حادثه برای نیروی دریایی ارتش / کشتی جنگی ایران دچار سانحه شد +عکس

​ناوشکن سهند نیروی دریایی ارتش در محدوده بندرعباس دچار سانحه شد.

حادثه برای نیروی دریایی ارتش / کشتی جنگی ایران دچار سانحه شد +عکس

ناوشکن سهند نیروی دریایی ارتش در محدوده بندرعباس دچار سانحه شد.

انتشار تصاویری از اسکله بندرعباس نشان می‌دهد، ناو سهند در اسکله پایگاه یکم نیروی دریایی در بندرعباس واژگون شده و براساس آخرین تصویر منتشر شده از این ناو، بخش‌هایی از سهند به زیر آب رفته است.

ناوشکن سهند

جزئیات سانحه برای ناوشکن سهند

سلمان ضربی امروز یکشنبه ۱۷تیر در گفتگو با ایسنا درباره جزئیات حادثه کشتی سهند اظهار کرد: احتمال بروز اشکال در مخزن توازن کشتی یا نفوذ آب از محل شفت ناوچه در هنگام تعمیر موجب بروز این حادثه شده است.

مدیرعامل ایزوایکو با تائید خبر بروز سانحه برای ناوشکن سهند نیروی دریایی ارتش در محدوده بندرعباس گفت: ناوچه ایرانی سهند از کلاس موج در اسکله پایگاه یکم نیروی دریایی در نزدیکی بندرعباس دچار حادثه شده و بخش‌هایی از آن زیر آب رفته است که تلاش برای ایجاد تعادل در ناوشکن در حال انجام است.

سلمان ضربی امروز یکشنبه ۱۷تیر درباره جزئیات حادثه کشتی سهند اظهار کرد: احتمال بروز اشکال در مخزن توازن کشتی یا نفوذ آب از محل شفت ناوچه در هنگام تعمیر موجب بروز این حادثه شده است.

به گفته وی، این حادثه که در ۳۵ کیلومتری غرب بندرعباس در اسکله‌ی مجاور مجتمع ایزوایکو اتفاق افتاده است.وی افزود: با توجه به حجم تجهیزات پیشرفته مجتمع تعمیراتی مجاور و ابعاد ناوچه، امکان خارج سازی و تعمیرات آن میسر است.

سهند سومین ناوشکن کلاس موج است که توسط نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران طراحی و ساخته شده‌است. از سازه این کشتی در شهریور ماه سال ۱۳۹۱ رونمایی شد؛ و در آذر ماه سال ۱۳۹۷ به آب انداخته شد. در ۱۷ تیر ۱۴۰۳ غرق شد.

این کشتی سومین نمونه از کلاس خود است و پس از ناو جماران و دماوند ساخته شده‌ است. رسانه‌های ایران از شناورهای این کلاس تحت عنوان ناوشکن یاد می‌کنند، و بر اساس سیستم طبقه‌بندی کشورهای دیگر دنیا این شناورها نیز یک ناوشکن محسوب می‌شوند.

ناوشکن سهند

به گفته مقامات ایرانی جنس به کار گرفته شده برای سازه این شناور یک جنس بخصوص و ویژه با قابلیت رادارگریزی است و این کشتی جنگی به سامانه‌های الکترونیکی و دفاعی مدرن و به‌روز، تجهیز شده‌است.

این شناور به یاد ناوشکن سهند کلاس الوند که در سال ۶۷ در جریان عملیات آخوندک با ناوگان دریایی آمریکا در خلیج فارس درگیر شده و در این عملیات غرق شد، «سهند» نام گرفته‌است

دیگر رسانه ها

کدخبر: 145131

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      ارسال نظر