ماجرای راه ندادن نمایندگان دولت پزشکیان به رسانه های دولت چه بود؟

همزمان با آغاز انتصابات مسعود پزشکیان در روزهای گذشته و پیش‌رو، مدیران پیشین و فعلی دولت سیزدهم در حال راه‌اندازی رسانه با طی کردن ره صد ساله در عرض یک شب هستند تا پس از پایان حضورشان در سمت‌های فعلی، به فعالیت رسانه‌ای بپردازند.

ماجرای راه ندادن نمایندگان دولت پزشکیان به رسانه های دولت چه بود؟

 اقتصادنیوز نوشت : هفته گذشته نیز خبری در خصوص انتخاب نمایندگان مسعود پزشکیان در رسانه های دولتی ایرنا و ایران منتشر شد. بر اساس این خبر، اکبر منتجبی مدیر کانال باشگاه روزنامه نگاران در روزنامه ایران و محمدعلی نادعلی زاده مدیرعامل سایت جماران به عنوان نماینده  دولت جدید  در خبرگزاری ایرنا انتخاب شدند.

 اقتصادنیوز نوشت  در اقدامی هماهنگ، مدیران این ۲ رسانه دولتی یعنی احسان صالحی مدیرمسئول روزنامه ایران و علی نادری مدیرعامل خبرگزاری ایرنا به نمایندگان پزشکیان اعلام کرده اند که بدون داشتن حکم رسمی، امکان حضور منتجبی و نادعلی زاده در این رسانه ها وجود ندارد. 

 بعد از روی کار آمدن دولت چهاردهم و ورود مسعود پزشکیان به مسند ریاست جمهوری، ۲ مسئول دولتی، یک فعال اصولگرا و مدیرعامل یک خبرگزاری دولتی که از حلقه های نزدیک به شهید ابراهیم رئیسی بودند، بیکار ننشسته و همزمان با پوست اندازی دولت و تغییراتی که در آینده نزدیک در وزارتخانه ها و ارگان های وابسته به دولت صورت می گیرد، اقدام به راه اندازی رسانه کردند. 

یکی از این مدیران دولتی، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فعلی فرهنگ و ارشاد اسلامی و کاندیدای ردصلاحیت شده‌ چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری است که بر اساس اطلاعات درج شده در سامانه جامع رسانه های کشور، او مجوز یک پایگاه خبری به نام «شهید جمهور» را به نام خود ثبت و امتیاز انتشار آن را از مجموعه‌ ذیربط خود دریافت کرد.

 یاسر جبرائیلی که پیش از این در مجمع تشخیص مصلحت نظام فعالیت می‌کرد و از آن مجموعه جدا شد، امتیاز روزنامه «حکمران» را از وزارت ارشاد دولت سیزدهم دریافت کرد. گرایش سیاسی هر ۲ نفر نزدیک به طیف فکری سعید جلیلی است که افکار نزدیک به جبهه پایداری را نمایندگی می‌کند و از مخالفان سیاست‌های آتی رییس جمهور پزشکیان خواهند بود.

بر اساس اطلاعات درج شده در این سامانه، چنین به نظر می رسد اسماعیلی یک ماه و نیم بعد از شهادت ابراهیم رئیسی، یک پایگاه خبری را از آن خود کرد در حالیکه بر اساس پیگیری های اقتصادنیوز از منابع معتبر، مدت زمان دریافت مجوز راه اندازی یک رسانه بیشتر از چند ماه طول می کشد. این در حالی است که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در فاصله کمتر از ۲ ماه، چنین مجوزی دریافت کرد. 

پیش از اسماعیلی و جبرائیلی، ۲ مدیر دولتی دیگر یعنی محسن منصوری و علی نادری از دولت سیزدهم امتیاز روزنامه دریافت کرده بودند. 

همانطور که در این تصویر مشخص است، روزنامه «نوبنیاد» به نام محسن منصوری معاون اجرایی دولت سیزدهم و «جهان آرا» نیز به نام علی نادری مدیرعامل فعلی خبرگزاری ایرنا به ثبت رسیده است. پیگیری های اقتصادنیوز حاکی از آن است که نظر می رسد نادری بعد از خداحافظی با ایرنا برخی از دوستان نزدیک خود را که هم اکنون در ایرنا فعالیت می کنند، در جهان آرا نیز به همکاری دعوت می کند. 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 149076

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      ارسال نظر