واکنش دلار به کابینه پزشکیان

​: معامله‌گران بازار ارز معتقد بودند که اعلام اسامی وزرای پیشنهادی می‌تواند بر بازار ارز اثر اصلاحی داشته باشد و عمق اثرگذاری وزرا را بر بازار ارز مشخص کند.

واکنش دلار به کابینه پزشکیان

قیمت دلار در سومین روز هفته با افزایش ۳۰۰ تا ۴۰۰ تومانی در کریدور پنجم بازگشایی شد، اما در ادامه، این اسکناس با رشد محدودی در کف کریدور ششم معامله شد. معامله‌گران رشد قیمت تتر در روز یکشنبه را دلیل نوسان افزایشی دلار می‌دانند.

معامله‌گران، روند افزایشی قیمت دلار را متاثر از افزایش قیمت تتر در روز یکشنبه می‌دانند. آنها نوسانات فعلی بازار ارز را روند طبیعی بازار می‌دانند و معتقدند در شرایط فعلی، دلار در روند رنج قرار دارد و تا تعیین تکلیف رخدادهای سیاسی و وضوح اخبار روزهای گذشته این اسکناس روند نمی‌گیرد

معامله‌گران بازار ارز معتقد بودند که اعلام اسامی وزرای پیشنهادی می‌تواند بر بازار ارز اثر اصلاحی داشته باشد و عمق اثرگذاری وزرا را بر بازار ارز مشخص کند.

بازار ارز تهران معاملات سومین روز هفته را در حالی آغاز خواهد کرد که روز گذشته قیمت‌ها به کانال‌های کاهشی عقب نشینی کردند و دلار در همه بازارها از محدوده امن خود خارج شد. روندی که در پی آن قیمت دلار هرات که با گپ منفی ۱۵۰ تومانی، در ۵۹ هزار و ۴۵۰ تومان بازگشایی کرده بود؛ در نیمه دوم معاملات تا ۵۹ هزار تومان هم پایین آمد و در آستانه ورود به کانال ۵۸ هزار تومان قرار گرفت.

سرنوشت قیمت دلار در بازار تهران هم به مانند هرات بود و این اسکناس آمریکایی که با افت ۱۵۰۰ تومانی روبه‌رو شده بود؛ در ادامه همین روند به میانه کانال ۵۹ هزار تومان رسید. کاهش قیمت دلار اما به همین نقطه ختم نشد و در معاملات پشت خطی امروز ۵۹ هزار و ۱۹۰ تومان قیمت خورد. در پی حرکت نزولی دلار، قیمت درهم امارات هم با گپ منفی ۲۰ تومانی در ۱۶ هزار و ۳۰۰ تومان شروع به کار کرد و در ادامه معاملات روندی نزولی را در پیش گرفت و در نهایت در ۱۶ هزار و ۱۹۰ تومان به کار خود پایان داد.

گروهی از فعالان بازار معتقدند یکی از دلایل مهم کاهش قیمت درهم امارات و دلار ورود بازارساز به بازار دبی و تزریق درهم است که در پی آن شاهد تداوم روند نزولی بازار ارز هستیم. اما نکته جالب توجه بازار روز گذشته همراه نشدن تتر با دلار بود. این رمزارز در معاملات شبانه مسیر صعودی را در پیش گرفت و در پله دوم از کانال ۶۰ هزار تومان ایستاد.

مهم ترین اتفاق روز گذشته برای بازار ارز تهران اعلام اسامی وزرای پیشنهادی مسعود پزشکیان بود؛  معامله‌گران بازار ارز معتقد بودند که اعلام اسامی وزرای پیشنهادی می‌تواند بر بازار ارز اثر اصلاحی داشته باشد و عمق اثرگذاری وزرا را بر بازار ارز مشخص کند. فعالان بازار همچنین معتقدند دست خریداران از بازار ارز کوتاه شده و جو کلی بازار فروشنده است. این گروه از میان رفتن ریسک‌های سیاسی و کاهش التهاب را عامل اصلی این اتفاق می‌دانند.

پیگیری معامله‌گران حکایت از آن دارد که دلار هرات در حال حاضر در محدوده حمایتی ۵۹ هزار و ۳۰۰ و ۵۹ هزار و ۵۰۰ قرار دارد و با شکستن مرز مهم ۵۹ هزار و ۳۰۰ تومان می‌تواند تا ناحیه ۵۸ هزار و ۶۰۰ تومان هم عقب نشینی کند. همچنین دلار مرز مقاومت مهم ۶۰ هزار تومان را پیش روی خود دارد که در صورت بازگشت به مسیر صعودی، با شکستن این مرز می تواند افزایش قیمت قابل توجهی را تجربه کند.

منبع: دنیای اقتصاد

دیگر رسانه ها

کدخبر: 149891

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      ارسال نظر