قیمت دلار امروز چهارشنبه ۲۵ مهر؛ دلار سرگردان شد

قیمت دلار امروز چهارشنبه ۲۵ مهر سرگردان شد

قیمت دلار امروز چهارشنبه ۲۵ مهر؛ دلار سرگردان شد

قیمت دلار امروز با افزایش ۵۵۰ تومانی بار دیگر به میانه کانال سوم از کریدور ششم نزدیک شد. نوسانات محدود اسکناس دلار با حمایت بازارساز طی روزهای اخیر اتفاق افتاده است. معامله‌گران قیمت دلار را در روند رنج می‌دانند.

.به گزارش پایگاه خبری عرشه آنلاین  قیمت دلار در شروع به کار بازارها در پنجمین روز هفته با رشد ۵۵۰ بازگشایی شد. اسکناس دلار در لحظه نگارش این گزارش به میانه کانال سوم از کریدور ششم نزدیک شده است.  روند بازار ارز در چهارمین روز هفته (روز سه شنبه) منفی بود؛ به طوری که دلار یک کانال سقوط کرده و دوباره به کانال ۶۲ هزار تومان برگشت.

 

معامله‌گران نوسانات محدود قیمت دلار را عادی می‌دانند و معتقدند بازارساز تلاش دارد با ارزپاشی مانع رشد قیمت اسکناس دلار شود.بررسی بازار ارز حکایت از تعادل در عرضه و تقاضا دارد. عمق معاملات چندان زیاد نیست و افزایشی‌های بازار ارز نیز چندان امیدی به رشد قیمت دلار تا نیمه‌‌های آبان ندارند.

بازار ارز این روزها میان سطوح حمایتی و مقاومتی سردرگم است و قیمت‌ها در سایه تغییرات دلار نوسانات محسوسی را تجربه می‌کنند؛ روندی در روز سه‌شنبه نزولی دنبال شد و قیمت دلار در بازار تهران و هرات نوسان منفی به ثبت رساند. 

تحلیلگران بازارهای مالی معتقدند عقب نشینی قیمت‌ها در بازار ارز ناشی از برداشت مثبت معامله‌گران از اخبار جدید سیاسی است. به عقیده این گروه هیجانات بازار ارز تا حدودی کاهش یافته است و در پی آن شاهد نزول انتظارات تورمی فعالان بازار هستیم. این در حالیست که برخی از معامله گران معتقدند احتمال بازگشت بازار ارز به مسیر صعودی چندان دور از انتظار نیست. 

تحلیلگران فنی بازار معتقدند که سیگنال‌های ورودی به بازارهای مالی در خصوص پرهیز اسراییل از حمله نظامی به تاسیسات نفتی ایران، قیمت نفت را سه دلار کاهش داده و همین کاهش، بازار ارز را با خود همراه کرده است.کارشناسان اعتقاد دارند که سقف قیمت دلار، میانه کریدور ششم و کف این اسکناس، منطقه معاملاتی کانال اول از کریدور مذکور است. به اعتقاد آنها، محدوده مذکور، منطقه تعادلی این اسکناس است.

در همین رابطه، کامران ندری، عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق می‌گوید: فروش روزانه یک و نیم میلیون بشکه نفت به چین به معنای فروش سالانه ۳۵ میلیارد دلار است. البته اگر تحریم نبودیم حتما این مقدار بیشتر بود ولی هم اکنون نیز این رقم قابل توجهی است و سیاست‌گذاران کشور هم با ریختن این منابع در بازار موفق می‌شوند تا حدی از افزایش  نرخ ارز جلوگیری کنند.

کارشناس اقتصادی پولی و بانکی متذکر می‌شود: البته نباید خوش‌خیالی پیشه کرد و این تصور اشتباه را به وجود آورد که گویا چون نفت می‌فروشیم و درآمد ارزی داریم، می‌توانیم همواره همه شوک‌ها را کنترل و مدیریت کنیم. در گذشته بارها تجربه کردیم که برخی شوک‌ها چنان بزرگ و قوی هستند که امکان مدیریت آن توسط سیاستگذار از بین می‌رود و قیمت‌ها به شکل فزاینده بالا می‌روند.

تتر پابه‌پای دلار گران شد

قیمت درهم امروز با رقم ۱۷ هزار و ۴۰۰ تومانی بازگشایی شد و رشد ۱۲۰ تومانی داشت. قیمت تتر در سطح ۶۳ هزار و ۶۵۰  تومانی قرار گرفت و رشد ۵۰۰ تومانی داشت. این ارز دیجیتال امروز ۱۵۰ تومان از قیمت دلار گران‌تر معامله شد.

پوند انگلیس روی قیمت ۸۲ هزار و ۹۰۰ تومانی معامله شد و رشد ۶۰۰ تومانی داشت. قیمت یورو روی رقم ۶۹ هزار و ۴۰ تومانی ایستاد و رشد ۳۵۰ تومانی داشت.گفتنی است روز چهارشنبه اسکناس دلار با رقم ۵۰ هزار و ۱۸۶ تومانی عرضه شد و رشد ۷۴ تومانی داشت و حواله دلار نیز با رقم ۴۸ هزار و ۳۰۲ تومانی عرضه شد و افزایش ۱۱۸ تومانی داشت.

منبع: تجارت نیوز - اقتضاد نیوز دنیای اقتصاد

دیگر رسانه ها

کدخبر: 156638

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      ارسال نظر