خریداران دلار به صف شدند

قیمت دلار در شروع معاملات نخستین روز هفته با نوسان محدود افزایشی در کریدور ششم بازگشایی شد، اما در ادامه معاملات کاهش محدودی را تجربه کرد و در کانال پایانی کریدور پنجم بسته شد.

خریداران دلار به صف شدند

قیمت دلار در شروع معاملات نخستین روز هفته با نوسان محدود افزایشی در کریدور ششم بازگشایی شد، اما در ادامه معاملات کاهش محدودی را تجربه کرد و در کانال پایانی کریدور پنجم بسته شد. کارشناسان اقتصادی معتقدند کشور در شرایط تثبیت ارزی قرار دارد و در چنین موقعیتی روند تقاضا نوسانات محدودی به بازار می‌دهد.

قیمت دلار در اولین روز هفته با افزایش محدودی بازگشایی شد، اما در ادامه معاملات با کاهش ۲۰۰ تومانی به منطقه قیمتی هفته گذشته برگشت. اسکناس آمریکایی روز شنبه در کانال نهم از کریدور پنجم بسته شد.

بررسی معاملات بازار ارز حکایت از افزایش محدود تقاضا داشت. معامله‌گران شرایط بازار را آرام و در تعادل می‌دانند و معتقدند بازارها تا مشخص شدن نتیجه انتخابات آمریکا در روند باثباتی قرار دارد؛ مگر اینکه سیگنال نامساعدی اثر افزایشی به قیمت‌ها بدهد. فعالان بازار ارز فعلا ترند لاین صعودی را از دست رفته می‌دانند و معتقدند کف قیمت اسکناس دلار کانال هشتم از کریدور پنجم است.

.طلا و ارز در حالی در اولین روز هفته شاهد نوسان قیمت دلار و درهم پشت مرزهای مقاومت بود که قیمت سکه در کانال جدید تثبیت روزانه داد. سکه امامی که انتهای هفته پیش وارد کانال ۴۳ میلیون تومان شد،‌ امروز را در ۴۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان شروع کرد و در ادامه با افزایش به ۴۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسید.

 

قیمت دلار هرات هم زیر مرز مقاومت ۵۹ هزار و ۶۰۰ تومان نوسان داد و قیمت درهم در عبور از ۱۶ هزار و ۳۰۰ تومان ناکام ماند. دلار هرات که در ۵۹ هزار و ۳۵۰ تومان بازگشایی کرد و با روندی صعودی تا ۵۹ هزار و ۶۵۰ تومان بالا رفت؛ در نیمه دوم معاملات تغییر مسیر داد و در ۵۹ هزار و ۳۰۰ تومان معامله شد؛ روندی که در پی آن معامله‌گران از فرا رسیدن تایم سقف قیمت برای دلار هرات خبر دادند. قیمت دلار تهران نیز امروز با گپ مثبت ۳۵۰ تومانی معاملات را آغاز کرد و با عقب‌نشینی از قیمت بازگشایی، تا ۵۹ هزار و ۵۰۰ تومان پایین رفت و در همین حوالی معامله شد.

 

 دلار هرات در روند روزانه محدوده حمایتی ۵۹ هزار و ۳۰۰ تا ۵۹ هزار ۳۵۰ تومان را پیش روی خود دارد و در صورت شکستن مرز ۵۹ هزار و ۳۰۰ تومان، کاهش محسوسی را تجربه نخواهد کرد و تا ۵۹ هزار و ۱۰۰ تومان عقب خواهد نشست.

قیت درهم امارات هم امروز با گپ مثبت ۵۰ تومانی نسبت به آخرین قیمت روز پنج‌شنبه،‌ در ۱۶ هزار و ۲۷۰ تومان بازگشایی کرد و با افزایش به ۱۶ هزار و ۳۰۰ تومان رسید. قیمت درهم امارات در نهایت با ۱۶ هزار و ۲۵۰ تومان به کار خود پایان داد.

امروز در بازار رسمی قیمت دلار مبادله‌ای رشد کرد و قیمت یورو مبادله‌ای نزولی ماند. بر اساس اعلام مرکز مبادله ایران هر دلار امروز با گپ مثبت ۲۶ تومانی، ۴۹۲۳۵ تومان قیمت گذاری شد و حواله دلار هم با افزایش ۹۲ تومانی، ۴۵۴۶۱ تومان خرید و فروش شد. همچنین یورو مبادله ای امروز با کاهش ۲۹۷ تومانی، ۵۴۷۵۴ تومان قیمت خورد و ارزش حواله یورو هم با گپ منفی ۲۲۸ تومانی، به ۵۰۲۸۳ تومان رسید. درهم امارات هم در مرکز مبادله، ۱۳۴۰۶ تومان ارزش گذاری شد و درهم حواله نیز ۱۲۳۷۹ تومان قیمت خورد.

امروز در بازار طلا و سکه هم طلای آبشده به پله هفتم کانال ۱۵ میلیون رسید و قیمت سکه و اقلام آن روند نزولی را تجربه کردند. همچنین قیمت اونس طلای در ۲۵۰۳ دلار معامله شد. قیمت طلای آبشده امروز در ۱۵ میلیون و ۷۳۰ هزار تومان بازگشایی کرد و با افزایش تا ۱۵ میلیون و ۷۴۵ هزار تومان بالا رفت و در نهایت به ۱۵ میلیون و ۷۳۵ هزار تومان بازگشت. قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز امروز سه میلیون و ۶۲۵ هزار تومان بود. قیمت سکه امامی امروز بدون تغییر نسبت به دو روز قبل، در ۴۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان شروع کرد و با عقب‌نشینی تا کف این کانال پایین آمد و در نهایت در ۴۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معامله شد. قیمت نیم سکه و ربع سکه که ابتدای روز به ترتیب ۲۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بود؛‌ با کاهش به ۲۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و ۱۵ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان رسید. سکه گرمی نیز امروز کاهشی بود و به هفت میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسید.

امروز همچنین چند خبر در بازار مورد توجه قرار گرفت. اولین خبر برگزاری حراج شمش طلا در روز آینده بود. هفتمین حراج شمش طلای مرکز مبادله ایران فردا یکشنبه ۱۱ شهریورماه از ساعت ۱۲ الی ۱۶ برگزار می شود. پخش نخستین گفتگوی زنده تلویزیونی مسعود پزشکیان از شبکه اول سیما هم توجه معامله گران را به خود جلب کرد.

جزئیات ثبت نام قرعه کشی ایران خودرو هم دیگر موضوع مورد توجه اهالی بازار بود و معامله گران با محاسبه مبالغ بلوکه شده در حساب های وکالتی برای ثبت نام در طرح فروش فوق العاده ایران خودرو، از ورود مبلغی هنگفت به بازار ارز پس از اعلام نتایج نهایی قرعه کشی خبر دادند. به عقیده این گروه با توجه به «ثبت نام ۲.۵ میلیون نفر» در قرعه کشی ایران خودرو، اگر هر شرکت کننده «۱۶۰ میلیون تومان» در «حساب‌های وکالتی» بلوکه کرده باشد، مقدار پول بلوکه شده حدود «۶.۵ میلیارد دلار» است و اگر ۲۰ درصد این پول وارد بازار ارز شود،‌ می‌تواند ۱.۵ میلیارد دلار نقدینگی در بازار ارز ایجاد کند.

آخرین خبر مهم امروز به فروش طلای دست دوم اختصاص داشت و اهالی بازار شاهد دو اظهارنظر متفاوت درباره این موضوع بودند. کیومرث امیریان، رییس کمیسیون طلای اتاق اصناف از ابلاغ «ممنوعیت فروش طلای دست دوم» در تیر خبر داد و نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر کشور در سخنانی به «عدم ممنوعیت قانونی برای معاملات طلای دست دوم» اشاره کرد.

پیش بینی قیمت دلار

 

تحلیلگران اقتصادی هفته نیمه تعطیل جاری را با وجود ادامه سیاست ثبات ارزی نهاد تصمیم‌گیر در محدوده‌های قیمتی فعلی پیش‌بینی می‌کنند. آنها معتقدند دلار در محدوده‌های قیمتی تعیین شده نوسان خواهد داشت و بازار ارز نیز نسبت به رخدادهای سیاسی واکنش‌های شارپی نخواهد داشت.  

تحلیلگران بازار ارز همچنان با سیاست نهاد تصمیم‌گیر کنترل می‌شود و رشد تورم و نقدینگی در بلندمدت بر قیمت دلار تاثیر می‌گذارد. این در حالی است که به گفته تحلیلگران بازارها در صورتی که اخبار خاصی روانه بازار نشود، دیگر از پرش‌های قیمتی خبری نیست. آنها روندی آهسته و پیوسته در مرز کریدور پنجم و ششم را برای قیمت دلار پیش‌بینی می‌کنند

قیمت تتر با دلار در یک خط ایستاد

قیمت درهم روز شنبه با رشد ۳۰ تومانی با قیمت ۱۶ هزار و ۲۵۰ تومانی بسته شد. قیمت تتر در اولین روز هفته با رقم ۶۰ هزار تومانی معامله شد؛ اما در ادامه با قیمت دلار تراز شد و روی رقم ۵۹ هزار و ۹۰۰ تومانی ایستاد.

گفتنی است روز پنجشنبه اسکناس دلار با رقم ۴۹ هزار و ۲۳۵ تومان و حواله دلار نیز با رقم ۴۵ هزار و ۴۱۶ تومانی عرضه شد و رشد بیش از ۵۰ تومانی داشت.

 

گفتنی است روز شنبه اسکناس دلار با رقم ۴۹ هزار و ۲۰۹ تومان و حواله دلار نیز با رقم ۴۵ هزار و ۳۹۶ تومانی عرضه شد و رشد محدود ۱۰ تومانی 

منبع: تجارت نیوز - اقتصادنیوز

دیگر رسانه ها

کدخبر: 152027

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      ارسال نظر