قیمت طلا و سکه امروز چهارشنبه ۱۸ مهر

قیمت طلا و سکه امروز چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۳ / سکه امامی در کانال ۴۸ میلیونی درجا زد

قیمت طلا و سکه امروز چهارشنبه ۱۸ مهر

 قیمت سکه امروز چهارشنبه ۱۸ مهردر کانال ۴۸ میلیونی درجا زد

به گزارش پایگاه خبری عرشه آنلاین  قیمت طلا و سکه امروز چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۳ در روند نامتوازنی بازگشایی شد. قیمت طلا با نوسانات کوچک افزایشی و بازار سکه نیز با کاهش محدود همراه شد. حباب سکه نیز در تمامی قطعات روند نزولی طی کرده است. گفتنی است قیمت دلار امروز رشد داشته و بار دیگر به کانال سوم کریدور ششم صعود کرده است.

 قیمت طلا و سکه امروز چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۳ روند متوازنی نداشت. قیمت طلا با نوسانات کوچک افرایشی و قیمت سکه نیز با نوسانات کوچک کاهشی همرده شده است. قیمت اونس جهانی طلا نیز از هفته گذشته افت قابل توجهی داشته و به منطقه ۲۶۰۰ دلاری نزدیک شده است.  شایان‌ذکر است، قیمت اونس جهانی طلا با کاهش هفت دلاری، با رقم ۲۶۱۵ دلار به ثبت رسیده است.

بازار طلا و سکه در حالی معاملات امروز را آغاز  کرد که قیمت‌ها در روز سه‌شنبه، دومین روز کاهشی خود در هفته جاری ثبت کردند و افت محسوسی داشتند. اونس طلا به عنوان دومین مولفه موثر بر نوسانات طلا و سکه در بازار ایران در نقش لیدر معاملات روز گذشته ظاهر شد و در حالیکه معاملات را در سطوح بالا آغاز کرده بود،‌ در نیمه دوم معاملات مسیر نزولی را در پیش گرفت و از مرز حمایتی گذشت؛ روندی که در پی آن قیمت طلای آبشده و سکه امامی هم کاهشی شد. بازار طلا در روز سه‌شنبه تحت تأثیر عوامل مختلفی از جمله «تغییرات اقتصادی و کاهش تقاضا» قرار داشت. همچنین کاهش ارزش معاملات صندوق‌های طلا و افت ورود پول حقیقی به این صندوق‌ها، نشانه‌هایی از تردید و عدم اطمینان سرمایه‌گذاران به آینده را نمایان کرد.

صندوق‌های طلا هم در روز گذشته با روند نزولی همراه بودند و ارزش معاملات آن‌ها برای دومین روز پیاپی کاهش یافت. در مقایسه با روز دوشنبه، حجم معاملات صندوق‌های طلا 25 درصد کاهش یافت و ورود پول حقیقی به این صندوق‌ها نسبت به معاملات پرهیجان روز یکشنبه حدود 80 درصد افت داشته است. براساس ادعای معامله گران، وضعیت کاهش قیمت‌ها به‌واسطه دو عامل اصلی یعنی عقب نشینی «قیمت دلار» و «اونس طلا» است که در پی انتشار داده‌های اشتغال آمریکا و کاهش تنش‌های سیاسی در منطقه اتفاق افتاد.

تحلیلگران بازارهای مالی معتقدند طلای آبشده و سکه امامی در اصلاح زمانی قرار دارند و تا زمانی که قیمت دلار افزایش پایدار افزایش نداشته باشد، روند نزولی ادامه خواهد داشت. به عقیده این گروه انتظار می‌رود گزارش‌های آتی تورم آمریکا و صورت‌جلسه فدرال رزرو، تأثیرات مهمی بر قیمت‌ها در هفته‌های آینده داشته باشد؛ روندی که بر نوسانات اونس طلا اثرگذار خواهد بود و این فلز گرانبها اگر بتواند بالای سطح ۲۶۱۶ دلار تثبیت دهد، امکان صعود تا مرز مقاومت ۲۶۵۵ دلار و سپس ۲۶۸۰ دلار را دارد. با این حال، اگر فدرال رزرو تصمیم به عدم کاهش نرخ بهره در نوامبر بگیرد و نرخ بهره را در سطح فعلی حفظ کند، احتمال کاهش قیمت تا ۲۵۷۵ دلار نیز تقویت خواهد شد.

همچنین قیمت دلار در معاملات پشت‌خطی روز گذشته در کانال سوم کریدور ششم معامله می‌شد و به این ترتیب امروز، در کف کانال سوم از کریدور ششم قرار گرفته است.

قیمت نقره افزایش یافت

قیمت اونس جهانی نقره، با دو سنت کاهش،‌ روی رقم ۳۰ دلار و ۶۵ سنت قرار گرفت؛ گرم نقره ۹۹۹ در بازار داخل با ۳۴۰ تومان افزایش، گرمی ۶۲ هزار و ۴۵۰ تومان به فروش رسید.

سکه بهار به کانال ۴۲ میلیونی سقوط کرد

بازار سکه امروز در تمامی قطعات با نوسانات کاهشی همراه بود. قیمت سکه امامی با ۸۵ هزار تومان کاهش، با رقم ۴۸ میلیون و ۴۲۰ هزار تومان به ثبت رسید؛ سکه بهار آزادی با کاهش ۱۶۰ هزار تومانی، روی رقم ۴۲ میلیون و ۹۲۰ هزار تومان قرار گرفت.

همچنین قیمت نیم ‌سکه و ربع سکه با ۲۰۰ هزار تومان کاهش، با رقم ۲۶ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان و ۱۷ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان ثبت شدند. قیمت سکه گرمی نیز با کاهش ۱۰۰ هزار تومانی، با رقم هشت میلیون تومان به ثبت رسید.

طلا نوسانی شد

بازار طلا امروز با نوسانات کوچک افزایشی بازگشایی شده است؛ هر مثقال طلا با پنج هزار تومان افزایش، روی رقم ۱۷ میلیون و ۴۷۵ هزار تومان قرار گرفته است. هر گرم طلای ۱۸ عیار، با هزار و ۶۰۰ تومان افزایش، با رقم چهار میلیون و ۳۶ هزار و ۲۰۰ تومان به فروش می‌رسد. قیمت طلای دست دوم نیز با هزار و ۵۹۴ تومان افزایش، با رقم سه میلیون و ۹۸۲ هزار و ۴۱۱ تومان به ثبت رسیده است.

حباب سکه امروز در تمامی قطعات کاهشی است؛ حباب سکه امامی ۳۲۴ هزار تومان، سکه بهار آزادی ۵۱۴ هزار تومان، نیم ‌سکه ۳۳۹ هزار تومان، ربع سکه ۲۷۰ هزار تومان و حباب سکه گرمی نیز ۱۳۵ هزار تومان کاهش یافت.

تجارت نیوز - اقتصادنیوز

دیگر رسانه ها

کدخبر: 156000

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      ارسال نظر