اخبار لحظه به لحظه از حمله موشکی ایران به اسرائیل

حمله موشکی ایران به اسرائیل انجام شد

اخبار لحظه به لحظه از حمله موشکی ایران به اسرائیل

حمله موشکی ایران به اسرائیل انجام شد 

این گزارش لحظه به لحظه به روز می شود و اخبار جدید در ابتدای مطلب قرار می گیرد  

۲۱:۱۳ ایران آسمان خود را بست

هواپیماهای مسافربری

۲۱:۱۱ دونالد ترامپ در واکنش به حملات موشکی ایران به رژیم صهیونیستی گفت: این جنگ کاملا قابل پیشگیری بود. این نباید هرگز اتفاق می‌افتاد. او مدعی شد: اگر من رئیس جمهور بودم، این هرگز اتفاق نمی‌افتاد.

۲۱:۱۰خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد پیش از حمله ایران به رژیم صهیونیستی، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا جلسه‌ای فوری با «کامالا هریس» معاون و همچنین تیم امنیتی خود تشکیل داده است.

۰۰ : ۲۱شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی مدعی شد ۴۰۰ موشک از ایران به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک شده است. 

20:58 نمایندگی ایران در سازمان ملل درباره حمله موشکی ایران  در بیانیه‌ای اعلام کرد: پاسخ‌ حقوقی، منطقی و مشروع ایران به اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی در هدف قرار دادن اتباع و منافع ایران و تعرض به حاکمیت ملی جمهوری اسلامی ایران صورت گرفت. در صورت واکنش رژیم صهیونیستی و شرارت جدید، پاسخ‌ بعدی و ویران‌کننده به دنبال خواهد داشت.

20:25 بیانیه فوری سپاه درباره حمله ایران به اسرائیل  منتشر شد

سپاه پاسداران نوشت:  اگر اسرئیل واکنش نظامی نشان دهد با حملات بعدی مواجه خواهد شد.

پخش زنده اصابت موشک ها به تل آویو از شبکه خبر را ببینید.

شبکه خبر

۱۰۰موشک بالستیک و موشک کروز به سمت اسرائیل پرتاب شد.

۲۰:۱۰ فوری/ منابع سپاه خبر از اغاز حمله‌ی موشکی ایران به اسرائیل دادند!

20:00​سه مقام اسرائیلی به نیویورک تایمز گفتند که ایران به سه پایگاه هوایی نظامی و «یک مرکز اطلاعاتی در شمال تل آویو» حمله خواهد کرد.

19:50 نتانیاهو: حمله ایران به اسرائیل در عرض 12 ساعت اتفاق می افتد.

۱۹:۴۴ قیمت نفت برنت به ۷۰ دلار به دنبال خبرهایی مبنی بر حمله احتمالی ایران به اسرائیل طی ساعات آینده جهش پیدا کرد.

۱۹:۳۵ به دنبال انتشار خبرهایی مبنی بر حمله احتمالی ایران به اسرائیل کشورهای فرانسه، انگلیس، آمریکا و آلمان سفارتخانه‌های خود را در اسرائیل تخلیه کردند.

جلسه فوری اسرائیل برای حمله قریب الوقوع ایران

19:30همزمان با انتشار خبر حمله تلافی جویانه قریب الوقوع ایران، نشست اضطراری یوآو گالانت، وزیر جنگ اسرائیل با هرزی هالوی، رئیس ستاد ارتش اسرائیل و رهبری ارتش اسرائیل تشکیل شد.

 نشست اضطراری وزیر جنگ اسرائیل

۱۹:۲۶: شیکه عبری کان: حمله ایران بیشتر شامل شلیک موشک بالستیک است. منبع اسرائیلی می گوید که حمله گسترده ای پیش بینی می شود.

۱۹:۲۵:  سخنگوی ارتش اسرائیل گفت: «شرکای ما در ایالات متحده به ما اطلاع دادند که تحرکاتی را از ایران برای شلیک موشک به سوی کشور اسرائیل در آینده‌ای نزدیک شناسایی کرده‌اند... ما در آمادگی کامل برای حمله و دفاع می‌باشیم.» او همچنین تاکید می‌کند که «در حال حاضر، ما هیچ تهدید هوایی که از ایران شلیک شده باشد را شناسایی نمی‌کنیم.»

۱۹:۲۳: کانال دوازده از حمله موشکی سوم از لبنان طی یک ساعت اخیر خبر داد. از سویی حزب‌الله طی بیانیه‌هایی از حمله موشکی موفق به پایگاه ایلانیا خبر داد.

 ان‌بی‌سی به نقل از مقامات کاخ سفید و پنتاگون: انتظار می‌رود ایران به اماکن نظامی و دولتی در اسرائیل حمله کند، نه اماکن غیرنظامی.

۱۹:۲۲: فرماندهی جبهه داخلی ارتش اسرائیل: ساکنان منطقه تل آویو باید تا اطلاع ثانوی در نزدیکی پناهگاه ها بمانند.

۱۹:۲۰: پنتاگون: از شرکای غربی خود برای دفع حمله ایران استفاده خواهیم کرد.

۱۹:۱۹: نیویورک تایمز: انتظار می رود حمله ایران در ۱۲ ساعت آینده رخ دهد.

۱۹:۱۸: بورس آمریکا ۸ درصد ریخت. بیت کوین ۲.۵ درصد ریخت.

۱۹:۱۸: سی ان ان در گزارشی نوشت: ایالات متحده نشانه هایی دارد مبنی بر اینکه ایران در حال آماده شدن برای حمله قریب الوقوع با موشک بالستیک علیه اسرائیل است.

۱۹:۱۷: خبرگزاری رویترز اعلام کرد با خبر احتمال پاسخ نظامی ایران به رژیم صهیونیستی، قیمت جهانی نفت افزایش و بازار سهام آمریکا دچار کاهش محسوسی شدند

۱۹:۱۳:  سنتکام: در حال اعزام جنگنده‌های اضافی به سمت خاورمیانه هستیم.

۱۹:۱۲: پس از انتشار گزارش‌هایی از حمله موشکی قریب‌الوقوع ایران به اسرائیل، قیمت‌های جهانی نفت روز سه‌شنبه مثبت شد و حدود سه درصد افزایش یافت.

۱۹:۵: رویترز به نقل از یک مقام ارشد کاخ سفید نوشت این کشور نشانه‌هایی از آماده شدن ایران برای حمله با موشک بالستیک دارد.

ساعت۱۹: یک مقام ارشد اسرائیلی هم به این رسانه گفت آخرین اطلاعات نشان می‌دهند که این حمله، «در چند ساعت آینده» انجام خواهد شد. این مقام افزود که هشدار ایالات متحده حدود ساعت ۱۲ ظهر به وقت محلی (پنج صبح به وقت شرق آمریکا) صادر شده است.

یک منبع غربی به آکسیوس گفت انتظار می‌رود جمهوری اسلامی با موشک‌های بالستیک سریع به اسرائیل حمله کند، نه با پهپادها یا موشک‌های کروز که زمان طولانی‌تری برای آمادگی دفاع و رهگیری فراهم می‌کنند. این موشک‌ها می‌توانند در عرض ۱۲ دقیقه به اسرائیل برسند.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 155176

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      ارسال نظر