نماینده خبرگان رهبری به شهادت رسید | جزئیات تازه از ترور و حمله مسلحانه به آیت‌الله سلیمانی + فیلم

«آیت‌الله عباسعلی سلیمانی» نماینده سابق ولی فقیه در سیستان و بلوچستان امروز در بابلسر هدف سوء‌قصد قرار گرفت.

نماینده خبرگان رهبری به شهادت رسید | جزئیات تازه از ترور و حمله مسلحانه به آیت‌الله سلیمانی + فیلم

«آیت‌الله عباسعلی سلیمانی» عضو مجلس خبرگان رهبری و نماینده سابق ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، هدف سوء‌قصد قرار گرفت.

«آیت‌الله عباسعلی سلیمانی» نماینده سابق ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان و کاشان، امروز «چهارشنبه، ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲» در بابلسر در پی حمله مسلحانه، ترور شد.

بیشتر بخوانید: ویدئو و تصاویر جدید از لحظه حمله و شلیک گلوله به امام جمعه سابق زاهدان + فیلم

بیشتر بخوانید: ویدئوی جدید از محل ترور آیت‌الله سلیمانی در بابلسر + فیلم

نگهبان بانک با سلاح گرم آیت‌الله عباسعلی سلیمانی را به قتل رساند

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران در تشریح قتل آیت‌الله سلیمانی، گفت: ماموران انتظامی با حضور در محل حادثه در بررسی های اولیه و تحقیق از شاهدان عینی حادثه دریافتند، نگهبان مسلح بانک با استفاده از سلاح گرم اقدام به تیراندازی به سمت آیت الله عباسعلی سلیمانی کرده است.

سرهنگ سیدجعفر ساداتی، معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران گفت: حوالی ساعت۱۱صبح امروز چهارشنبه ۶ اردیبهشت ماه در پی کسب خبری از مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع تیراندازی در یکی از بانک های شهرستان بابلسر، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی شهرستان قرار گرفت.

او افزود: ماموران انتظامی با حضور در محل حادثه در بررسی های اولیه و تحقیق از شاهدان عینی حادثه دریافتند، نگهبان مسلح بانک با استفاده از سلاح گرم اقدام به تیراندازی به سمت آیت الله عباسعلی سلیمانی کرده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران، اظهار کرد: در این حادثه آیت الله سلیمانی به دلیل شدت جراحات وارده ناشی از تیراندازی جان باخت.

سرهنگ ساداتی ضمن تکذیب خبر مصدومیت ۳ نفر در این حادثه، از دستگیری ضارب از سوی ماموران انتظامی خبر داد و افزود: علت و انگیزه ضارب در دست بررسی بیشتر قرار دارد.

بیشتر بخوانید: دستور فوری وزیر کشور درباره ترور نماینده مجلس خبرگان

امام جمعه و نماینده ولی فقیه در کاشان، امام جمعه زاهدان و نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان و نمایندگی مجلس خبرگان رهبری از جمله مسئولیت‌های آیت‌الله عباسعلی سلیمانی بود.

حمله مسلحانه به آیت‌الله عباسعلی سلیمانی تروریستی بود؟

استاندار مازندران با بیان اینکه حمله به آیت‌الله عباسعلی سلیمانی، تروریستی نبوده است، گفت: ضارب از عوامل نگهبانی بانک بوده است.

سید محمود حسینی‌پور، استاندار مازندران در گفت‌وگو با شبکه خبر با تشریح جزئیات حادثه امروز در بانکی در بابلسر که منجر به جان باختن آیت‌الله سلیمانی شد، گفت: یکی از عوامل نگهبانی یکی از بانک‌ها، آیت‌الله سلیمانی را که از روحانیون برجسته استان مازندران و بابلسر بودند، مورد هدف قرار داد که در جریان این سوءقصد، ایشان جان خود را از دست دادند.

او با بیان اینکه بلافاصله ضارب در همان محل توسط عوامل انتظامی دستگیر می شود، گفت: بررسی های اولیه برای کشف انگیزه این اقدام ضارب در حال انجام است.

استاندار مازندران افزود: آنچه تا این لحظه مشخص شده، این است که هنوز انگیزه ضارب از انجام این اقدام به طور کامل مشخص نیست. سابقه این فرد که از افراد بومی و محلی منطقه است، نشان می‌دهد که این اقدام ماهیت تروریستی ندارد.

حسینی‌پور بیان کرد: اطلاعاتی که تاکنون داریم، این است که ضارب شناخت دقیقی از آیت‌الله سلیمانی نداشتند و ایشان هم برای انجام امورات بانکی خودشان به بانک مراجعه کرده بودند.

او گفت: تا این لحظه اطلاعاتی و اسنادی که حکایت از این باشد که اقدام امنیتی و تروریستی باشد، نداریم.

استاندار مازندران با اشاره به هویت ضارب افزود: ایشان از عوامل شرکت‌های انتظامی بوده که کارهای خدماتی انتظامی بانک‌ها را انجام می‌دهند. او از پرسنل این شرکت‌ها با هویت کاملاً معلوم و مشخص بوده؛ از بیرون نبوده و در داخل بانک بوده است.

او با بیان اینکه ضارب خودش مسلح بوده است، یادآور شد: اسلحه هم در اختیار این فرده بوده و از کسی دیگر تهیه نکرده است.

بیشتر بخوانید: توضیحات فرزند آیت‌الله سلیمانی درباره ترور پدرش

انتقال پیکر آیت‌الله عباسعلی سلیمانی به بیمارستان

پیکر آیت‌الله عباسعلی سلیمانی، عضو مجلس خبرگان رهبری که در حمله مسلحانه به شهادت رسید، به بیمارستان بابلسر منتقل شد.

آیت‌الله سلیمانی، عضو مجلس خبرگان رهبری در میدان بابلسر به دنبال حمله مسلحانه به شهادت رسید.

یکی از شاهدان عینی می‌گوید: آیت‌الله سلیمانی در بانک ملی نشسته بود که فرد ضارب اسلحه نگهبان بانک را گرفته و به رگبار بسته است که متاسفانه آیت‌الله سلیمانی به شهادت رسید و سه نفر دیگر مجروح شده‌اند.

ضارب از سوی نیروهای امنیتی دستگیر شده است.

خبر دیگر حاکی از آن است که ضارب نگهبان بانک بوده است.

روح الله سلگی، معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران با تایید خبر حمله مسلحانه به آیت‌الله سلیمانی، نماینده مجلس خبرگان رهبری در سیستان و بلوچستان اظهار داشت: آیت‌الله سلیمانی صبح امروز بر اثر حمله مسلحانه به شهادت رسید.

او بدون اشاره به جزئیات این حمله افزود: با تلاش دستگاه امنیتی ضارب دستگیر شد و اخبار تکمیلی اعلام می‌شود.

زندگینامه آیت‌الله عباسعلی سلیمانی

آیت‌الله عباسعلی سلیمانی، فرزند علیجان متولد سال ۱۳۲۶ در منطقه انو شهرستان سوادکوه است که تحت نظر اساتیدی نظیر آقایان میرزا هاشم آملى و وحید خراسانى‌ علوم دینی را آموخت و کلام، تعلم و تربیت، جامعه شناسی و علوم بلاغی مسلط است.

کتاب‌الصوم، مهمترین اثر علمی آیت الله سلیمانی است که مسئولیت‌هایی نظیر نهاد نمایندگى ولى‌فقیه در دانشگاه‌هاى ملى استان‌هاى مازندران و گلستان، امامت جمعه‌ بابلسر، نهاد نمایندگى ولى‌فقیه در دانشگاه‌هاى آزاد اسلامى گیلان و مازندران و گلستان را بر عهده داشته است.

آیت‌الله عباسعلی سلیمانی

سال 1349 در 23 سالگى در دروس خارج فقه و اصول آیات عظام میرزا هاشم آملى، گلپایگانى و وحید خراسانى شرکت کرده و همزمان اقتصاد در نهج‌البلاغه را از محضر آیت‌الله نورى همدانى و مباحث کلامى و اعتقادى را از محضر آیت‌الله مکارم شیرازى، مستفیض شد.

احداث المهدى با مساحت چهار هزار و دویست متر مربع، احداث حوزه علمیه امام هادى(ع) در سه طبقه با مساحت بیش از سه هزار متر مربع، احداث پژوهشکده معلمان ضمن خدمت، احداث دانشگاه غیر انتفاعى علوم و فنون مازندران مستقر در بابل در جوار دیگر اعضاى هیأت مؤسس و هیأت امناء از جمله اقدامات آیت‌الله سلیمانی است.

توسعه و تجهیز حوزه علمیه امام صادق(ع) زاهدان و ترمیم و تجهیز کتابخانه آن و احداث چند باب واحد مسکونى جهت اسکان اساتید، احداث ساختمان ادارى نمایندگى ولى فقیه در استان سیستان و بلوچستان، تجهیز نسبی مصلی قدس زاهدان و غیره نیز از دیگر اقدامات امام جمعه پیشین سیستان و بلوچستان بود.

او مسئولیت‌هایی نظیر تبلیغ معارف حقه الهیه از سال 1344 تاکنون در استان‌هاى مختلف کشور، امامت جمعه و عضو شوراى ائمه جمعه استان مازندران از 1359 تا 1380، عضو هیات موسس مرکز آموزش ضمن خدمت معلمین بابلسر از جمله مسئولیت‌های آیت الله سلیمانی است.

مسئول نهاد رهبرى در مراکز آموزش عالى ملى، دانشگاه علوم پزشکى مازندران، دانشگاه علوم پزشکى بابل و مجتمع دانشگاهى کشاورزى و منابع طبیعى گرگان از سال‌هاى 1360 تا 1375، امام جمعه زاهدان و نماینده ولى فقیه در استان سیستان و بلوچستان از سال 1380، نماینده رهبرى در دانشگاه آزاد اسلامى سیستان و بلوچستان از سال 1380 تا 1386 از دیگر مناصب وی است.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 84062

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      ارسال نظر