طوفان امروز تهران چه ساعتی است؛ هشدار فوری هواشناسی

هشدار فوری درباره طوفانی شدید ؛ دمای هوا به ۴۰ درجه می‌رسد

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از رگبار و رعدوبرق، وزش‌ باد شدید موقت در برخی استان‌های کشور خبر داد.

هشدار فوری درباره  طوفانی شدید ؛ دمای هوا به ۴۰ درجه می‌رسد

سازمان هواشناسی پیش بینی کرد:  افزایش نسبی دما در بیشتر مناطق کشور رخ می‌دهد و در غرب و جنوب غرب کشور نیز تا شنبه (۱۶ تیر) شاهد افزایش نسبی دما خواهیم بود.

 بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، طی دو روز آینده در بیشتر مناطق کشور، جوی آرام برقرار است، در ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده رخ می‌دهد.

از شنبه هفته آینده تا دوشنبه در برخی مناطق آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های تهران، البرز و مازندران، برخی نقاط در گیلان و غرب مازندران ابرناکی گاهی همراه با رگبار و رعد و برق پیش بینی می‌شود.

بر اساس این گزارش، در این مدت در ارتفاعات کرمان، فارس، جنوب سیستان و بلوچستان و هرمزگان به ویژه در ساعت‌های بعد از ظهر و شب رگبار و رعد و برق وزش باد شدید موقت در برخی نقاط گرد و خاک انتظار می‌رود.

 

در پنج روز آینده در نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید تا خیلی شدید و گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا رخ می‌دهد. خلیج فارس، تنگه هرمز و شرق دریای عمان تا جمعه مواج خواهد بود.

اداره کل هواشناسی استان تهران نیز  اعلام کرد: «تا ظهر شنبه (۱۶ تیرماه) در بخش‌های جنوبی و غربی گاهی وزش باد نسبتاً شدید تا شدید با احتمال گردوخاک موقت پیش‌بینی می‌شود.»

بر پایه واکاوی الگوهای همدیدی و بررسی نقشه‌های پیش‌یابی وضعیت جوی استان تهران تا ظهر شنبه (۱۶ تیرماه) آسمانی صاف تا قسمتی ابری، در ساعت‌های بعد از ظهر و شب در نیمه شمالی گاهی افزایش ابر و در بخش‌های جنوبی و غربی گاهی وزش باد نسبتا شدید تا شدید با احتمال گرد و خاک موقت پیش‌بینی می‌شود.

از عصر شنبه تا دوشنبه (۱۶ تا ۱۸ تیرماه) با گذر امواج ضعیفی از روی استان، آسمانی قسمتی ابری تا نیمه ابری، گاهی همراه با وزش باد شدید و در پاره‌ای نقاط نیمه شمالی گاهی رگبار باران پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ورامین با بیشینه دمای ۴۰ درجه سانتیگراد گرم‌ترین ایستگاه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

هشدار سازمان هواشناسی؛ رگبار و رعد و برق در راه است!

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از رگبار و رعدوبرق، وزش‌ باد شدید موقت در برخی استان‌های کشور خبر داد.

،صادق ضیاییان گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز جمعه (۱۵ تیرماه) در ساعات بعدازظهر و شب در ارتفاعات مرکزی البرز، ارتفاعات استان کرمان، شمال هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان و از شنبه(۱۶ تیرماه) تا سه شنبه(۱۹تیرماه) در ارتفاعات مرکزی البرز، شمال استان‌های اردبیل، آذربایجان غربی و شرقی، جنوب کرمان، شمال هرمزگان، ارتفاعات فارس و جنوب سیستان‌وبلوچستان، رگبار و رعدوبرق، وزش‌ باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک و در نقاط مستعد تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

ایسنا در خبری نوشت:وی اضافه کرد: روز یکشنبه در نوار شمالی کشور کاهش نسبی دما رخ خواهد داد.

ضیاییان ادامه داد: در پنج روز آینده در برخی نقاط استان‌های واقع در شمال شرق، شرق، بخش‌هایی از مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شرقی، وزش باد شدید گاهی گردوخاک پیش بینی می‌شود.

وی افزود: جمعه خلیج فارس، یکشنبه دریای خزر و در پنج روز آینده شرق دریای عمان مواج است

کبری رفیعی با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز در ساعت بعد از ظهر و شب در ارتفاعات مرکزی البرز، ارتفاعات استان کرمان، شمال هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان و از شنبه تا سه‌شنبه در ارتفاعات مرکزی البرز، شمال استان‌های اردبیل، آذربایجان غربی و شرقی، جنوب کرمان، شمال هرمزگان، ارتفاعات فارس و جنوب سیستان و بلوچستان، رگبار، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، در بعضی نقاط گرد و خاک و در نقاط مستعد تگرگ پیش بینی می‌شود.

وی افزود: یکشنبه در نوار شمالی کشور کاهش نسبی دما رخ خواهد داد و در پنج روز آینده در بعضی نقاط استان‌های واقع در شمال شرق، شرق، بخش‌هایی از مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شرقی، وزش باد شدید و گاهی گرد و خاک انتظار می‌رود.

کارشناس سازمان هواشناسی تصریح کرد: جمعه خلیج فارس، یکشنبه دریای خزر و پنج روز آینده شرق دریای عمان مواج خواهد بود.

 

رفیعی اضافه کرد: وضعیت کنونی هوای اهواز به‌عنوان گرم‌ترین مرکز استان کشور، صاف همراه با وزش باد با بیشینه دمای ۴۸ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود و وضعیت کنونی آسمان تهران، صاف تا کمی ابری، در بعضی ساعت‌ها وزش باد و گاهی افزایش باد با بیشینه ۳۹ و کمینه ۲۵ درجه سانتی‌گراد است.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 144573

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر