قیمت طلا و سکه امروز یکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳

معامله گران معتقدند رکوردزنی اونس طلا در آخرین روزهای تابستان، مسیر بازار طلا و سکه در هفته اول پاییز را مشخص خواهد کرد و باید دید قیمت سکه امامی و طلای آبشده چه روندی را در پیش خواهند گرفت؟

قیمت طلا و سکه امروز  یکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳

بازگشت قیمت سکه به کانال کاهشی کلید خورد؟قیمت طلا و سکه امروز یکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳ همزمان با تعطیلی بازار جهانی و رکوردزنی اونس جهانی طلا در روزهای گذشته، با افزایش در تمام قطعات و وزن‌ها بازگشایی شد. حباب سکه نیز در برخی از قطعات روند صعودی طی کرده است. گفتنی است قیمت دلار امروز همچنان در کانال پایانی کریدور پنجم مانده است

به گزارش عرشه آنلاینقیمت طلا و سکه امروز یکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳ همزمان با تعطیلی بازار جهانی، در روند صعودی بازگشایی شد. اونس جهانی طلا در رکوردزنی تاریخی با افزایش ۴۵ دلاری از هفته گذشته تا کنون، مرز تاریخی ۲۶۰۰ دلار را رد کرده و بازار طلا و سکه را کماکان با افزایش همراه کرده است؛ شایان ذکر است، قیمت اونس جهانی طلا، امروز با رقم ۲۶۲۲ دلار به ثبت رسیده است. همچنین قیمت دلار نسبت به معاملات پشت خطی روز گذشته کاهش ۱۵۰ تومانی داشته و اکنون در نیمه پله دوم از کانال پایانی کریدور پنجم معامله می‌شود

 بازار طلا و سکه در حالی به استقبال اولین روز پاییز می‌رود که معامله گران شامگاه جمعه ۳۰ شهریور شاهد رخدادی تاریخی در بازار جهانی بودند و قیمت اونس طلا پس از مدت‌ها درجا زدن پشت مرزهای مقاومت‌، مسیر صعودی را در پیش گرفت و با فتح مرز ۲۶۲۶ دلار، رکورد جدیدی را به ثبت رساند؛ اتفاق مهمی که به عقیده تحلیلگران ناشی از «کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در ایالات متحده»، «افزایش تنش‌های ژئوپلیتیک» و «تحولات در بازارهای جهانی» است.

 رکوردزدنی قیمت اونس طلا، زمینه‌ صعود قیمت طلای آبشده در معاملات پشت خطی را فراهم کرد و ارزش این فلز گرانبها روز جمعه به ۱۶ میلیون و ۴۲۰ هزار تومان رسید و در روز شنبه هم در ۱۶ میلیون و ۳۷۸ هزار تومان قرار گرفت. همچنین هر گرم طلای ۱۸ عیار با افزایشی که تجربه کرد، سه میلیون و ۷۸۱ هزار تومان قیمت خورد.

سکه امامی هم متاثر از روند صعودی اونس طلا، افزایش قیمت را تجربه کرد و ۴۴ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان خرید و فروش شد. سکه امامی آخرین بار ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ در سطح قیمتی یاد شده قرار گرفته بود. قیمت نیم سکه و ربع سکه هم صعودی شد و به ترتیب به ۲۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و ۱۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید. نیم سکه و ربع سکه هم آخرین بار به ترتیب در ششم اردیبهشت و ۳۰ فروردین در این سطح قیمتی معامله شده بودند.

با این همه، طی دو روز گذشته «سفر مسعود پزشکیان و عباس عراقچی به نیویورک» برای حضور در هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد و «افزایش تنش میان حزب الله و اسرائیل» از جمله اخبار سیاسی مهمی بود که مورد توجه معامله گران قرار گرفت.

به عقیده تحلیلگران، با توجه به رکورد تاریخی اونس طلا، قیمت آبشده هم در مسیر افزایشی باقی خواهد ماند و انتظار می‌رود با افزایش قیمت دلار، طلای آبشده با ثبات نسبی، روند رشد خود را متوقف کند و کمی آرام بگیرد. در این حالت، افزایش‌ قیمت طلای آبشده متوقف و بازار وارد فاز تثبیت می‌شود. به گزارش اقتصادنیوز، معامله گران فنی معتقدند محدوده ۱۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تا ۱۶ میلیون و ۷۰۰ تومان اولین سطح مقاومت طلای آبشده در جریان معاملات امروز خواهد بود.

گروهی دیگر از معامله‌گران فنی معتقدند، با توجه به روند افزایشی اونس طلا و تاثیرات ناشی از نوسانات دلار، پیش‌بینی می‌شود قیمت سکه امامی در جریان معاملات امروز به مسیر صعودی خود ادامه دهد و به مرز ۴۵ میلیون تومان نزدیک شود.

قیمت انواع ارز، سکه و طلا را در یکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳ مشاهده می‌کنید.

دلار (در صرافی بانکی)

۴۹ هزار و ۴۷۵ تومان

یورو

۵۴ هزار و ۹۹۸ تومان

سکه تمام بهار آزادی

۳۹ میلیون و ۱۰۵ هزار تومان

سکه امامی

۴۴ میلیون و ۲۱۵ هزار تومان

نیم سکه

۲۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان

ربع سکه

۱۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان

سکه گرمی

۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان

هر گرم طلای ۱۸ عیار

۳ میلیون و ۷۳۸ هزار تومان

هر گرم طلای ٢۴ عیار

۴ میلیون و ۹۸۴ هزار تومان

هر مثقال طلا

۱۶ میلیون و ۱۹۹ هزار تومان

هر انس طلا

۲۵۲۲.۲۴ دلار

منبع - اقتصاد نیوز  - تجارت نیوز 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 154195

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      ارسال نظر