارید می‌توانید هتل دلخواه خود را با با بهترین قیمت رزرو کنید. کافی است وارد سایت فلای تودی شوید، در بخش هتل های خارجی، شهر مقصد (ارزروم) را انتخاب کنید، تاریخ ورود و خروج، تعداد نفرات و اتاق هایی که نیاز دارید را وارد کنید و با کلیک بر روی گزینه جستجو هتل های مختلف به شما نمایش داده شود. با کلیک بر روی گزینه رزرو هتل وارد صفحه درج اطلاعات و پرداخت می‌شوید که پس از نهایی کردن خرید واچر هتل از طریق پیامک یا ایمیل برایتان ارسال خواهد شد.

 

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 71039

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      ارسال نظر