واتساپ روی این گوشی‌ها غیرفعال شد + لیست گوشی‌های منسوخ‌شده

اگر گوشی شما در لیست زیر حضور دارد، باید برای خداحافظی با پیام‌رسان واتساپ آماده شوید. با این وجود تمامی دستگاه‌هایی که به سیستم عامل‌های پایین‌تر از اندروید ۵ یا آی او اس ۱۲ مجهز هستند نیز در خطر اتمام پشتیبانی این نرم افزار قرار دارند.

واتساپ روی این گوشی‌ها غیرفعال شد + لیست گوشی‌های منسوخ‌شده

واتس‌اپ امسال به پشتیبانی از ۳۵ مدل تلفن هوشمند مجهز به سیستم‌های عامل اندروید، iOS و نرم افزارهای دیگر پایان می‌دهد

واتس‌اپ یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های پیام‌رسان جهان است. شرکت متا (شرکت مادر واتس‌اپ)، مداوم در حال بهبود این پیام‌رسان و افزودن ویژگی‌های جدید برای گسترش قابلیت‌های آن است. این اپلیکیشن، سازگاری گسترده با تعداد زیادی از تلفن‌های هوشمند مجهز به سیستم عامل اندروید، iOS و حتی سیستم‌های عامل دیگر دارد. اگرچه شرکت متا تمایل دارد سازگاری واتس‌اپ در دستگاه‌های متعدد را به مدت هر چه طولانی‌تر فراهم کند اما پایان راه برای بعضی از این دستگاه‌ها غیرقابل اجتناب است.

بعضی از مدل‌های این فهرست، قدیمی هستند اما به دلیل عدم امکان ارتقا، بعضی از کاربران همچنان از طریق این دستگاه‌ها از واتس‌اپ استفاده می‌کنند. در حال حاضر، واتس‌اپ تنها توصیه می‌کند از این اپلیکیشن در دستگاه‌های مجهز به نسخه اندروید ۵ به بالا یا آیفون با نسخه iOS ۱۲ به بالا استفاده شود.

این دستگاه‌ها شامل گلکسی ایس پلاس، گلکسی کور، گلکسی اکسپرس۲، گلکسی گرند، گلکسی نوت ۳ ان ۹۰۰۵ ال تی ئی، گلکسی نوت ۳ نئو ال تی ئی پلاس، گلکسی اس ۱۹۵۰۰، گلکسی اس تری مینی وی ئی، گلکسی اس فور اکتیو، گلکسی اس فور مینی I۹۱۹۰، گلکسی اس فور مینی I۹۱۹۲ دوئوس، گلکسی اس فور مینی I۹۱۹۵، گلکسی اس فور زوم، موتورولا جی، موتورولا ایکس، آیفون ۵، آیفون ۵ سی، آیفون ۶، آیفون ۶ اس پلاس، آیفون ۶ اس، آیفون اس ئی هستند.

همچنین مدل‌های شامل اسند پی ۶ اس، اسند جی ۵۲۵، هواوی سی ۱۹۹، هواوی جی ایکس ۱ اس، هواوی Y۶۲۵، لنوو ۴۶۶۰۰، لنوو ای ۸۵۸ تی، لنوو پی ۷۰، لنوو اس ۸۹۰، ایکسپریا زد وان و ایکس پریا ئی تری سونی و مدل‌های ال جی شامل اپتیموس فور ایکس اچ دی پی ۸۰۰، اپتیموس جی، اپتیموس جی پرو و اپتیموس ال ۷، دستگاه‌هایی هستند که واتس‌اپ در آنها دیگر به‌روز نمی‌شود.

بعضی از این دستگاه‌ها، هفت سال یا بیشتر از عمر آنها می‌گذرد اما بعضی از کاربران استدلال می‌کنند که آیفون ۶ اس پلاس پس از گذشت این همه سال، هنوز قابل استفاده است اما واتس‌اپ تصمیم گرفته است توجه خود را به دستگاه‌های دیگر با سخت افزار جدیدتر و نرم افزار به‌روز، معطوف کند.

دستگاه‌های دیگری که پشتیبانی از واتس‌اپ را در سال ۲۰۲۴ از دست می‌دهند شامل سونی ایکسپریا ام، لنوو ای ۸۲۰، فائه اف وان، تی اچ ال دبلیو ۸، آرکاس ۵۳ پلاتینیوم، ‌ ویکو سینک فایو، ویکو دارک نایت، زد تی ئی وی ۹۵۶، زد تی ئی یو می ایکس ۲، زد تی ئی گرند اس فلکس و زد تی ئی گرند ممو هستند.

بر اساس گزارش گیز چاینا، اگر همچنان از واتس‌اپ در یکی از دستگاه‌های فوق استفاده می‌کنید، شاید زمان آن رسیده باشد که به فکر ارتقاء به گوشی جدیدتری باشید.

واتساپ به زودی بر روی این ۳۵ گوشی از کار می‌افتد

واتساپ یکی از پرطرفدارترین اپلیکیشن‌های پیام‌رسان در دنیا به شمار می‌رود که سال‌هاست توسط افراد بسیاری روی پلتفرم‌های اندروید، آی او اس و حتی برخی سیستم عامل‌های ابتدایی‌تر مثل سیمبیان در دسترس است. پشتیبانی گسترده و ارائه آپدیت‌های سریع یکی از ویژگی‌های همیشگی این پیام‌رسان محبوب بوده. با این حال به نظر می‌رسد ارائه آپدیت‌های واتساپ روی ۳۵ گوشی به‌زودی متوقف خواهد شد.

بر اساس جدیدترین گزارش‌های موجود، آپدیت جدید واتساپ برای تعدادی از گوشی‌های از برندهای اپل، سامسونگ، موتورولا، هواوی، سونی و ال جی که از نسخه‌هایی قدیمی‌تر از اندروید یا iOS استفاده می‌کنند ارائه نخواهد شد.

اگر گوشی شما در لیست زیر حضور دارد، باید برای خداحافظی با پیام‌رسان واتساپ آماده شوید. با این وجود تمامی دستگاه‌هایی که به سیستم عامل‌های پایین‌تر از اندروید ۵ یا آی او اس ۱۲ مجهز هستند نیز در خطر اتمام پشتیبانی این نرم افزار قرار دارند.

لیست گوشی‌هایی که واتساپ به‌زودی روی آن‌ها از کار خواهد افتاد به شرح زیر است:

سامسونگ

Galaxy Ace Plus

Galaxy Core

Galaxy Express 2

Galaxy Grand

Galaxy Note 3 N9005 LTE

Galaxy Note 3 Neo LTE+

Galaxy S 19500

Galaxy S3 Mini VE

Galaxy S4 Active

Galaxy S4 mini I9190

Galaxy S4 mini I9192 Duos

Galaxy S4 mini I9195 LTE

Galaxy S4 Zoom

موتورولا

Moto G

Moto X

اپل

واتساپ به زودی بر روی این ۳۵ گوشی از کار می‌افتد

iPhone 5

iPhone 5C

iPhone 6

iPhone 6S Plus

iPhone 6S

iPhone SE

هواوی

Ascend P6 S

Ascend G525

Huawei C199

Huawei GX1s

Huawei Y625

لنوو

Lenovo 46600

Lenovo A858T

Lenovo P70

Lenovo S890

سونی

Xperia Z1

Xperia E3

ال جی

Optimus 4X HD P880

Optimus G

Optimus G Pro

Optimus L7

در کنار این گوشی‌ها که به‌ترتیب برند لیست شده‌اند، گوشی‌های دیگری هم هستند که تا پایان سال قادر به نصب واتساپ نخواهند بود. این گوشی‌ها نیز به‌شرح زیر خواهند بود:

Sony Xperia M

Lenovo A820

Faea F1

THL W8

Archos 53 Platinum

Wiko Cink Five

Wiko Darknight

ZTE V956

ZTE UMi X2

ZTE Grand S Flex

ZTE Grand Memo

دیگر رسانه ها

کدخبر: 143765

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر