قیمت دلار امروز پنجشنبه ۱۲ مهر، دلار گرانتر شد

دلار امروز ۱۰۰۰ تومانی گران شد

قیمت دلار امروز پنجشنبه ۱۲ مهر، دلار  گرانتر شد

قیمت دلار امروز با روند افزایشی بازگشایی شد و در کریدور ششم پیشروی کرد. معامله‌گران افزایش ریسک‌های سیاسی را دلیل رشد قیمت دلار می‌دانند. آنها معتقدند با این وجود سیاست‌گذار قیمت را به خوبی مدیریت کرده است.دلار امروز ۱۰۰۰ تومانی گران شد

به گزارش عرشه آنلاین  قیمت دلار امروز با افزایش هزار تومانی در کریدور ششم یک کانال پیش‌روی کرد. بعد از افزایش مناقشات در منطقه خاورمیانه و حمله ایران به مواضع اسرائیل دلار با قدم‌های هزارتومانی مسیر صعودی را در پیش‌ گرفته است. معامله‌گران با تکیه به اخبار مربوط به این رخداد سطح ریسک‌های سیاسی را همچنان بالا می‌دانند.

قیمت دلار در شروع معاملات آخرین روز هفته با افزایش هزار تومانی بازگشایی شد. روند معاملات در بازار ارز داغ است و ارزپاشی بازارساز فعلاً نتوانسته تقاضا را با عرضه تراز کند. دلار در لحظه نگارش این گزارش در میانه کانال سوم از کریدور پنجم در حال معامله است.

معامله‌گران به اخبار سیاسی و اظهار نظرهای صورت گرفته مقامات کشورهای طرف در موضوع حمله ایران به رژیم صهیونیستی توجه ویژه‌ای دارند و معتقدند سطح ریسک‌های سیاسی همچنان بالاست.

برخی اخبار مربوط به پاسخ احتمالی اسرائیل و حمایت دولت بایدن از این اقدام نگرانی از تشدید تنش در منطقه خاورمیانه را افزایش داده است.توصیه کارشناسان اقتصادی حفظ دارایی‌هایی نظیر دلار و طلا و ممانعت از هر گونه اقدام بی‌محابا در خصوص خرید و فروش این دارایی‌هاست.

یکی از اخبار تأثیرگذار در بازار ارز روز گذشته، اظهارات محمد جعفر قائم‌پناه، معاون اجرایی رئیس‌جمهور، مبنی بر ارسال نامه هماهنگی برای عضویت ایران در FATF به مجمع تشخیص مصلحت نظام بود. اگر عضویت ایران در FATF تصویب شود، می‌تواند بهبود قابل توجهی در نقل و انتقالات مالی بین‌المللی داشته باشد و فشار بازار ارز را کاهش دهد.

معامله‌گران فنی ادعا می‌کنند بازار پس از اخبار سیاسی اخیر، وارد اصلاح شد و براساس بررسی‌ها، کف حمایتی دلار در محدوده ۶۱ هزار تومان قرار دارد و این سطح حمایت مهمی برای تثبیت قیمت محسوب می‌شود. به عقیده این گروه اولین سطح حمایتی دلار هرات ۶۱ هزار و ۳۰۰ تومان است و با رسیدن قیمت به این سطح و ورود خریداران به بازار،‌ از کاهش بیشتر قیمت جلوگیری خواهد شد. این سطح از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا در معاملات قبلی به عنوان نقطه بازگشتی قوی عمل کرده است. مرز مقاومتی مهم دلار هرات هم در ۶۲ هزار و ۱۰۰ تومان قرار دارد.

به عقیده تکنیکالیست‌ها، مرز حمایت مهم دلار تهران هم در ۶۱ هزار و ۴۰۰ تومان است و در صورت فتح این مرز توسط اسکناس آمریکایی، فشار خرید افزایش خواهد یافت. این مرز حمایتی نقش مهمی در حفظ ثبات قیمت در کوتاه‌مدت خواهد داشت.

حواله دلار ۴۷ هزار تومانی شد

قیمت درهم امروز با افزایش ۱۶۰ تومانی در کانال ۱۷ هزار تومانی پیش‌روی کرد و با رقم ۱۷ هزار و ۱۶۰ تومان بازگشایی شد. قیمت تتر با رشد ۸۰۰ تومانی در سطح ۶۳ هزار و ۳۰۰  تومانی قرار گرفت و با دلار در یک خط ایستاد.

پوند انگلیس روی قیمت ۸۲ هزار و ۴۸۰ تومانی معامله شد و افزایش ۴۸۰ تومانی داشت. قیمت یورو روی رقم ۶۸ هزار و ۹۸۰ تومانی ایستاد و افزایش ۶۵۰ تومانی داشت.

گفتنی است روز پنجشنبه اسکناس دلار با رقم ۴۹ هزار و ۸۲۳ تومانی عرضه شد و افزایش محدود سه تومانی داشت و حواله دلار نیز با رقم ۴۷ هزار و ۳ تومانی عرضه شد و افزایش ۱۳۵ تومانی داشت.

به نظر می‌رسد رشد پلکانی دلار در مرکز مبادله با هدف تک‌نرخی کردن ارز در کشور در حال انجام است؛ اما ریسک‌های سیاسی فاصله قیمت دلار در بازار آزاد و دولتی را از یکدیگر زیاد کرده است.

بازار رمزارزها هم طی روز گذشته شاهد نوسان محسوس قیمت تتر و بیت کوین بود. نرخ تتر که پیش از آغاز معاملات روز چهارشنبه، حوالی ۶۴ هزار تومان بود؛ با آغاز معاملات از حالت هیجانی خارج و در کانال ۶۲ هزار تومان تثبیت شد. تتر در ۲۴ ساعت گذشته با نوساناتی بین ۶۱ هزار و ۸۰۰ تا ۶۲ هزار و ۸۰۰ تومان مواجه بود و در لحظه نگارش گزارش ۶۲ هزار و ۶۰۰ تومان معامله شد. معامله گران فنی معتقدند این تغییرات نشان‌دهنده هیجان موجود در بازار است که تحت تأثیر نوسانات دلار و شرایط ژئوپلیتیکی رخ داده است. بیت‌کوین هم در ۲۴ ساعت گذشته بین ۶۰ هزار و ۲۰۰ تا ۶۲ هزار و ۴۸۰ دلار نوسان داشت و در حال حاضر در ۶۱ هزار و ۳۵۰ دلار معامله می‌شود. تحلیلگران معتقدند که در صورت تثبیت قیمت بیت کوین بالای ۶۱ هزار دلار، امکان صعود به سطوح بالاتر وجود دارد.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 155372

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      ارسال نظر