این خبر ترسناک و نگران کننده است

دبیر علمی کنگره پیشگیری از خودکشی از رشد چشمگیر آمار اقدام به خودکشی در محیط‌های دانش‌آموزی، دانشجویی و کارگری خبر داد و هشدار داد که این معضل به‌ویژه در میان جوانان ۱۵ تا ۳۰ سال در حال افزایش است. وی بر لزوم همکاری نهاد‌های مختلف برای پیشگیری از این بحران تاکید کرد.

این خبر ترسناک و نگران کننده است

هشدار: قبل از اینکه این خبر را بخوانید به این نکته توجه کنید: اگر شما یا یکی از نزدیکانتان به خودکشی فکر می‌کنید؛ با شماره‌ تلفن‌‌های اورژانس اجتماعی در ایران ۱۲۳ و در آمریکا و کانادا ۹۱۱ تماس بگیرید.همچنین شماره ۱۴۸۰ سامانه صدای مشاور و شماره ۱۵۷۰ که خط ملی خدمات حمایتی مشورتی و مددکاری اجتماعی است / عرشه آنلاین

به گزارش عرشه آنلاین ،دبیر علمی کنگره پیشگیری از خودکشی از رشد چشمگیر آمار اقدام به خودکشی در محیط‌های دانش‌آموزی، دانشجویی و کارگری خبر داد و هشدار داد که این معضل به‌ویژه در میان جوانان ۱۵ تا ۳۰ سال در حال افزایش است. وی بر لزوم همکاری نهاد‌های مختلف برای پیشگیری از این بحران تاکید کرد.

دکتر سید کاظم ملکوتی، دبیر علمی کنگره پیشگیری از خودکشی، در این همایش با تاکید بر لزوم همکاری نهاد‌های مختلف برای پیشگیری از خودکشی گفت: بدون حمایت و همکاری نهاد‌های مختلف، از جمله وزارت بهداشت، پیشگیری از خودکشی امکان‌پذیر نخواهد بود.

وی با اشاره به افزایش آمار اقدام به خودکشی در محیط‌های جمعی مانند دانش‌آموزی، دانشجویی و کارگری افزود: این مشکل به‌ویژه در گروه سنی ۱۵ تا ۳۰ سال رو به افزایش است.

دکتر آذرخش مکری، روانپزشک و استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز با اشاره به اینکه سالانه ۸۰۰ هزار نفر در سراسر جهان جان خود را بر اثر خودکشی از دست می‌دهند، افزود: ۲۰ برابر این تعداد نیز اقدام به خودکشی می‌کنند. وی همچنین تاکید کرد که خودکشی نتیجه پیچیدگی‌های مختلف روانی است و عوامل متعدد، از جمله افسردگی، اسکیزوفرنی و اختلال دوقطبی می‌توانند در بروز آن نقش داشته باشند.

این روانپزشک هشدار داد که در ۶۰ درصد موارد خودکشی منجر به مرگ، هیچ سابقه قبلی از اقدام به خودکشی گزارش نشده و باید حتی صحبت‌های شوخی در مورد خودکشی را جدی گرفت.

منبع: فارس

دیگر رسانه ها

کدخبر: 153545

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      ارسال نظر