مولوی عبدالحمید متهم شد!

رسانه های اصولگرا مولوی عبدالحمید را متهم کرده اند که سخنرانی های اخیر او باعث ناامنی شده است .

مولوی عبدالحمید متهم شد!

مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان و مدیر حوزه علمیه دارالعلوم  در روزهای اخیر، و پس از حمله به کلانتری ۱۶ زاهدان  با انتقاد رسانه های اصولگرا مواجه شده است . رسانه های اصولگرا مولوی عبدالحمید را متهم کرده اند که سخنرانی های اخیر او باعث ناامنی شده است . با این وجود  مولوی عبدالحمید، امام جماعت مسجد مکی زاهدان دربیانیه ای نوشت :پیشاپیش نگرانی و برائت خویش را از هر نوع خشونت و حملۀ مسلحانه و هر حرکتی که باعث ناامنی باشد اعلام می‌دارم.اخیرا نوه مولوی عبدالحمید اسماعیل‌ زهی، امام جمعه اهل سنت زاهدان و مدیر حوزه علمیه دارالعلوم نیز دستگیر شده است. 

زاهدان در ماه‌های اخیر کانون حوادث و اعتراضات گسترده بوده است و تجمعات اعتراضی مردم زاهدان در روزهای جمعه و پس از نماز جمعه خطبه‌های مولوی عبدالحمید در مسجد مکی، در اعتراض به حادثه جمعه خونین زاهدان همچنان ادامه دارد و خبرساز است.

روز شنبه افراد مسلح به کلانتری ۱۶ زاهدان حمله کردند.در این حمله دو تن به شهادت رسیدند . پلیس و نیروهای امنیتی پس از چند ساعت این حادثه را کنترل کردند

پس از این حمله مولوی عبدالحمید دربیانیه ای نوشت :پیشاپیش نگرانی و برائت خویش را از هر نوع خشونت و حملۀ مسلحانه و هر حرکتی که باعث ناامنی باشد اعلام می‌دارم.

راه ما پیگیری مشکلات جامعه از طریق مذاکره و انتقاد سازنده است و بر حفظ تمامیت ارضی و امنیت کشور تاکید می‌کنیم و برای رسیدگی به حقوق حقه از طریق صحیح و مسالمت‌آمیز تاکید داریم.لذا از مردم شریف استان سیستان‌وبلوچستان به‌ویژه زاهدان تقاضا دارم ضمن حفظ آرامش و خویشتنداری، از هر نوع حرکت و عملی که باعث ناامنی می‌شود پرهیز کنند.

بایان حال پس از این اتفاقات انتقاداتی از سوی روزنامه های اصولگرا علیه او مطرح شد 

روزنامه جوان امروز نوشت: حمله تروریستی به پاسگاه کلانتری در زاهدان و شهادت دو نیروی پلیس پس از هفته‌ها خطبه‌های خشونت‌برانگیز مولوی مسجد مکی دور از انتظار نبود، هرچند او در بیانیه‌ای با، اما و اگر آن را محکوم کند.

این روزنامه در ادامه نوشته است: آن خطبه‌ها فضای خشونت و بی‌منطقی و دشمن‌تراشی را پروار کرد و حالا چطور می‌توان یک محکومیت همراه با چندین احتیاط و، اما و اگر را باور کرد، آن‌هم وقتی‌که مولوی نقشبندی که مدت‌هاست نقش صدای دوم مولوی عبدالحمید را به‌عهده گرفته است، تروریست‌ها را که دست‌شان به‌خون نیروی پلیس آغشته‌شده است، «فدایی» می‌نامد و شبکه انگلیسی بی‌بی‌سی نیز از این فدایی‌خواندن تروریست‌ها استقبال می‌کند و آن را در سرتیتر خبرهای خودش قرار می‌دهد.

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: واقعه پائیز ۱۴۰۱ در عین حال که در جای خود قابل تفسیر و تحلیل است، این عارضه را نیز برای عده‌ای از افراد ساده‌لوح یا وابسته داشت که تصور کردند کار نظام جمهوری اسلامی تمام است و باید با موضعگیری‌های افراطی، سهمی برای آینده خود دست و پا کنند.

تحلیل‌های تأثیر گرفته از القائات رسانه‌های خارجی در ایام و هفته‌ها و ماه‌های نیمه دوم سال ۱۴۰۱ بقدری زیاد بود که این افراد را دچار توهم شدید کرد و آن‌ها با چنان تصور خامی، از خط قرمز‌ها عبور کردند و هرچه خواستند گفتند بطوری که حتی ملاحظه همبستگی ملی، وحدت پیروان مذاهب و روابط مستحکم اقوام را هم نکردند و به همه چیز به عنوان ابزارهائی برای رسیدن به اهداف و امیال شخصی و گروهی خود نگاه کردند. نتیجه این شد که عده‌ای در اثر اعتماد به این افراد خودمحور، اما ساده‌لوح یا وابسته، دچار هیجان شدند و با شعار‌های هنجارشکنانه در بعضی شهر‌های بلوچستان به خیابان‌ها ریختند و عده‌ای نیز اقدام به ترور بعضی ائمه جمعه، مسئولین و نیرو‌های امنیتی کردند با این هدف که استان سیستان و بلوچستان را ناامن نمایند.

حمله دیروز به کلانتری ۱۶ زاهدان، تازه‌ترین عارضه آن موضعگیری‌های افراطی است. صاحبان این مواضع انحرافی و ضدوحدت ملی طبعاً باید پاسخگوی سخنان افراطی چند ماهه اخیر خود باشند و تاوان ایجاد ناامنی‌ها و ریخته شدن خون‌های بی‌گناهان را بدهند.

مردم استان سیستان و بلوچستان، همواره ثابت کرده‌اند که حامی شیعه و سنی و علاقمند به همبستگی ملی هستند. سران اقوام و طوایف نیز بار‌ها این روحیه را نشان داده‌اند و با تعابیر مختلف آن را اعلام کرده‌اند. اکنون زمان آنست که مدعیان هدایتگری و کسانی که خود را زبان مردم جا می‌زنند، در روش انحرافی خود تجدید نظر کنند و با فاصله گرفتن از افراط، درصدد جبران گذشته برآیند و کاری نکنند و به راهی نروند که بازگشت از آن ناممکن باشد.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 96634

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      ارسال نظر