ماجرای انتشار یک فایل صوتی از پزشکیان؛ بشنوید

به تازگی فایلی از اظهارات رئیس جمهور منتشر شده که جنجال‌ساز شده است.

ماجرای انتشار یک فایل صوتی از پزشکیان؛ بشنوید

روز گذشته بلومبرگ تیتری از اظهارات پزشکیان در جمع مدیران ارشد رسانه‌ای آمریکا منتشر کرد که حاشیه ساز شد. بلومبرگ مدعی شده بود که پزشکیان اظهار کرده، «ایران حاضر است سلاح های خود را زمین بگذارد به شرط آنکه اسرائیل هم سلاح‌هایش را زمین بگذارد.» 

به گزارش عرشه آنلاین در همین رابطه فایلی از اظهارات رئیس جمهور توسط شبکه ایران‌اینترنشنال منتشر شده است که به حواشی و ابهامات پیرامون این موضوع بیشتر دامن زده است.این فایل توسط رسان های داخلی از جمله خبرگزاری مهر هم منشتر شده است 

این موضوع واکنش خبرگزاری فارس را نیز در پی داشت. این خبر گزاری نوشت: بلافاصله وزیر امور خارجه و رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت در مصاحبه‌هایی این اظهارات را تکذیب کردند اما امروز فایلی منتشر شده که نشان می‌دهد این تکذیبیه‌ها صحت ندارد و پزشکیان چنین اظهاراتی داشته است. 

با اینکه مراجعه به سایر سخنان پزشکیان در این نشست نشان می‌دهد که این عبارت با سایر اظهارات او در تضاد است و رئیس‌جمهور احتمالا دچار سبق لسان شده اما بی‌دقتی در بیان این جملات تا حدی است که برخی اطرافیان او هم از آن متعجب شده‌اند. 

مسعود پزشکیان

حضرتی: بلومبرگ دربارۀ موضع رییس‌جمهور در خصوص رژیم صهیونیستی شیطنت کرد

سخنان پزشکیان در ابتدا با واکنش رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت مواجه شد. حضرتی با اشاره به این موضوع گفت: آقای پزشکیان مواضع‌شان از ابتدای فعالیت سیاسی شأن در رابطه با رژیم صهیونسیتی کاملا مشخص و روشن و شفاف بوده هست اما متاسفانه برخی رسانه‌های غربی به دنبال حاشیه‌سازی و شیطنت درباره سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به نیویورک هستند. 

وی افزود: در این موضوع حاشیه‌سازی رسانه بلومبرگ هم به وضوح یک شیطنت رسانه‌ای شکل گرفته و کسی هم این دروغ‌ها باور نمی‌کند و آقای دکتر عراقچی هم به درستی این موضوع را تکذیب کردند. 

وی در ادامه گفت: به طور کلی مواضع رییس جمهور در رابطه با رژیم صهیونسیتی از ابتدا شفاف بوده و در این سفر هم مواضع‌شان علیه اسرائیل مشخص و روشن بود و بیان کردند.

‌به این شیطنت‌های رسانه‌ای توجه نکنید

رضا نصری، کارشناس روابط بین‌الملل در این باره نوشت: رئیس‌جمهور در اینجا به استاندارد دوگانه‌ای که در غرب نسبت به عملکرد ایران و رژیم اسرائیل اِعمال می‌شود اشاره می‌کند: از ایران می‌خواهند به گروه‌های مقاومت کمک نکند، اما اسرائیل را‌ تا دندان مسلح می‌کنند.

از ایران می‌خواهند برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای‌اش را جمع کند، اما اسرائیل می‌توانند سلاح هسته‌ای داشته باشد و دیگران را با آن تهدید کند. از ایران می‌خواهند برنامه موشکی‌اش را متوقف کند، اما اسرائیل می‌تواند هر سلاحی که خواست در اختیار داشته باشد. 

در چنین بستری می‌گوید ما آماده‌ایم تمام سلاح‌های‌مان را بگذاریم کنار به شرط اینکه اسرائیل هم بگذارد کنار!

هدف از این عبارت این است که نامربوط بودن توقع غربی‌ها را نشان دهد. هیچ ارتباطی به مصالحه با اسرائیل ندارد.

منبع: ایسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 154301

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      ارسال نظر