روایت تکان‌دهنده از جادوگری در فوتبال، یک تیم جادوگر استخدام کرد

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال می‌گوید نبود کمیته صیانت از فوتبال باعث شده بسترهای فساد در این رشته ورزشی ایجاد شود.

روایت تکان‌دهنده از جادوگری در فوتبال، یک تیم جادوگر استخدام کرد

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال می‌گوید نبود کمیته صیانت از فوتبال باعث شده بسترهای فساد در این رشته ورزشی ایجاد شود.

امیر عابدینی ، درباره مباحث مطرح شده پیرامون فساد در فوتبال به صحبت پرداخت. رئیس پیشین فدراسیون فوتبال معتقد است نبود کمیته صیانت از فوتبال باعث شده نظارت‌ها در فوتبال کم و به این ترتیب ساختار فساد ایجاد شود. او همچنین اشاره‌ای هم به مشاهادات خود از فساد در فوتبال کرد و گفت که در ساختمان باشگاه لیگ برتری شاهد حضور جادوگر بوده است.

خلاصه حرفهای او را بخوانید :

فساد فقط برای فوتبال نیست. ما این روزها خیلی از فساد در بخش‌های مختلف می‌شنویم. در مسائل اقتصادی الی ماشاءالله خبر از فساد می‌شنویم. من اعتقاد دارم سیستم نظارتی و کنترل سیستماتیک ما ضعیف شده است. این ضعف در ارگان‌هایی که به ثمن‌ها متصل هستند، بیشتر است. اگر ما فدراسیون فوتبال یا فدراسیون ورزشی را فدراسیون‌های تخصصی بدانیم. آنجایی که باید این‌ها را هدایت کند، وزارت ورزش است. ؟

من نام نمی‌برم اما به حافظه تاریخی خودتان از فوتبال مراجعه کنید، این اسامی به ذهن‌تان می‌رسد. یک داوری از فوتبال خداحافظی کرد و کنار گذاشته شد. در همین کمیته‌ها هم به او رای منفی دادند و داور مذکور را کنار گذاشتند. آن داور از استان خراسان بود. اما قهرمانی داور بدی بود؟ داور خیلی خوبی بود. یک بازی را اگر همه ما به یاد داشته باشیم و به حافظه تاریخی خودمان مراجعه کنیم. بازیکن در دقیقه ۹۰ بلند شد و با ضربه سر گل زد اما داور سوت زد و توپ را برای تیم رقیب کاشت! بازیکن مذکور جلوی دفاع بلند شد و خطایی انجام نداد. آفساید نبود و هیچ اتفاق دیگری نیفتاد اما آن بازی عجیب بود. جالب اینجاست که آن داور به عنوان کارشناس داوری صدا و سیما انتخاب می‌شود. یا داوری که در برنامه نود به او یک جمله گفتم. گفتم دیگر نمی‌گذارم داوری کنید. او استعفا داد و به کانادا رفت.

آقای مهدی تاج، علی کفاشیان، امیر عابدینی و هر فردی که در فدراسیون فوتبال  به عنوان رئیس و عضو هیات رییسه مسئولیت داشته است، کمیته صیانت را تشکیل نداده که به این خاطر است که اصلاً آن را نخوانده است. این کمیته برای این است که بتواند نقش نظارتی داشته باشد و تحقیق و تفحص انجام بدهد یا هدایت کند و اجازه ندهد آلودگی دامن فوتبال را آنقدر بگیرد که صدای فساد به گوشه عامه هواداران و مردم برسد و همه را ناراحت و نگران کند. این اتفاق اخیر بارها تکرار شده است. من نام نمی‌برم اما به حافظه تاریخی خودتان از فوتبال مراجعه کنید، این اسامی به ذهن‌تان می‌رسد. یک داوری از فوتبال خداحافظی کرد و کنار گذاشته شد. در همین کمیته‌ها هم به او رای منفی دادند و داور مذکور را کنار گذاشتند. آن داور از استان خراسان بود.

شما بروید، ببینید در چه جلسه‌ای پلی آف برداشته شد. در جلسه‌ای که من التماس کردم که آقایان پلی آف را بردارید. یکی از جاهایی که آلودگی و فساد ایجاد می‌کند، همین پلی آف است. خیلی ساده این اتفاق می‌افتاد. مثلاً شما مدیر یک باشگاه هستید، به شما می‌گویند امسال چقدر هزینه کردید؟ می‌گویید من تا الان نزدیک به ۱۲۰ میلیارد تومان هزینه کردم. که چه کار کنید؟ که به لیگ برتر صعود کنم. به شما می‌گویند اگر در پلی آف شکست بخورید چه می‌شود؟ در لیگ یک می‌مانید و دوباره برای صعود باید ۱۲۰ میلیارد دیگر هزینه کنید پس ۶۰ میلیارد تومان بده و هزینه سال بعد خودتان را شریک شو. ما هم همین امسال تیم شما را به لیگ برتر می‌آوریم.

یک روزی آقای جلالی کاری انجام داد و کانون مربیان را ساخت تا این مشکلات را اصلاح و مربیان سالم رشد کنند اما دید که موفق نمی‌شود. در حال حاضر لیگ برتر ما خیلی مربیان خوبی دارد اما دوباره مشاهده می‌کنیم، کسانی حرف و حدیث‌هایی می‌زنند که عملاً شما نمی‌توانید روی سلامت‌شان قسم بخورید و بگویید گارانتی دارد. این همه مربیان سالم تلاش می‌کنند و زحمت می‌کشند. آخر سر کارد به استخوان‌شان می‌رسد. آخر سر در مصاحبه یکسری حرف‌هایی می‌زنند که مال او نیست. در این اتفاق اخیر هم ما ۳ اسم را شنیدیم. بعد هم سراغ مجریان رسانه‌ای رفتند.  یکی از آنها اگر اشتباه نکنم آقای میثاقی بود که جوابی دادند. "آقا اگر یک قران یا دلاری ما گرفتیم  رو کنید و ما اینجا رسیدگی کنیم. از خود بنده تا تهیه کننده." اگر این حرف‌ها بی‌ربط بوده، برونده حلالیت بگیرند و ماجرا را درست کنند. بروند مطلب را احیا و تدارک کنند. اگر مطلب درست بوده پس چرا نمی‌روند جوابش را بدهند؟ وقتی بستر آلوده شد ممکن است هر چیزی در آن گفته و شنیده شود. یک نفر از این آقایان که بیشتر کار قلم می‌کرد. من او را می‌شناسم. شاید او جزو کسانی باشد که سال‌ها که من در ورزش مسئولیت داشتم، با من هم ارتباط داشته است. حتی یک کمک از من نخواسته است. مثلاً من یادم است وقتی قصد داشتیم برای عید یک سکه به ایشان بدهیم، جرات نداشتیم بدهیم. آقا مثلاً این سکه عیدی ما است که هیچ کجا نقشی ندارد اما تاثیرگذار هستند. چطوری می‌شود؟ اگر قلم این آدم را بخرند، ورزش را بیچاره می‌کنند. این آقا (اشاره به مجری تلویزیونی) اگر بیان و کلامش را بخرند، ورزش را بیچاره می‌کنند. من به جرات قسم می‌خورم عادل فردوسی‌پور یکی از سالم‌ترین‌ها است. من با او کری و چالش داشتم اما او در کارش سالم بود. حرف می‌زد، نقد می‌کرد، او دانش‌پژوه، باسواد، فرهیخته و محقق هم بود. بعد به یکباره او را کنار می‌گذاریم. بعد می‌گویند آقای پژمان راهبر... همه بدهکار آقای پژمان راهبر هستند. بعد به من بگویند پژمان راهبر چقدر می‌توانسته در چینش داور نقش داشته باشد؟

من در یک باشگاهی وارد شدم و این موارد را الی ماشاءالله شاهد بودم. به دلیل کاری که با یکی از مدیران باشگاه‌ها داشتم به آنجا رفتم. دیدم که یکی از این آدم‌های معروف به جادوگری پشت در نشسته است. به داخل اتاق رفتم. گفتم فلانی این چه کسی است که پشت در نشسته است. گفت بنشین تا برایت بگویم. مگر جادوگری در قرآن گفته نشده است؟ گفتم مذمتش را داریم. در قرآن نگفته که سراغ ساحر بروید. گفته از آن‌ها اجتناب کنید. چرا شما این را به اینجا می‌آورید؟ گفت کار ما گره خورده است. ایشان را آوردیم تا گره کار ما را باز کند. گفتم چه کسی این توصیه را به تو انجام داده است؟ گفت سرمربی‌ام.

 

شب بازی. یعنی شب قبل بازی که فردایش سرنوشت صعود یا عدم صعود تیم تو را رقم می‌زند، به یکباره بهترین دفاعت می‌گوید من تب دارم. دفاع نداری که در پست او بگذاری. ناچار می‌شوید دفاع راست خود را به پست دفاع وسط منتقل کنید. یکباره از فدراسیون با شما تماسی می‌گیرند که ایشان دوپینگش مثبت است. چه زمانی مسابقه است؟ فردا! که تو از ترس این بازیکن را هم دیگر نداری. خب هیچی دیگر.

اینها بیّن است و من شاهد بودم. من در یک باشگاهی وارد شدم و این موارد را الی ماشاءالله شاهد بودم. به دلیل کاری که با یکی از مدیران باشگاه‌ها داشتم به آنجا رفتم. دیدم که یکی از این آدم‌های معروف به جادوگری پشت در نشسته است. به داخل اتاق رفتم. گفتم فلانی این چه کسی است که پشت در نشسته است. گفت بنشین تا برایت بگویم. مگر جادوگری در قرآن گفته نشده است؟ گفتم مذمتش را داریم. در قرآن نگفته که سراغ ساحر بروید. گفته از آن‌ها اجتناب کنید. چرا شما این را به اینجا می‌آورید؟ گفت کار ما گره خورده است. ایشان را آوردیم تا گره کار ما را باز کند. گفتم چه کسی این توصیه را به تو انجام داده است؟ گفت سرمربی‌ام.

باشگاه لیگ برتری بود. شما در این مورد فکر کنید. وقتی یک مدیر عالی‌رتبه فوتبال به این نتیجه می‌رسد که با جادو و جنبل مشکلاتش را حل کند، نه با تکیه بر علم، بدنسازی، تغذیه، کار روحی- روانی، نه انتخاب خوب مربی و بازیکن. همه این‌ها را می‌خواهد در کاسه جادوگری بگذارد! حالا اگر یک نفر بگوید که جادوگر نیاز نداری پس این مقدار پول بده کار را برایت در بیاورد! این نوع تفکر آن‌ها مشکل دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 139294

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      ارسال نظر