۴ سناریوی مهم و جدید برای افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان،سه میلیون تومان افزایش حقوق در 1403

هنوز پرونده حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان باز است و نمایندگان مردم در مجلس بر سر میزان حقوق آنها به توافق نرسیدند. البته حدود 13 روز قبل کمیسیون اجتماعی مجلس به افزایش 25 درصدی حقوق و شاغلان و بازنشستگان در لایحه بودجه 1403 رای مثبت داد. اما این موضوع مورد تایید دولت نیست.

۴ سناریوی مهم و جدید برای افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان،سه میلیون تومان افزایش حقوق در 1403

​هنوز پرونده حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان باز است و نمایندگان مردم در مجلس بر سر میزان حقوق آنها به توافق نرسیدند. البته حدود ۱۳ روز قبل کمیسیون اجتماعی مجلس به افزایش ۲۵ درصدی حقوق و شاغلان و بازنشستگان در لایحه بودجه ۱۴۰۳ رای مثبت داد. اما این موضوع مورد تایید دولت نیست.

به گزارش عرشه آنلاین رئیس کمیسیون تلفیق بودجه در گفت وگو با ایلنا در تازه ترین اظهار نظر  از چند سناریو برای افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان در سال آینده خبر داد.

 بحث داغ کمیسیون تلفیق این روزها، میزان افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان در سال آینده است؛ این مساله به بررسی لایحه بودجه پیشنهادی دولت مربوط می‌شود و حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳ مجلس در این رابطه گفت: کمیسیون تلفیق درباره بحث مهم حقوق و دستمزد امروز به مدت چهار ساعت از صبح تا ظهر درباره ۴سناریوی پیشنهادی حقوق در سال آینده تصمیم گیری می‌کند.

وی افزود: ۲میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از کارمندان دولت زیر ۱۵میلیون تومان حقوق می‌گیرند یعنی ۷۰درصد حقوق‌بگیران؛ ۷۵۰ هزار نفر از کارکنان دولت نیز که درحدود ۲۵درصد جمعیت هستند، حقوق بین ۱۵ تا ۲۵ میلیون تومان می‌گیرند؛ ۱۵۰ هزار نفر از کارمندان دولت یعنی ۵درصد، حقوق بالای ۲۵ میلیون تومان می‌گیرند. 

حاج بابایی ادامه داد: برای حقوق این سه میلیون نفر سناریوهای مختلفی روی میز کمیسیون تلفیق است که در مورد آن تصمیم گیری می‌شود. حدود ۲میلیون و ۶۰۰هزار نفر بازنشسته کشوری و لشکری داریم که برای افزایش حقوق اینها نیز باید تصمیم گیری کرد.

این نماینده مجلس چهار سناریوی روی میز را تشریح کرد: یک سناریو نظر دولت است؛ دولت گفته است ما ۱۸ درصد می‌خواهیم به طور میانگین بدهیم یعنی خودش توزیع کند که به پایینی‌ها چند درصد بدهیم به وسطی‌ها چند درصد بدهیم و به بالایی‌ها چند درصد بدهیم. یک سناریوی دیگر می‌گوید ما کلاً میانگین را برداریم بگوییم برای همه ۱۸ درصد یا  ۱۸ را ۲۰ درصد کنیم؛ سناریوی دیگر این است که به همه بدون استثناء ۳ میلیون تومان افزایش حقوق بدهیم. سناریوی چهارم این است که ۱۰درصدافزایش حقوق برای همه باشد و یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هم به همه بدهیم.

بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نیز دیروز در این باره گفت: مجلس باید منابع جدیدی برای افزایش حقوق‌ها تعریف کند و آمادگی افزایش حقوق‌ها به بیشتر از ۱۸ درصد وجود دارد.

 نجم‌آبادی افزود: توقع این است که حقوق عموم کارمندان و کارگران متناسب با توانمندی‌های آن‌ها افزایش پیدا کند.

او گفت: در قوانین بالادستی تاکید بر افزایش حقوق متناسب شده است و دولتی ها معتقدند افزایش حقوق منجر به افزایش تورم می‌شود

عنابستانی، رئیس کمیته حقوق و دستمزد مجلس هم گفت: حداقل حقوق کارمندان دولت در سال آینده یازده میلیون و پانصد هزار تومان حدوداً ۱ میلیون تومان هم عائله‌مندی و اولاد به این مبلغ اضافه می‌شود که خارج از این قاعده است و در نهایت تقریباً حدود ۴۰-۴۱ درصد افزایش را خواهد داشت. تقریباً حقوق این افراد ١١.۵ میلیون تومان خواهد شد. یعنی ما برای آن کسی که حداقل حقوق را دریافت می‌کند، تقریبا متناسب با تورم افزایش داشتیم و همینطور برای آن کسی که بیشترین حقوق را دریافت می‌کند هم همان ۱/۵ میلیون تومان به همراه ۱۰ درصد افزایش حقوق خواهد بود که می‌شود حدود ۱۳-۱۴ درصد افزایش حقوق که متوسط افزایش حقوق‌ها ۲۰ درصد خواهد شد

دیگر رسانه ها

کدخبر: 122249

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      ارسال نظر