علت فوت منتقد جوان سینما | خبر دردناک هوشنگ گلمکانی

هوشنگ گلمکانی، مدیر مجله «فیلم امروز»، یکشنبه ۱۸ دی در پستی اینستاگرامی از «خودکشی» محسن جعفری‌راد، کارگردان و منتقد سینما خبر داد.

علت فوت منتقد جوان سینما | خبر دردناک هوشنگ گلمکانی

هوشنگ گلمکانی، مدیر مجله فیلم امروز ادعایی درباره درگذشت محسن جعغری راد روزنامه‌نگار و منتقد سینمایی مطرح کرده است.

هوشنگ گلمکانی، مدیر مجله فیلم امروز، یکشنبه ۱۸ دی در پستی اینستاگرامی از خودکشی محسن جعفری‌راد، کارگردان و منتقد سینما خبر داد.

گلمکانی نوشت که جعفری‌راد صبح روز یکشنبه با  خوردن تعداد زیادی قرص در ۳۶ سالگی خودکشی کرد.

ساعاتی پیش رسانه‌ها نیز خبر درگذشت او را منتشر کرده و نوشته‌اند که این نویسنده جوان در منزل خود در کرج چشم از جهان فروبست.

به گفته شاهین شجری‌کهن، نویسنده و منتقد سینما، جعفری‌راد متولد سال ۱۳۶۵ و اهل رودسر در استان گیلان، کارشناس ارشد سینما و فارغ‌التحصیل کارشناسی معماری بود که سال‌ها در نشریات و مجلات معتبر سینمایی قلم زد.

* عمده فعالیت او در مجله «فیلم امروز» انجام شد.

* چندی پیش جعفری‌راد در جریان حوادث اخیر در کرج بازداشت شده بود.

محسن جعغری راد

توضیح درباره شایعات پیرامون چگونگی درگذشت محسن جعفری‌راد

خبرگزاری صبا به نقل از شاهین شجری کهن دبیرتحریریه ماهنامه فیلم امروز، در صفحه شخصی خود نوشت:

همکار جوان‌مان محسن جعفری‌راد نویسنده و منتقد پرکار سال‌های ١٣٨۶ تا ٩٩ که چند سالی بود بیشتر در زمینه فیلمسازی و نگارش متن‌های پژوهشی برای سینمای مستند فعالیت میکرد صبح امروز در ٣۶ سالگی درگذشت.

محسن زندگی پرماجرایی داشت که بازتاب سختی‌ها و محرومیت‌هایش را به ویژه در مستند بلند زیر پوست می‌توان دید؛ مستندی تلخ و تکان دهنده درباره خانواده و زادگاهش (رودسر گیلان) و پایان تراژیک زندگی پدر و مادرش این فیلم در گروه هنر و تجربه اکران شد و واکنش‌های زیادی به همراه داشت که برای کارگردانش دلگرم کننده بود. جعفری‌راد چند فیلم کوتاه داستانی و مجموعه مستند یکی از ما و آثاری پژوهشی در معرفی جنگل‌های شرق گیلان و ارزش بالای محصولات کشاورزی چون فندق و چای ساخت و در تدارک کارگردانی فیلم سینمایی‌اش بود که…. ته مانده امید و طاقتش برای باقی عمر تکافو نکرد.

محسن ساکن کرج بود و با انرژی و روحیهای پرشور همیشه آمادگی بحث و جدل را داشت و در نوشتن هم پرکار و فعال بود سال‌ها برای ماهنامه «فیلم» و بسیاری از نشریات دیگر نقد و مطلب می‌نوشت و همزمان روی شعر و قصه و فیلمنامه هم کار می.کرد روحیه حساسی داشت و مثل اغلب آدم‌های حساس و پراحساس گاهی واکنش‌های احساسی هم بروز می‌داد… غم درگذشت مادرش که زنی سختی کشیده و مظلوم بود هرگز از قلب محسن پاک نشد و با این که همسرش متین مثل مادر مراقبش بود همواره این خلأ در روح و جانش وجود داشت.

محسن جعغری راد

او صبح روز یکشبنه به زندگی‌اش پایان داد اکنون به آرامش رسیده و دیگر برای مادرش گریه نخواهد کرد. یادش گرامی باد.

و یک توضیح: همکار و دوستمان محسن جعفری‌راد بیش از دو ماه پیش در مقابل منزلش و نه در تظاهرات اعتراضی بازداشت شد و بعد از دو هفته حدود چهل روز پیش آزاد شد. از آن زمان مشغول کار روی فیلمنامه ای از همکار دیگرمان دامون قنبرزاده و پیگیری ساخت مستند بلند جدیدی بود. ساختن ماجرای شبهه‌دار باعث می‌شود اعتبار وقایع قطعی و اثبات شده هم زیر سوال برود. خودکشی تلخ محسن مثل هر انسان دیگری حاصل جمع دردهای سالیان دراز است؛ از جمله ممکن است تاثیر فشار روزهای بازداشت هم باشد اما این که دو روز بعد از آزادی خودکشی کرد، درست نیست.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 65214

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      ارسال نظر