بورس | پیش بینی بورس

پیش بینی بورس فردا ۱۶ مهر ۱۴۰۲ / ریزش بازار تا کی ادامه دارد؟

در پایان معاملات امروز شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲ شاخص کل بورس با کاهش ۱۶ هزار و ۸۶۴ واحدی همراه شد.

پیش بینی بورس فردا ۱۶ مهر ۱۴۰۲ / ریزش بازار تا کی ادامه دارد؟

در پایان معاملات امروز شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲ شاخص کل بورس با کاهش ۱۶ هزار و ۸۶۴ واحدی همراه شد.

به گزارش عرشه آنلاین ، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲ با کاهش ۰.۸۱ درصد نسبت به روز معاملاتی قبل به رقم ۲ میلیون و ۵۲ هزار و ۸۸۵ واحد رسید.

همچنین شاخص هم‌وزن با کاهش ۶ هزار و ۷۱۰ واحد به رقم ۷۰۹ هزار و ۲۶۹ واحد رسید. ارزش بازار در بورس تهران به بیش از ۷ میلیون و ۱۹۵ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۶.۰۹ میلیارد سهام و حق تقدم در قالب ۳۴۹ هزار فقره معامله و به ارزش ۴ هزار و ۲۸۷ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

همه شاخص‌های بورس امروز قرمز شدند، به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی ۰.۸۱ درصد کاهش یافتند. این دو شاخص با معیار هموزن ۰.۹۴ درصد افت کردند.

شاخص آزاد شناور ۰.۹۷ درصد کاهش یافت، شاخص بازار اول بورس ۱.۰۱ درصد کاهش یافت و شاخص بازار دوم بورس ۰.۶ درصد کاهش یافت.

پیش بینی بورس فردا 

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در کنار افت امروز با کاهش ارزش معاملاتی هم مواجه شد. روزنامه دنیای اقتصاد معتقد است که فشار نرخ بهره، کامودیتی‌ها را ارزان کرد، این روزنامه عنوان کرده است که فدرال رزرو ایالات متحده به دلیل خطرات تورمی، نرخ‌های بهره را برای مدت طولانی بالا نگه داشته که این موضوع موجب کاهش تقاضا در بازار‌های کالایی شده و پیشی گرفتن میزان عرضه از تقاضا افت قیمت کامودیتی‌ها را در پی داشته است.

اما از منظر تکنیکالی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران به مرز‌های حساسی رسیده است. سطوح و محدوده‌های حمایتی که چند مدتی است تکنیکالیست‌ها از آن به عنوان سطوح حمایتی یاد می‌کنند در این روز‌ها مورد تهدید قرار گرفته است و ممکن است در صورت ادامه‌دار بودن روند منفی این روز‌ها این سطوح از بین برود.

میانگین ۵۵ روزه شاخص کل، خط روند صعودی ایجاد شده در سال جاری به همراه محدوده حمایتی (مقاومتی مرداد ماه سال ۱۳۹۹) از جمله محدوده‌هایی است که تکنیکالیست‌ها به آن اشاره داشتند. از سویی محدوده میانگین ۵۵ روزه شاخص کل هم می‌تواند به عنوان سطح حمایتی دیگری در شاخص باشد که البته در صورت از دست رفتن این سطح از حمایت کار برای نیمه دوم سال ۱۴۰۲ بازار سرمایه بسیار سخت‌تر خواهد شد.

با توجه به تمامی نکات ذکر شده در بالا و شرایطی که درباره آن‌ها صحبت شد، پیش بینی می‌شود که بورس فردا نیز مسیری متعادل و منفی داشته باشد که در صورت انتشار گزارش‌های ماهانه و ۶ ماهه، مسیر می‌تواند برای شرکت‌هایی که شرایط مناسبی را مخابره کرده‌اند، تغییر کند./ اکو

دیگر رسانه ها

کدخبر: 109052

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر