قیمت طلا و سکه امروز دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳

قیمت طلا و سکه دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ همزمان با تعطیلی بازار جهانی و درجا زدن دلار با کاهش در تمام قطعات و وزن‌ها بازگشایی شد

قیمت طلا و سکه امروز  دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳

قیمت طلا و سکه امروز دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ همراه با رشد اونس جهانی طلا و درجا زدن دلار با افزایش در برخی قطعات و وزن‌ها بازگشایی شد؛ با این حال سکه در قطعات سنگین و ربع سکه با افزایش محدود همراه بود و قطعات کوچک غیر از ربع سکه ثابت ماندند. حباب سکه نیز در بسیاری از قطعات روند نزولی را طی کرده است. گفتنی است قیمت دلار امروز هم در کانال پایانی کریدور پنجم درجا زده است.

قیمت طلا و سکه امروز دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ همراه با افزایش قیمت اونس جهانی طلا و درجا زدن دلار، در روند صعودی بازگشایی شد. قیمت طلا در این لحظه رشد محدودی دارد  و آماده صعود به کانال سه میلیون و ۷۰۰ هزار تومان شده است.

معامله‌گران معتقدند «انتظار بازارهای مالی برای کاهش نرخ بهره» توسط فدرال رزرو و «کاهش نوسانات نرخ ارز» دو عامل موثر بر روند نزولی قیمت‌ها در جریان معاملات روز یکشنبه بودند. به عقیده این گروه سفر محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران به وین و دیدارش با رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هم از جمله اخبار سیاسی بود که مورد توجه معامله‌گران در بازارهای مالی قرار گرفت و به روند نزولی بازار طلا و سکه دامن زد.

با این همه، به عقیده بسیاری از تحلیلگران بازار طلا و سکه تا زمانی که شرایط اقتصادی و سیاسی تغییری جدی نداشته باشد، به روند نزولی خود ادامه خواهد داد.

معامله‌گران فنی معتقدند مرز ۱۵ میلیون و ۸۴۰ هزار تومان برای طلای آبشده بسیار مهم است و تا زمانی که قیمت بالای مرز یاد شده باقی بماند، مرز مقاومت ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در دسترس خواهد بود. در این مسیر، سطح ۱۶ میلیون و ۳۲۰ هزار تومان به عنوان اولین مقاومت مهم در نظر گرفته شده است.

همچنین گروهی دیگر از معامله گران با اشاره به نمودار سکه نقدی معتقدند، محدوده ۴۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان تا ۴۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به عنوان سطح حمایت مهم برای سکه محسوب می‌شود و اگر سکه بتواند بالای مرز یاد شده تثبیت دهد، رشد قیمت محتمل است و در این صورت دوباره گذر این فلز گرانبها به کانال ۴۴ میلیون تومان خواهد افتاد و ۴۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان مرز مقاومت بعدی پیش روی سکه خواهد بود.

بازار سکه نیز در قطعات سنگین افزایش محدودی داشته و در قطعات کوچک غیر از ربع سکه که افزایشی بوده، ثابت باقی مانده است؛ شایان ذکر است، قیمت اونس جهانی طلا، با افزایش ۱۰ دلاری در این لحظه با رقم ۲۵۸۷ دلار معامله می‌شود. همچنین قیمت دلار نسبت به معاملات پشت خطی روز گذشته ۵۰ تومان کاهش داشته و اکنون در کف کانال پایانی کریدور پنجم درجا زده است.

بازار طلا و سکه که روز یکشنبه را با شیب نزولی قیمت سپری کرد، امروز با پشت سر گذاشتن تعطیلات پایان هفته میلادی و آغاز معاملات بازار جهانی طلا، چشم به نوسانات اونس طلا دوخته است تا مسیر حرکت خود را تعیین کند. «عدم نوسان قیمت اونس طلا» و «روند نزولی قیمت ارز» دو عامل مهمی هستند که به عقیده معامله گران بر نوسانات نزولی بازار در روز گذشته اثر گذاشتند.

قیمت اونس طلا در جریان معاملات امروز بازار جهانی سیر صعودی را در پیش گرفته است و ۲۵۸۵ دلار قرار قیمت خورد. براساس پیگیری خبرنگار اقتصادنیوز، تحلیلگران معتقدند پس از «سقف‌زنی قیمت انس طلا» و «عدم قطعیت بازار درباره آینده مسیر قیمت انس طلا»، موج این عدم قطعیت به بازار داخل رسیده است و بازارهای جهانی چشم انتظار فرا رسیدن روز چهارشنبه و اعلام نتیجه تصمیم‌گیری فدرال رزرو درباره کاهش نرخ بهره هستند تا بتوانند مسیر حرکت طلا در هفته پیش رو را پیش‌بینی کنند.

با این همه طلای آبشده و سکه امامی روز یکشنبه را با از دست دادن کانال‌های افزایشی به پایان رساندند. طلای آبشده که معاملات را با گپ منفی ۴۵ هزار تومانی در سطح ۱۶ میلیون و ۴۵ هزار تومان آغاز کرد، در نیمه دوم معاملات کانال ۱۶ میلیون تومان را از دست داد و به ۱۵ میلیون و ۹۶۰ هزار تومان رسید.

قیمت نقره افزایش یافت

قیمت اونس جهانی نقره امروز با ۲۹ سنت افزایش، روی رقم ۳۰ دلار و ۹۵ سنت قرار گرفت؛ گرم نقره ۹۹۹ در بازار داخل با ۴۰۰ تومان افزایش، گرمی ۵۸ هزار و ۶۳۰ تومان به فروش رسید.

نیم سکه و سکه گرمی فریز شدند

بازار سکه امروز در تمامی قطعات غیر از ربع سکه و سکه گرمی افزایش محدودی یافت. قیمت سکه امامی با ‍۱۵۰ هزار تومان افزایش، با رقم ۴۳ میلیون و ۷۲۵ هزار تومان به ثبت رسید؛ سکه بهار آزادی با افزایش ۳۵ هزار تومانی، روی رقم ۳۸ میلیون و ۶۷۵ هزار تومان قرار گرفت.

مطالعه بیشتر: قیمت طلا و سکه امروز شنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ / سقف‌زنی طلا و سکه در سایه درخشش طلای جهانی

همچنین قیمت نیم سکه و سکه گرمی بدون تغییر، به‌ترتیب با رقم‌های ۲۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و هفت میلیون و ‍۱۵۰ هزار تومان ثبت شدند. قیمت ربع سکه نیز با افزایش ۵۰ هزار تومانی، با رقم ۱۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به ثبت رسید.

قیمت طلا افزایش یافت

قیمت طلا امروز با رشد محدودی بازگشایی شده است. هر مثقال طلا با ۱۸ هزار تومان افزایش، روی رقم ۱۶ میلیون و ۶ هزار تومان قرار گرفته است. هر گرم طلای ۱۸ عیار، با پنج هزار و ۳۰۰ تومان افزایش، با رقم سه میلیون و ۶۹۴ هزار و ۸۰۰ تومان به فروش می‌رسد. قیمت طلای دست دوم نیز با پنج هزار و ۲۳۹ تومان افزایش، با رقم سه میلیون و ۶۴۵ هزار و ۵۱۳ تومان به ثبت رسیده است.

حباب سکه امروز در تمامی قطعات غیر از سکه امامی و ربع سکه کاهشی است؛ حباب سکه امامی ۶۳ هزار تومان و حباب ربع سکه ۲۱ هزار تومان افزایش و حباب سکه بهار آزادی ۵۲ هزار تومان، نیم ‌سکه ۵۸ هزار تومان و حباب سکه گرمی نیز ۱۴ هزار تومان کاهش یافت.

منبع: تجارت نیوز- اقتصاد نیوز

دیگر رسانه ها

کدخبر: 153570

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      ارسال نظر