قیمت طلا و سکه امروز شنبه ۱۴ مهر

قیمت طلا، سکه و ارز امروز در بازار تهران تغییر کرد.

قیمت طلا و سکه امروز شنبه ۱۴ مهر

 قیمت سکه امامی امروز شنبه ۱۴ مهر همزمان با افت ۱۰۲ هزار تومانی نرخ هر گرم طلا، ۶۱۰ هزار تومان ارزان شد .قیمت طلا ۱۸ عیار امروز شنبه ۱۴ مهر با ریزش ۱۰۲ هزار تومانی به‌ازای هر گرم به مرز چهار میلیون برگشت.

به گزارش پایگاه خبری عرشه آنلاین قیمت طلا و سکه امروز شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ با کاهش در تمامی قطعات و وزن‌ها بازگشایی شد. پس از سخنرانی رهبر انقلاب و ورود بازارساز برای کنترل بازار ارز قیمت‌ها در روند کاهشی قرار گرفته‌اند؛ با این‌حال قیمت طلا همچنان در کانال چهار میلیونی و سکه در کانال ۴۸ میلیونی پایداری می‌کنند. گفتنی است قیمت دلار امروز در کانال دوم کریدور ششم نوسانی شده است.قیمت طلا و سکه امروز شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ با وجود افزایش اونس جهانی، در روند نزولی بازگشایی شده است. پس از سخنرانی رهبر انقلاب در روز گذشته و ورود بازارساز به بازار برای کنترل قیمت‌ها و همچنین دستور ویژه رئیس‌جمهوری به وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی مبنی بر مداخله و مراقبت در بازارها، قیمت‌ها امروز در روند کاهشی قرار گرفتند. 

شایان‌ ذکر است قیمت اونس جهانی طلا با افزاش دو دلاری، با رقم ۲۶۵۳ دلار به ثبت رسیده است. همچنین قیمت دلار با مداخله بازارساز از کریدور ششم عقب‌نشینی کرد و امروز در کانال‌های ابتدایی کریدور ششم نوسانی شده است.

قیمت نقره ۱۲۱۰ تومان کاهش یافت

قیمت اونس جهانی نقره، با یک سنت افزایش،‌ روی رقم ۳۲ دلار و ۲۰ سنت قرار گرفت؛ گرم نقره ۹۹۹ در بازار داخل با هزار و ۲۱۰ تومان کاهش، گرمی ۶۴ هزار و ۸۰۰ تومان به فروش رسید.

سکه در تمامی قطعات کاهش یافت

بازار سکه امروز در تمامی قطعات کاهشی بود؛ قیمت سکه امامی با ۶۱۰ هزار تومان کاهش، با رقم ۴۸ میلیون و ۱۳۵ هزار تومان به ثبت رسید؛ قیمت سکه بهار آزادی امروز شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ روی رقم ۴۲ میلیون و ۷۳۰ هزار تومان قرار گرفت؛ همچنین قیمت سکه بهار آزادی در بیشترین مقدار با رقم ۴۲ میلیون و ۸۲۰ هزار تومان و در کمترین مقدار نیز با رقم ۴۲ میلیون و ۶۸۰ هزار تومان اعلام شد.قیمت ربع سکه امروز شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ روی رقم ۱۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان قرار گرفت؛ همچنین قیمت ربع سکه در بیشترین مقدار با رقم ۱۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و در کمترین مقدار نیز با رقم ۱۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان اعلام شد.

هر گرم طلا ۱۸ عیار امروز معادل چهار میلیون و دو هزار تومان معامله شد و همزمان قیمت سکه امامی با افت ۶۱۰ هزار تومانی به نیمه اول کانال ۴۸ میلیون برگشت. یورو خدماتی نیز که مبنای محاسبه ارز مسافرتی است، امروز در مرکز مبادله ارز و طلا ۵۴ هزار و ۶۲۰ تومان یعنی ۴۳۰ تومان کمتر از پنجشنبه پیشین به‌فروش می‌رسد.  

طلا و سکه

۱۲ مهر ۱۴ مهر

هر گرم طلا ۱۸ عیار

چهار میلیون و 104 هزار تومان

چهار میلیون و دو هزار تومان

سکه امامی

48 میلیون و 890 هزار تومان

48 میلیون و 280 هزار تومان

نیم سکه

26 میلیون و 860 هزار تومان

26 میلیون و 660 هزار تومان

ربع سکه

17 میلیون و 740 هزار تومان

17 میلیون و 640 هزار تومان

سکه گرمی

هشت میلیون و 120 هزار تومان

هشت میلیون و 20 هزار تومان

قیمت طلا دست دوم امروز شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳

قیمت طلا دست دوم امروز شنبه 14 مهر ۱۴۰۳ با 100 هزار و 227 تومان افزایش از زمان بازگشایی با نرخ سه میلیون و 948 هزار تومان معامله شد. همچنین قیمت طلا دست دوم در بیشترین مقدار با قیمت چهار میلیون و 49 هزار و 836 تومان و در کمترین مقدار با قیمت سه میلیون و 939 هزار و 587 تومان اعلام شد.

بازار طلا و سکه سومین هفته مهر را در سایه نوسانات مثبت قیمت‌ها در آخرین روز کاری هفته گذشته آغاز خواهد کرد؛ روندی که در پی آن قیمت دلار و سکه در کانال جدید قرار گرفتند. معامله‌گران فنی معتقدند «اخبار سیاسی» و «نوسانات بازارهای مالی» دو مولفه موثر بر روند بازار در روز پنجشنبه بودند و در حالیکه اونس طلا به عنوان نقش آفرین اول این روزهای بازار در نیمه دوم معاملات پنجشنبه، نوسان نزولی به ثبت رساند و 2649 دلار قیمت خورد؛ طلا و سکه در مسیر متفاوت گام نهادند؛ روندی که به عقیده معامله گران ناشی از اثرپذیری بازار طلا و سکه از نوسانات دلار بود.

برخی تحلیلگران معتقدند عبور بازار از مرز مقاومتی نیازمند سیگنال‌های مثبت از بازارهای جهانی و نوسانات بیشتر دلار است. در صورت افزایش تقاضا برای دارایی‌های امن و تشدید ریسک‌های سیاسی، طلای آبشده می‌تواند به روند صعودی خود ادامه دهد و حتی سطوح جدیدی را تجربه کند. در مقابل، در صورت فروکش کردن تنش‌های سیاسی و کاهش تقاضا، بازار احتمالاً وارد فاز اصلاحی خواهد شد و قیمت به سمت سطوح حمایتی حرکت می‌کند. این گروه با توجه به نوسانات اخیر و داده‌های اقتصادی ایالات متحده معتقدند اونس طلا که در حال حاضر 2654 دلار قیمت خورده است، در یک نقطه حساس قرار گرفته و داده‌های اقتصادی، به‌ویژه افزایش فعالیت بخش خدمات ایالات متحده در ماه سپتامبر و در عین حال کاهش اشتغال در این بخش، تاثیرات مهمی بر بازار طلا داشته است. تحلیلگران معتقدند در صورت تداوم این شرایط در بازار کار آمریکا، اونس طلا می‌تواند همچنان به عنوان یک دارایی امن برای سرمایه‌گذاران جذاب باقی بماند و این موضوع از افت شدید قیمت جلوگیری خواهد کرد. این در حالیست که انتظارات برای کاهش 25 واحدی نرخ بهره توسط فدرال رزرو در نوامبر نیز فشار مضاعفی بر دلار وارد خواهد کرد که می‌تواند به نفع طلا تمام شود

معامله‌گران فنی معتقدند قیمت سکه امامی در روزهای آینده در محدوده حساسی قرار خواهد گرفت و اولین سطح حمایتی مهم برای سکه 46 میلیون و 800 هزار تومان است و در صورت کاهش قیمت به این سطح، افزایش تقاضا و ورود خریداران به بازار ممکن است از ریزش بیشتر جلوگیری کند. به گفته معامله‌گران، این سطح حمایتی از گذشته به عنوان یک نقطه بازگشتی قوی عمل کرده است و در صورت حفظ این سطح، احتمال بازگشت قیمت به روند صعودی وجود دارد. از سوی دیگر، مرز مقاومتی اصلی سکه در محدوده 49 میلیون و 200 هزار تومان قرار گرفته است. در صورتی که قیمت سکه بتواند این سطح مقاومتی را بشکند و در بالای آن تثبیت دهد، احتمال رشد بیشتر قیمت و ورود به کانال‌های بالاتر وجود دارد. با این حال، عبور از این مرز مقاومتی نیازمند تقاضای قوی در بازار و نوسانات مثبت در قیمت دلار و اونس طلاست. در صورت ناتوانی سکه در عبور از مرز 49 میلیون و 200 هزار تومان، احتمال ورود بازار به فاز اصلاحی و کاهش قیمت وجود دارد.

تجارت نیوز - اقتصادنیوز

دیگر رسانه ها

کدخبر: 155573

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      ارسال نظر