وضعیت عجیبی که سیل در گوشه و کنار ایران به بار آورد

زمستان شد

وضعیت عجیبی که سیل در گوشه و کنار ایران به بار آورد

زمستان شد

عدم آمادگی منجر به سیل و آبگرفتگی در ۴ استان از کشور شد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر گفت: از صبح امروز در ۷ استان بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، کرمان، همدان، خوزستان و اصفهان شاهد بارش شدید باران و آبگرفتگی بودیم. از میان این ۷ استان تاکنون در مناطقی از ۴ استان خوزستان، بوشهر، اصفهان و فارس عملیات امدادی انجام شد که همچنان ادامه دارد. 

 آب‌گرفتگی معابر عشق‌آباد خراسان‌جنوبی بر اثر شدت بارش باران

موج بارشی که از صبح امروز ایلام را در بر گرفته‌ سبب ‌جاری شدن سیل و آبگرفتگی معابر در سطح خیابان‌ها شده است

پس از پایان بارندگی که طبق اعلام هواشناسی ایستگاه هواشناسی صفی آباد دزفول تا ساعت دو بعد از ظهر ۹۹/۵ میلیمتر باران ثبت شد، نیروهای تیپ ۲۹۲ زرهی ارتش جمهوری اسلامی با نفربرها و تجهیزات خود به کمک مردم آمدند که در ادامه تصاویری از این امدادرسانی را مشاهده می کنید.

نفربرهای ارتش در دزفول

نفربرهای ارتش در دزفول

در ادامه تصاویری از سیل شدید در برخی از نقاط آورده شده است:

ویدئویی از وضعیت شهرستان اندیمشک پس از بارندگی سیل آسا امروز پنجشنبه

گرفتاری خودروها در آبگرفتگی خیابان‌های شهر شوشِ خوزستان

این نقطه از ایران هنوز حال و هوایش زمستانی‌ست!

خبرگزاری ایسنا ویدیویی از بارش برف در قله توچال تهران منتشر کرده است

بارش شدید تگرگ مردم این منطقه را حیرت‌زده کرد

ویدیویی از بارش شدید تگرگ در جزیره لاوان هرمزگان منتشر شده که گفته می‌شود مربوط به روز گذشته (۱۲ اردیبهشت) است

بارش‌‌ها در این استان از امشب تشدید می‌شود

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه با بیان اینکه فعلا گزارشی مبنی بر خسارت بارش‌های اخیر را در سطح استان نداشته‌ایم، از تشدید فعالیت سامانه بارشی از امشب خبر داد. افشین یگانه با اشاره به سامانه بارشی که خصوصا از روز گذشته (دوازدهم اردیبهشت) شاهد فعالیت آن در کرمانشاه هستیم، گفت: اگرچه این سامانه بارش‌های خوبی برای سطح استان به همراه داشته، اما تا این لحظه هیچ گزارشی از خسارت، آسیب به منازل و راه‌ها، برخورد صاعقه به افراد و اختلال در خدمات زیرساختی به دست ما نرسیده است.

وی از ارتباط مستمر با همه فرمانداران شهرستان‌ها به منظور رصد شرایط خبر داد تا در صورت بروز حادثه و مشکل، سریعا اقدامات لازم انجام شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه نکته مهمی که درباره این سامانه بارشی وجود دارد را تشدید فعالیت آن از امشب تا صبح روز شنبه (۱۵ اردیبهشت) عنوان کرد و افزود: لازم است به منظور جلوگیری از هرگونه آسیب و خسارت، دستگاه‌ها خصوصا دستگاه‌های امدادی در آماده‌باش کامل باشند.

وی تاکید کرد: با توجه به احتمال آبگرفتگی معابر و سیلاب‌های محلی، لازم است شهرداری‌ها، آتش‌نشانی، هلال احمر، راهداری و … پای کار باشند.

یگانه از مردم خواست از تردد غیرضروری خودداری کنند و از نزدیک شدن به مسیل‌ها و توقف در حاشیه رودخانه‌ها پرهیز کنند.

هواشناسی استان کرمانشاه نیز برای فعالیت این سامانه بارشی هشدار نارنجی صادر کرده است. 

بارش بهاری

خبر خوش سازمان هواشناسی برای مردم تهران

 

ایسنا: اداره کل هواشناسی استان تهران، وضعیت جوی استان تهران را با فعالیت سامانه بارشی تا ظهر شنبه (۱۵ اردیبهشت ماه)، نیمه ابری تا ابری، در بعضی ساعات بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق و رخداد تگرگ پیش‌بینی کرده است. بر پایه بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و واکاوی الگوهای همدیدی، وضعیت جوی استان تهران (پیرو هشدار سطح زرد) با فعالیت سامانه بارشی تا ظهر شنبه (۱۵ اردیبهشت ماه)، آسمان استان نیمه ابری تا ابری، در بعضی ساعات بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق و رخداد تگرگ در نقاط مستعد پیش‌بینی می‌شود

همچنین تا روز دوشنبه (۱۷ اردیبهشت‌ماه) به طور متناوب در سطح استان به ویژه در مناطق جنوب و غرب، افزایش سرعت باد و وزش باد شدید تا خیلی شدید و احتمال خیزش گرد و خاک دور از انتظار نیست.

براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، آسمان تهران فردا (۱۴ اردیبهشت) نیمه ابری تا ابری و بارش باران گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد در بعضی ساعتها وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۵ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتی‌گراد و برای روز شنبه (۱۵ اردیبهشت) کمی ابری تا نیمه ابری و وزش باد در بعضی ساعتها وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

 

طبق این گزارش، فرودگاه امام خمینی (ره)، شهریار و ورامین با بیشینه دمای ۲۸ درجه سانتیگراد گرم‌ترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 135992

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر