قیمت دلار امروز دوشنبه ۲۳ مهر؛ دلار بالا رفت

قیمت دلار امروز ۲۳ مهر ۱۴۰۳ / رشد پلکانی، قیمت دلار را در کانال بالاتر نشاند

قیمت دلار امروز  دوشنبه ۲۳ مهر؛ دلار بالا رفت

قیمت دلار در سومین روز هفته با افزایش محدود ۵۰ تا ۱۵۰ تومانی در کریدور ششم یک پله بالا رفت. روند رنج قیمت دلار در حالی رخ داد که قیمت حواله دلار در مرکز مبادله با افزایش‌های پلکانی ماه‌های اخیر به کانال ۴۸ هزار تومانی صعود کرد.

به گزارش عرشه آنلاین،    قیمت دلار امروز با افزایش محدود ۵۰ تا ۱۵۰ تومانی بازگشایی شد. در لحظه نگارش این گزارش اسکناس آمریکایی در پله‌های ابتدایی کانال سوم از کریدور ششم در حال معامله است.

بازار ارز در حالی معاملات امروز را استارت  زد که در روز یکشنبه معامله‌گران شاهد نوسان رفت و برگشتی قیمت دلار در تهران و هرات بودند؛ روندی که ناشی از «فشار فروش» و «کاهش تقاضا» در بازار است و اسکناس آمریکایی را به سمت نوسانات منفی سوق می‌دهد

معامله‌گران با وجود آرامش نسبی اوضاع سیاسی و فروکش کردن احتمال وقوع درگیری نظامی میان ایران و رژیم صهیونیستی، روند رنج اسکناس دلار و تعادل در عرضه و تقاضا را قابل پیش‌بینی می‌دانند.

گفتنی است در حالی که قیمت دلار در بازار آزاد با نوسانات محدودی در روند رنج در حال معامله است، قیمت حواله و اسکناس دلار در مرکز مبادله با رشد‌های ۱۰۰ تا ۱۵۰ تومانی روزهای اخیر امروز دوشنبه ۲۳ مهر به کانال ۴۸ هزار تومانی ورود کرد.

به نظر می‌رسد این افزایش قیمت دلار نیمایی در مقابل فریز قیمت دلار در بازار آزاد بانک مرکزی را به سیاست تک‌نرخی کردن قیمت ارز در کشور نزدیک کرده است.

فعالان بازار با اشاره به اقدام بازارساز در تزریق ارز و تثبیت قیمت دلار معتقدند سیاست‌گذار از این طریق در تلاش است تا نرخ دلار را در بازار آزاد کنترل کند. به باور این گروه، تا اواسط آبان ماه و پیش از انتخابات آمریکا، قیمت دلار در محدوده فعلی به نوسانات خود ادامه خواهد داد.

تحلیل‌گران معتقدند بازار ارز تحت تأثیر فشار فروش قرار گرفته و عدم عبور از سطوح مقاومتی در دلار هرات و تهران می‌تواند باعث تداوم روند نزولی در روزهای آینده شود. درهم امارات نیز در محدوده‌های حمایتی حساس خود قرار گرفته و در صورت شکست این حمایت‌ها، احتمال کاهش بیشتر قیمت‌ها در این بازار وجود دارد.

قیمت تتر از دلار جا ماند

قیمت درهم امروز با رقم ۱۷ هزار و ۳۴۰ تومانی بازگشایی شد و رشد ۱۴۰ تومانی داشت. قیمت تتر برخلاف روزهای گذشته از قیمت دلار عقب ماند و با رشد ۵۰ تومانی در سطح ۶۲ هزار و ۹۵۰  تومانی قرار گرفت. این ارز دیجیتال امروز ۲۰۰ تومان از قیمت دلار ارزان‌تر است.

پوند انگلیس روی قیمت ۸۲ هزار و ۱۶۰ تومانی معامله شد و رشد ۳۰۰ تومانی داشت. قیمت یورو روی رقم ۶۸ هزار و ۷۲۰ تومانی ایستاد و افزایش ۱۳۰ تومانی پیدا کرد.

شایان ذکر است روز دوشنبه اسکناس دلار با رقم ۵۰ هزار و ۶۵ تومانی عرضه شد و رشد محدود چهار تومانی داشت و حواله دلار نیز با رقم ۴۸ هزار و ۴۷ تومانی عرضه شد و افزایش ۱۴۲ تومانی پیدا کرد.

منبع: تجارت نیوز - اقتضاد نیوز دنیای اقتصاد

دیگر رسانه ها

کدخبر: 156442

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      ارسال نظر