شوق دیدار با کریستیانو رونالدو در تهران، دوستداران فوتبال را سرزنش نکنید!

رونالدو به عنوان مشهورترین فرد حال حاضر جهان با استقبال چشمگیر هواداران وارد تهران و سپس به محل اقامت خود منتقل شد، استقبالی که خیلی ها به دور از شأن فوتبال ایران می‌دانستند اما باکمی تأمل متوجه می‌شویم اتفاقا در این مورد خاص چیزی برای خجالت کشیدن وجود ندارد!

شوق دیدار با کریستیانو رونالدو در تهران،  دوستداران فوتبال را سرزنش نکنید!

کریستیانو رونالدو. در تهران .کریستیانو رونالدو به همراه کاروان تیم النصر امروز به منظور برگزاری اولین بازی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در مقابل پرسپولیس وارد تهران شد. حضور کریستیانو رونالدو در تهران استقبال پرماجرایی را رقم زد و مثل خیلی از نقاط دنیا هوداران را به دنبال او کشاند کریستیانو رونالدو دارننده چندین توپ طلایی است و از بازیکنان پرافتخار فوتبال است. کریستیانو رونالدو دارای 5 توپ طلا می باشد. جورجینا رودریگس و کریستیانو رونالدو توافقنامه‌ای را به عنوان، قرارداد پیش از ازدواج با یکدیگر دارند که در نوع خود جالب است و به زودی با یکدیگر ازدواج می کنند

رونالدو در تهران، هیجان دوستداران فوتبال را سرزنش نکنید!

حتی اگر مغرورترین هوادار فوتبال باشید و برای هیچ فوتبالیستی دوربین سلفی را به کار نیانداخته باشید هم برای یک عکس یادگاری با کریستیانو رونالدو وسوسه خواهید شد. فوق‌ستاره فوتبال جهان، بزرگترین بازیکنی است که به ایران خواهد آمد و در یک بازی رسمی به میدان می‌رود و این فرصتی استثنایی برای خیل عظیم طرفداران اوست تا با ستاره محبوب خود دیدار کنند اما...

کاروان تیم النصر امروز به منظور برگزاری اولین بازی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در مقابل پرسپولیس وارد تهران شد، اما حواشی حضور کریستیانو رونالدو در ایران و استقبال هواداران از این بازیکن تبدیل به تیتر اصلی اکثر خبرگزاری‌های داخلی و حتی خارجی شد.

رونالدو به عنوان مشهورترین فرد حال حاضر جهان با استقبال چشمگیر هواداران وارد تهران و سپس به محل اقامت خود منتقل شد، استقبالی که خیلی ها به دور از شأن فوتبال ایران می‌دانستند اما باکمی تأمل متوجه می‌شویم اتفاقا در این مورد خاص چیزی برای خجالت کشیدن وجود ندارد!

اول از همه استقبال چندهزار نفری برای فردی که بیش از نیم میلیارد دنبال کننده در شبکه های مجازی دارد در هرکجای دنیا محتمل است. دوم اما سرمربی النصر در کنفرانس خبری پیش از بازی از شرایط اقامت تیم ابراز رضایت کرد.

فرهنگ هواداری فوتبال ایران مشکلات خیلی بزرگتری نسبت به استقبال هواداران از رونالدو دارد،اولویت‌هایی مثل فرهنگ تشویق در استادیوم‌ها یا ایجاد حس توهم توطئه در رقم خوردن نتیجه مسابقات همه و همه گزینه‌های بهتری برای شروع تغییر است.

رونالدو

آذری جهرمی وزیر سابق ارتباطات در کانال تلگرامی خود نوشت:

مردمی که از شوق حضور یک ستاره فوتبال به استقبال او رفته‌اند، «ندید بدید» یا مایه‌ی شرمساری نیستند!

شاید بیش‌تر مشکل کسانی باشد که به دلیل بی‌اطلاعی از نحوه استقبال مردم اغلب کشورهای دنیا از ستاره‌های سرشناس، استقبال کنندگان را سرزنش می‌کنند. و شاید اگر اتصال بیش‌تری به دنیای امروز داشتیم این‌گونه بروزات اجتماعی شناخته‌تر و نزدیک‌تر به فضای ذهنی ما بود و البته مدیریت چنین رویدادهایی بالغ‌تر.

از نظر من اینکه پرسپولیس و هواداران فوتبال تلاش کردند تا تصویر خونگرمی، فوتبال دوستی و مهمان‌نوازی ایرانی‌ها را از طریق افرادی که دنبال‌کنندگان بسیاری در شبکه‌‌های اجتماعی دارند به سراسر دنیا مخابره کنند؛ اقدام ارزشمندی است.

رونالدو کوه‌های اطراف هتل اسپیناس

سیامک قاسمی، روزنامه‌نگار نیز نوشت: 

این جمعیت اینگونه تپه‌های اطراف هتل اسپیناس پالاس را در رویای دیدن رونالدو به بالا می‌روند، اما واقعا به این جوانان چه داده‌ایم که از آنها انتظار دیگری داریم؟

وقتی دیوار بلند انزوا سالهاست در دور تا دور کشور کشیده شده است، بسیاری از این جوانان که اینگونه سینه کش کوه را در رویای دیوار رونالدو به بالا می‌روند به این نتیجه رسانده است که احتمالا این آخرین فرصت آنها برای دیدن یک ابرستاره در همه عمرشان است.

شاید اگر این سرریز ثروت و برنامه توسعه اقتصادی و اجتماعی کشورهای جنوب خلیح‌فارس و عربستان به سمت ایران منزوی نبود، همین تک فرصت‌ هم برای این جوانان فراهم نمی‌شد.

حقیقتا در طی عمر طبیعی یک جوان ایرانی، چند بار امکان دیدن ابرستاره‌ها فراهم می‌شود؟ کدام رویداد و مسابقه و کنسرت بزرگ بین‌المللی در این کشور برگزار می‌شود؟ در چهل سال اخیر چند ستاره به ایران آمده اند؟ فرهنگ ساختنی و تجربه کردنی‌ است و وقتی امکان تجربه‌ای نیست، فرهنگی هم نخواهد بود.

انزوا نتیجه‌ای جز فقیر ندارد و این فقر همه جانبه است، فقط فرهنگی ، و...

 

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 106628

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      ارسال نظر