حسن یزدانی

26 خرداد حسن یزدانی روی تشک می رود / غرش ببر مازندران برای المپیک

حریفان حسن یزدانى از جراحى کتف یل کشتى ایران خبر داشته و اخبار او را زیر نظر دارند، از تورنمنت رنکینگ دار مجارستان تا روز مسابقه ٨٦ کیلوى المپیک دقیقا ٦٠ روز یعنى دو ماه فاصله است.

26 خرداد حسن یزدانی روی تشک می رود / غرش ببر مازندران برای المپیک

حسن یزدانی کشتی گیر ایرانی است. حسن یزدانی کشتی‌گیر وزن ۸۶ کیلوگرم ایران است. حسن یزدانی حسن یزدانى، کاپیتان تیم ملى کشتى آزاد ایران، آن هم با ٢٩ سال سن، تنها ورزشکار دو مدالى کاروان ورزش کشورمان در المپیک ٢٠٢٤ پاریس به شمار خواهد رفت که با کسب طلاى ٢٠١٦ ریو و نقره ٢٠٢٠ توکیو شمایل ورزش ایران در پاریس به شمار می‌رود. حسن یزدانی یکی از نوابغ کشتی آزاد ایران می باشد بطوری که حسن یزدانی تا به حال در تمام مسابقات و تورنمنت های مختلف خوش درخشیده است و تجربه بالا رفتن از سکوهای (مسابقات آسیایی، مسابقات جهانی، مسابقات المپیک) را در کارنامه خود دارد، بى‌شک حسن یزدانى با ٩ مدال المپیک و جهان شمایل بى‌بدیل ورزش ایران در بازی‌هاى المپیک ٢٠٢٤ پاریس به حساب خواهد آمد.چالش یا آرامش: برای حسن یزدانی تصمیم بگیرید.

 به گزارش عرشه آنلاین، ورزش ایران تا امروز چهاردم اردیبهشت ١٤٠٣ توانسته ٢٩ سهمیه انفرادى و دو سهمیه تیمى در رشته‌هاى کشتى آزاد، تکواندو، کشتى فرنگى، تیراندازى، شمشیربازى، وزنه‌بردارى، قایقرانى، ژیمناستیک هنرى در ماده پرش خرک و یک سهمیه هم بر اساس رنکینگ در دوچرخه‌سوارى جاده مردان در کنار دو سهمیه تیمى شمشیربازى اسلحه سابر مردان و قایق دو نفره روئینگ دختران المپیک ٢٠٢٤ پاریس را به خود اختصاص دهد که به احتمال فراوان در کاروان اعزامى کشورمان تنها چهار ورزشکار با سابقه کسب مدال بازی‌هاى المپیک حضور خواهند داشت.

حسن یزدانى، کاپیتان تیم ملى کشتى آزاد ایران، آن هم با ٢٩ سال سن، تنها ورزشکار دو مدالى کاروان ورزش کشورمان در المپیک ٢٠٢٤ پاریس به شمار خواهد رفت که با کسب طلاى ٢٠١٦ ریو و نقره ٢٠٢٠ توکیو شمایل ورزش ایران در پاریس به شمار می‌رود و می‌تواند پرچمدار کاروانى باشد که به او برای کسب سومین مدال دل بسته است.

حسن یزدانی

به غیر از حسن یزدانى با دو مدال از دو دوره قبلى المپیک، تنها ورزشکارانى که در المپیک ٢٠٢٤ پاریس می‌توانند با سابقه کسب مدال از این پیکارها به آوردگاه سى و سوم بازی‌هاى المپیک پا بگذارند سه کشتى گیر دیگر در دو رشته کشتى فرنگى و آزاد به شمار می‌روند.

محمدرضا گرایى با طلاى ٢٠٢٠ توکیو در کنار محمدهادى ساروى و امیرحسین زارع که در کارنامه خود برنز دوره قبل را به گردن انداخته‌اند.

حسن یزدانى با کسب طلاى المپیک ٢٠٢٤ پاریس هم رکورد شانزده ساله بهترین المپین تاریخ ورزش ایران را که در اختیار هادى ساعى و تکواندو قرار دارد را به خود اختصاص می‌دهد و هم از رکورد ٦٤ ساله بهترین عملکرد یک کشتى گیر ایرانى در المپیک که با یک طلا و دو نقره در اختیار جهان پهلوان آقا تختى است عبور خواهد کرد.

نکته جالب اینکه با تحقق این اتفاق حسن یزدانى می‌تواند در وزن ٨٦ کیلوگرم تا ٣٣ سالگى با کسب سه مدال جهانى و یک مدال المپیک دیگر در ٢٠٢٨ آمریکا به تنها ورزشکار ایرانى تبدیل شود که با ١٤ مدال المپیک و جهانى از رکورد ١٢ مدال محمد نصیرى در وزنه‌بردارى نیز گذر کند تا از معدود قهرمانان ورزش دنیا نام بگیرد که در چهار دوره بازی‌هاى المپیک مدال گرفته است.

حسن یزدانی

حسن یزدانى این روزها سر حال و قبراق خود را به شصت درصد آمادگى رسانده و با تمرینات منظم هوازى بر روى شن‌های ساحل خزر، تمرینات مرور فن در سالن کشتى مجموعه ورزشى‌اش و تمرینات منظم بدنسازى با وزنه بعد از جراحى کتف دست راست خود، خط بطلانى کشیده بر تمامى شایعات ممکن.

یل جویبار از طناب چند مترى آویزان از سقف سالن کشتى خود با ٨٨ کیلو وزن بدن بالا می‌رود و این روزها ١٤٠ کیلو وزنه را با هالتر از روى زمین تا بالاى سینه بالا می‌آورد.

اما نکته بسیار مهم که باید مورد توجه قرار بگیرد و دغدغه اصلى به حساب می‌آید اعزام کاپیتان به تورنمنتى بین المللى تا قبل از المپیک ٢٠٢٤ پاریس است. فدراسیون کشتى با توجه به لغو تورنمنت سرکسیان ارمنستان که قرار بود اواخر خرداد برگزار شود و به شهریور ماه آنهم بعد از المپیک پاریس موکول شده، رقابت‌هاى رنکینگ‌دار مجارستان را در روزهاى ١٧ تا ٢٠ خرداد در نظر دارد که به میزبانى بوداپست انجام می‌شود.

تورنمنت مجارستان با توجه به حضور آرتور نایفانف روس که سه بار برابر حسن یزدانى شکست خورده، حضور دو روس دیگر و شاید احتمال حضور "آرون بروکس" که جایى در رنکینگ جهانى ندارد و با شکست دیوید تیلور قرار است به رقابت‌هاى وزن ٨٦ کیلوگرم المپیک اعزام شود مکان مناسبى براى اعزام یل جویبار نیست.

در حال حاضر و تا امروز در رنکینگ جهانى وزن ٨٦ کیلوگرم عظمت دولت بیکف قزاقستانى اول است، جایگاه دوم به دیوید تیلور آمریکایى اختصاص یافته، مایلز آمینه از سن مارینو سوم و حسن یزدانى در جاى چهارم قرار دارد. رویارویى نایفانف روس یا دو کشتى گیر روس دیگر و شاید آرون بروکس آمریکایى با حسن یزدانى تا قبل از المپیک کار عقلانى و فنى به حساب نمى‌آید که بى‌شک محسن کاوه و علیرضا دبیر رییس فدراسیون کشتى کاملا بر آن واقف هستند.

حریفان حسن یزدانى از جراحى کتف یل کشتى ایران خبر داشته و اخبار او را زیر نظر دارند، از تورنمنت رنکینگ دار مجارستان تا روز مسابقه ٨٦ کیلوى المپیک دقیقا ٦٠ روز یعنى دو ماه فاصله است. سؤال اینجاست که چه تضمینى وجود دارد روس‌ها با سه کشتى گیر فشار غیر اصولى روى کتف جراحى شده حسن نیاورند؟ چرا باید چالشى ایجاد کرد بین نفراتى که به دنبال امتیازات رنکینگ هستند در حالى که هیچکدام تا کنون حریف حسن یزدانى نشده‌اند؟

روس‌ها با سه کشتى گیر به ویژه نفر اصلى خود در ٨٦ کیلو که سه بار مغلوب حسن یزدانى شده مراعات کتف او را در آستانه المپیک خواهند کرد؟

اگر بروکس به مجارستان بیاید و تنه به تنه با حسن شود آن هم قبل از المپیک از منظر روانى و فنى کار عقلانى است؟

تمام جواب سؤال‌هاى فوق بصورت کارشناسى و از منظر فنى کاملا مشخص است اما بهترین راهکار براى حمایت و حفظ حسن یزدانى براى موفقیت در بازی‌هاى المپیک ٢٠٢٤ پاریس در سه کلمه خلاصه می‌شود: تورنمنت ساسارى ایتالیا.

تورنمنت بین المللى کشتى ساسارى ایتالیا در ٢٥ و ٢٦ خرداد و دقیقا شش روز بعد از تورنمنت مجارستان برگزار خواهد شد که رنکینگ‌دار نیز نبوده و مکان بسیار مطلوب و به اصطلاح مناسبى براى روى تشک رفتن و تست میزان آمادگی حسن یزدانى به حساب می‌آید.

به نظر این درخواست خود یزدانی هم هست که البته در نهایت به نظر علیرضا دبیر و محسن کاوه گردن خواهد گذاشت.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 136238

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر