قیمت دلار امروز دوشنبه ۹ مهر

بازار ارز معاملات امروز را در حالی آغاز خواهد کرد که در روز گذشته شاهد نوسانات رفت و برگشتی قیمت‌ها بود؛ روندی که در پی آن، قیمت دلار هرات با گپ منفی ۵۰ تومانی در 60 هزار و 850 تومان بازگشایی کرد و ابتدا با نوسان مثبت به 61 هزار تومان رسید.

قیمت دلار امروز دوشنبه ۹ مهر

قیمت دلار امروز با تلرانس افزایشی ۵۰ تا ۱۰۰ تومانی نزدیک کانال ابتدایی کریدور ششم بازگشایی شد. معامله‌گران می‌گویند اثر اخبار سیاسی در بازار ارز کمرنگ شده و سیاست‌گذار با ارزپاشی قیمت دلار را مدیریت کرده است.

به گزارش عرشه آنلاین قیمت دلار روز دوشنبه با افزایش محدودی در کف کریدور ششم بازگشایی شد. در دو روز اخیر سیاست‌گذار فارغ از برخی اظهارنظرها در خصوص احتمال افزایش درگیری یا دخالت ایران در موضوع اسرائیل و لبنان، قیمت دلار را در منطقه قیمتی مشخصی تثبیت کرد و توانست تعادل عرضه و تقاضا را در بازار ارز حفظ کند.

تحلیلگران بازارهای مالی کف کریدور ششم را محدوده تثبیت شده قیمت دلار می‌دانند. آنها کانال دوم از کریدور ششم را نیز سقف کوتاه‌مدت اسکناس آمریکایی در نظر می‌گیرند.گفتنی است از ابتدای هفته قیمت اسکناس و دلار حواله در مرکز مبادله با افزیش‌های پلکانی همراه است و امروز نیز با رشد بیش از ۱۰۰ تومانی عرضه شد.

 بازار ارز معاملات امروز را در حالی آغاز خواهد کرد که در روز گذشته شاهد نوسانات رفت و برگشتی قیمت‌ها بود؛ روندی که در پی آن، قیمت دلار هرات با گپ منفی ۵۰ تومانی در ۶۰ هزار و ۸۵۰ تومان بازگشایی کرد و ابتدا با نوسان مثبت به ۶۱ هزار تومان رسید. اما در نیمه دوم معاملات، قیمت این اسکناس تا ۶۰ هزار و ۳۵۰ تومان کاهش یافت. قیمت دلار در بازار تهران هم روز گذشته از ۶۰ هزار و ۸۵۰ تومان آغاز به کار کرد و با در پیش گرفتند مسیر نزولی، تا ۶۰ هزار و ۴۰۰ تومان عقب نشست. درهم امارات هم تحت تأثیر نوسانات دلار در هرات و تهران، با گپ منفی ۱۱۰ تومانی معاملات خود را در ۱۶ هزار و ۷۹۰ تومان آغاز کرد و سپس به ۱۶ هزار و ۵۵۰ تومان رسید.

کاهش قیمت درهم در پی «ارتباط مستقیم آن با نرخ دلار» و «تأثیرپذیری از نوسانات بازارهای بین‌المللی» و «بازار ارز ایران» اتفاق افتاده است. براساس پیگیری خبرنگار اقتصادنیوز، معامله‌گران معتقدند درهم همانند دلار، در پی فروکش کردن اخبار و هیجانات سیاسی، در حال اصلاح قیمتی است. این گروه معتقدند با تداوم روند فعلی، عقب نشینی درهم امارات به سطوح حمایتی پایین‌تری محتمل است.

به گزارش اقتصادنیوز، بازار رمزارزها هم در روز گذشته با نوسانات قابل توجهی همراه بود و قیمت بیت‌کوین که در روزهای اخیر به کانال ۶۶ هزار دلار وارد شده است، در مسیر نزولی قرار گرفت و تا ۶۵ هزار و ۷۴۱ دلار عقب نشست. تتر هم کانال ۶۱ هزار تومان را از دست داد و در ۶۰ هزار و ۸۷۵ تومان قرار گرفت.

با این همه، معامله گران فنی معتقدند دلار هرات در سطح ۶۱ هزار و ۷۰۰ تومان سقف قیمتی خود را ثبت کرده و با نوسان قیمت پایین سطح یاد شده، احتمال اصلاح قیمت این اسکناس وجود دارد؛ روندی که در پی آن قیمت دلار هرات ابتدا تا مرز ۶۰ هزار و ۵۰۰ تومان و سپس تا مرز ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان عقب‌نشینی خواهد کرد. به عقیده این گروه در صورت ناتوانی دلار در شکستن سقف ۶۱ هزارو ۷۰۰ تومان، فشار فروش بر بازار را افزایش داده و احتمال عقب‌نشینی تا سطوح حمایتی کلیدی را قوت می‌بخشد. براساس پیگیری خبرنگار اقتصادنیوز از تکنیکالیست‌ها، دلار هرات تا زمانی که در محدوده بین ۶۰ هزار و ۵۰۰ تومان تا ۶۱ هزار و ۷۰۰ تومان نوسان دهد، در وضعیت ناپایدار قرار دارد.

دلار در بازار تهران هم با مرزهای حمایتی و مقاومتی مشابه دلار هرات روبه‌رو است و سطح ۶۱ هزار تومان به عنوان مقاومت اصلی دلار تهران شناخته می‌شود و این سطح به‌عنوان مرز کلیدی در مقابل رشد بیشتر قیمت عمل می‌کند. معامله‌گران فنی معتقدند که اگر قیمت دلار نتواند این سطح را بشکند، فشار فروش افزایش می‌یابد و بازار به سمت اصلاح حرکت می‌کند. حمایت اصلی دلار تهران در سطح ۶۰ هزار تومان قرار دارد که اگر شکسته شود، افت قیمت تا ۵۹ هزار و ۵۰۰ تومان محتمل است و مرز حمایتی بعدی دلار ۵۸ هزار و ۸۰۰ تومان است که می‌تواند تغییرات قابل توجهی در روند بازار ایجاد کند. 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 155018

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      ارسال نظر