قیمت دلار امروز شنبه ۲۱ مهر؛ دلار برگشت

​قیمت دلار امروز با کاهش ۷۰۰ تومانی در کریدور ششم یک کانال عقب‌نشینی کرد. قیمت این اسکناس هفته‌ گذشته در روند الاکلنگی قرار داشت و با نوسانات محدود در کانال دوم وسوم کریدور ششم در گردش بود.

قیمت دلار امروز  شنبه ۲۱ مهر؛ دلار برگشت

​قیمت دلار امروز با کاهش ۷۰۰ تومانی در کریدور ششم یک کانال عقب‌نشینی کرد. قیمت این اسکناس هفته‌ گذشته در روند الاکلنگی قرار داشت و با نوسانات محدود در کانال دوم وسوم کریدور ششم در گردش بود.

به گزارش عرشه آنلاین،  قیمت دلار در بازگشایی بازارها در روز شنبه با افت ارزش بازگشایی شد. قیمت دلار در لحظه نگارش این گزارش در پله‌های پایانی کانال دوم از کریدور ششم در حال معامله است.

بازار ارز سومین هفته مهر را به مانند بازار طلا و سکه با نوسانات مثبتی سپری کرد و اثرگذاری فشار تقاضا در پی تنش‌های منطقه‌ای و اخبار سیاسی بر رفتار معامله‌گران از جمله نکات مهم معاملات در هفته گذشته بود؛ روندی که در پی آن دلار هرات در روز پنج شنبه با گپ مثبت ۸۸۰ تومانی معاملات را آغاز کرد و با نوسان مثبت ۶۵۰ تومانی وارد کانال جدید شد. قیمت دلار در بازار ارز تهران هم مشابه بازار تهران نوسان داد. براساس پیگیری خبرنگار اقتصادنیوز از معامله گران فنی،‌ «فشار تقاضا» و «سیگنال‌های سیاسی» معامله‌گران را محتاط کرده و همین موضوع برای فروش دلار محدودیت‌هایی به همراه داشته است.

معامله‌گران می‌گویند بازار ارز متاثر از فروکش کردن اخبار نامساعد در آرامش نسبی قرار دارد و روند عرضه و تقاضا در تعادل قرار گرفته است. برخی فعالان این بازار تداوم آرامش سیاسی را مساوی با اصلاح قیمت دلار می دانند.

گفتنی است دلار نیمایی در مرکز مبادله در شروع هفته چهارم مهر همچنان با روند افزایشی بازگشایی شد. رشد پلکانی اسکناس و حواله دلار در ماه‌های اخیر پیوسته برقرار است و با هدف تک نرخی کردن نرخ ارز از سوی سیاست‌گذار در حال اجراست.

روند بازار ارز در هفته گذشته نشان می‌دهد اگر خاورمیانه و جهان در مسیر کاهش تنش‌ها قرار بگیرد، شاهد بازگشت ثبات نسبی به بازار خواهیم بود. این گروه بر این باورند که با تثبیت شرایط سیاسی و بهبود چشم‌انداز بین‌المللی، تقاضای کاذب در بازار کاهش یافته و نرخ ارز به سطوح معقول‌تری باز خواهد گشت.

با این همه، تکنیکالیست‌ها معتقدند محدوده ۶۲ هزار و ۶۰۰ تومان تا ۶۲ هزار و ۷۰۰ تومان، محدوده حمایت مهم دلار هرات در جریان معاملات امروز است و اگر اسکناس آمریکایی پایین محدوده یاد شده،‌ تثبیت روزانه دهد؛ مسیر نزولی در دسترس قرار خواهد گرفت. معامله‌گران فنی معتقدند این سطوح حمایتی می‌تواند در کوتاه‌مدت از افت شدید قیمت جلوگیری کند. از سوی دیگر، اگر روند صعودی فعلی ادامه یابد، دلار هرات می‌تواند به سمت کانال‌های بالاتر حرکت کند. همچنین قیمت دلار در بازار تهران هم مرز حمایت ۶۲ هزار و ۹۵۰ تومان را پیش روی خود دارد که برای در پیش گرفتن مسیر نزولی، نیازمند تثبیت روزانه در پایین مرز یاد شده است.

 معامله‌گران فنی بر این باورند درهم امارات در ناحیه ۱۷ هزار و ۱۶۰ تومان حمایت قوی دارد و اگر قیمت به پایین این مرز حمایتی یاد شده قرار بگیرد؛ احتمال کاهش بیشتر قیمت به کانال‌های کاهشی قوت خواهد گرفت. این سطح حمایتی می‌تواند نقش کلیدی در جلوگیری از افت شدیدتر قیمت ایفا کند. 

دلار مرکز مبادله ۵۰ هزار تومانی شد

قیمت درهم امروز با رقم ۱۷ هزار و ۳۰۰ تومانی بازگشایی شد و افت ۱۵۰ تومانی داشت. قیمت تتر همانند دلار کاهش ۷۰۰ تومانی داشت و در سطح ۶۳ هزار و ۱۵۰  تومانی قرار گرفت. این ارز دیجیتال امروز ۲۵۰ تومان از قیمت دلار جلو افتاده است.

پوند انگلیس روی قیمت ۸۲ هزار و ۱۰ تومانی معامله شد و کاهش ۷۸۰ تومانی داشت. قیمت یورو روی رقم ۶۸ هزار و ۷۰۰ تومانی ایستاد و کاهش ۴۵۰ تومانی داشت.

گفتنی است روز شنبه اسکناس دلار با رقم ۵۰ هزار و ۴۲ تومانی عرضه شد و رشد ۵۸ تومانی داشت و حواله دلار نیز با رقم ۴۷ هزار و ۷۵۰ تومانی عرضه شد و افزایش ۱۴۶ تومانی داشت.

منبع: تجارت نیوز - اقتضاد نیوز دنیای اقتصاد

دیگر رسانه ها

کدخبر: 156275

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      ارسال نظر