رپورتاژ

سوالات آیین نامه + هزینه و شرایط گواهینامه رانندگی در ایران در سال 1402 !

در این مقاله به بررسی هزینه و شرایط گواهینامه رانندگی و نمونه سوالات آیین نامه تمرینی رانندگی می پردازیم .

در این مقاله به بررسی هزینه و شرایط جدید گرفتن گواهینامه رانندگی می پردازیم و همچنین به بررسی راه های قبولی در آزمون آیین نامه به وسیله سوالات آیین نامه رانندگی تمرینی می پردازیم پس در صورتی که می خواهید برای گرفتن گواهینامه رانندگی اقدام کنید این مقاله برای شما بسیار مفید است . 

خب بیایید به سوالات مهم شما پاسخ دهیم ... 

هزینه گواهینامه رانندگی

 

هزینه گواهینامه رانندگی در سال 1402 چقدر شده است ؟ 

هزینه گواهینامه رانندگی در سال جدید افزایش قیمت کمی نسبت به سال های گذشته داشته است که البته در روند و طول یک سال مجددا قیمت ها تغییراتی خواهد کرد اما در هر صورت در سال 1392 حدودا 10 سال پیش هزینه گرفتن گواهینامه رانندگی با تمامی موارد حدودا 320 هزار تومان بود اما در سال 1402 با توجه به تورم و هزینه های انرژی و هزینه های کارمندان و هزینه های سوخت ماشین های تعلیمی و ...  حدود هزینه گواهینامه رانندگی به 2.950.000 تومان رسیده است و این یعنی رشد تقریا 10% هزنیه های گرفتن گواهینامه . 

البته این هزینه های  شامل موارد پزشکی هم می شود که باید این موارد را در هر صورت مورد بررسی قرار داد برای مثال شما باید برای هزینه های گرفتن آزمایش گروه خون و همینطور چشم پزشکی دقت کنید که حدودا 300 هزار تومان می شود و البته این هزینه ها در شهر های مختلف کمی متفاوت است و باید برای اطلاع بیشتر از هزینه های دقیق به آموزشگاه رانندگی مراجعه کنید . 

خب تا اینجا از هزینه ها گواهینامه رانندگی مطلع شدیم اما بیایید مرحله های گرفتن گواهینامه رانندگی را با هم بررسی کنیم .

مرحله اول - ثبت نام !

در این مرحله شما باید در صورت داشتن شرایط زیر به آموزشگاه رانندگی مراجعه کنید : 

1 - 18 سال تمام

2 - داشتن 8 قطعه عکس جدید 

3 - مبلغ 2.950.000 تومان

در این صورت می توانید برای ثبت نام در آموزشگاه رانندگی اقدام کنید . اما باید یادتان باشد شما نباید در صورتی که 18 سالتان نشده به آموزشگاه رانندگی مراجعه کنید در غیر این صورت پرونده شما تشکیل نخواهد شد و این یک مورد بسیار مهم است که باید بدانید . 

مرحله دوم - خرید و آزمایش !

در این مرحله شما باید کتاب آیین نامه را از آموزشگاه رانندگی خریداری کنید و سپس برای گرفتن آزمایش گروه خونی به آزمایشگاه بروید البته شاید بپرسید آزمایش گروه خونی به چه دلیل است ؟ ببینید البته خدای ناکرده در صورتی که شما در صحنه تصادف نیاز به خون داشته باشید در این صورت است که گروه امداد به سرعت می توانند متوجه گروه خونی شما بشوند و به شما خون تزریق کنند پس این مورد را می توانند از کارت گواهینامه رانندگی شما متوجه شوند . 

چشم پزشکی , در این بخش شما باید به تایید چشم پزشک برسید و پاسخ برای آموزشگاه رانندگی ارسال می شود در این صورت است که شما می توانید بدون عینک و یا با عینک رانندگی کنید البته اگر دکتر تشخیص دهد که شما نیاز به عینک دارید باید 8 قطعه عکس با عینک به آموزشگاه رانندگی ارائه دهید . 

هزینه گواهینامه رانندگی

مرحله سوم - کلاس های تئوری و آیین نامه !

در این مرحله شما باید 12 جلسه در آموزشگاه رانندگی و در کلاس های آیین نامه رانندگی حضور داشته باشید اما در این کلاس ها چه خبر است ؟ شما در این کلاس به صورت تئوری قوانین رانندگی را خواهید آموخت و شما در انتهای جلسه باید با قوانین و موارد فنی و امدادی هم آشنا شوید در این صورت است که شما می توانید برای امتحان آیین نامه رانندگی آماده شوید . خب بیایید ببینیم امتحان آیین نامه رانندگی برای چیست ؟ 

بعد از اینکه شما کتاب آیین نامه رانندگی را خریداری کردید نوبت این است که در کلاس های آیین نامه شرکت کنید و در صورت اتمام این کلاس ها شما باید خود را برای یک تست نفسگیر آماده کنید در این حالت است که شما بعد از خواندن کتاب آیین نامه رانندگی باید در روز تست دادن حاضر شوید در این حالت است که شما باید ۳۰ سوال تستی را پاسخ دهید و حداکثر اشتباهات شما باید حدودا ۴ عدد باشد در غیر این صورت مردود شده و باید یک هفته دیگر کتاب آیین نامه رانندگی را به خوبی بخوانید تا برای این آزمون آماده شوید البته می توانید در نمونه سوالات تمرینی گواهیران هم استفاده کنید .

مرحله چهارم - تمرین رانندگی !

در این مرحله شما باید خود را برای تمرین رانندگی آماده کنید در این حالت آموزشگاه رانندگی یک ماشین و یک مربی در اختیار شما قرار می دهد که شما باید قوانین رانندگی اصولی را از این مربی یاد بگیرید در این صورت است که می توانید خود را برای تست رانندگی آماده کنید . 

این آموزش حدودا ۱۲ جلسه هست و شما می توانید هزینه اضافه برای تمرین بیشتر بپردازید در این صورت است که به خوبی برای آزمون عملی و یا شهری رانندگی آماده می شوید البته به شما پیشنهاد می کنم به خوبی رانندگی را بیاموزید و این کلاس ها را جدی بگیرید در غیر این صورت در صورتی که مردود شوید باید هزینه های زیادی را برای آموزش مجدد بپردازید . 

مرحله آخر - تست رانندگی !

این مرحله به قدری سخت است که تعداد زیادی از داوطلبان مردود می شوند و یا اگر بخواهیم آمار بهتری را بررسی کنیم از هر ۶۰ نفر فقط ۸ الی ۱۰ نفر در بهترین شرایط قبول می شوند و این یک استرس بسیار زیاد است برای داوطلبان زیرا در صورت مردودی باید هزینه های زیادی را بپردازید و همچنین باید یک هفته دیگر زمان گرفتن گواهینامه رانندگیتان را به عقب بی اندازید بدون شک در این حالت شما هم ضرر مالی و هم ضرر زمانی می کنید . 

این تست یک نوع غول مرحله آخر است و در صورتی که شما در حلقه بی پایان استرس در روز تست بی افتید بدون شک گرفتن گواهینامه رانندگی برای شما بسیار سخت خواهد بود در این صورت شما باید به اعصابتان مسلط شوید و سپس برای تست حضور پیدا کنید اما شما باید اعتماد به نفستان را زیاد کنید و با تمرین بسیار زیاد این مورد برای شما به سادگی حل خواهد شد پس این مورد را جدی بگیرید . 

images_1680697253_642d67a583546.jpg

گواهیران !

در رسانه گواهیران شما می توانید اطلاع دقیق از هزینه های جدید گواهینامه رانندگی داشته باشید در این صورت است که می توانید برای مقالات خود به صورت رایگان و با ذکر نام سایت در مقالات استفاده کنید . شما می توانید مقالات مکانیک و مواردی که به حوزه مهندسی مکانیک مرتبط است را در این سایت بیابید . در صورتی که می خواهید برای تست آیین نامه رانندگی آماده شوید به شما پیشنهاد می کنم بعد از خواندن کتاب آیین نامه رانندگی از نمونه سوالات و تست های تمرینی این رسانه استفاده بفرمایید و با تمرین بیشتر قبولی خودتان را در این زمینه به ۱۰۰% برسانید .

دیگر رسانه ها

کدخبر: 80601

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      ارسال نظر