خطر جدید و هولناک در پایتخت | طوفان و تندباد نابودگر به تهران رسید + فیلم

بر اساس اعلام هواشناسی تهران، طوفان و تندباد خطرناک در راه پایتخت است.

خطر جدید و هولناک در پایتخت | طوفان و تندباد نابودگر به تهران رسید + فیلم

طوفان و تندباد خطرناک در راه پایتخت است. بر اساس هشدارهای هواشناسی، تهران امروز درگیر طوفان و تندباد شدید می‌شود. سازمان هواشناسی نسبت به وقوع طوفان، تندباد و وزش باد شدید به شهروندان هشدار داد. سازمان هواشناسی از وقوع طوفان خیلی شدید، تداوم ناپایداری‌های جوی، وزش باد شدید و طوفان در چند استان، از جمله تهران خبر داد. سازمان هواشناسی چند اطلاعیه در خصوص طوفان خیلی شدید، تشدید فعالیت سامانه بارشی، سیل، تندباد در تهران صادر کرد و به شهروندان هشدار داد که هشدار طوفان و تندباد را جدی بگیرند. سازمان هواشناسی تهران از شهروندان خواست با توجه به وقوع طوفان، تندباد و سایر مخاطرات جوی، از تردد غیرضروری در پایتخت خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: هشدار مهم درباره طوفان خیلی شدید و بارش باران‌های سیل‌آسای خطرناک از ساعتی دیگر

بیشتر بخوانید: هشدار جدی درباره طوفان، سیل و تندباد خطرناک از ساعتی دیگر در تهران | در خانه بمانید!

سازمان هواشناسی در خصوص فعالیت سامانه بارشی، وزش باد شدید و طوفان در ۷ استان کشور هشدار داد. با توجه به وقوع سیل باران‌های سیل‌آسا، احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌ها نیز وجود دارد. 

طوفان

سازمان هواشناسی نسبت به وقوع طوفان، تندباد و وزش باد شدید و سایر مخاطرات جوی به شهروندان تهران هشدار داد و با صدور هشدار سطح قرمز و نارنجی برای برخی مناطق، از سیلابی شدن رودخانه‌ها، آب‌گرفتگی گسترده، برخورد صاعقه و اختلال در سفرهای بین‌شهری خبر داد. 

بیشتر بخوانید: هشدار جدی درباره طوفان و تندباد خطرناک امروز

احتمال آب‌گرفتگی معابر عمومی و جاری شدن روان‌آب، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، صاعقه، خسارت به سازه‌های موقت از جمله داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی، شکسته شدن درختان و در نواحی کوهستانی ریزش سنگ وجود دارد.

طوفان

هشدار طوفان و تندباد هواشناسی برای تهران

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران وضعیت جوی این استان وزش باد و تندباد لحظه‌ای و خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

با بررسی نقشه‌های هواشناسی و خروجی الگوهای پیش‌یابی عددی، وضعیت جوی استان تهران طی امروز (۲۷ خرداد ماه 1402) آسمان صاف تا کمی ابری در ساعات عصر تا اوایل شب با رشد ابرهای همرفتی در ارتفاعات با احتمال رگبارهای پراکنده وزش باد گاهی وزش باد شدید به‌ویژه در مناطق غربی و جنوبی استان در بعضی ساعات همراه با تندباد لحظه‌ای و خیزش موقت گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

از فردا (۲۸ خرداد ماه) تا اواسط هفته در سطح استان به‌ویژه در جنوب استان و در ساعات بعد از ظهر وزش باد، گاهی وزش باد شدید موجب خیزش گردوخاک در مناطق مستعد انتقال گردوخاک از استان‌های همجوار کاهش کیفیت هوا و دید افقی خواهد شد.

براساس این گزارش، آسمان تهران فردا (۲۸ خرداد ماه) صاف گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲۳ و حداکثر دمای ۳۷ درجه سانتیگراد و در روز دوشنبه (۲۹ خرداد ماه) صاف همراه با وزش باد در بعد از ظهر وزش باد شدید و احتمال گرد و خاک با حداقل دمای ۲۲ و حداکثر دمای ۳۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طبق اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه ورامین با بیشینه دمای ۳۸ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین ایستگاه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده‌ است.

سازمان هواشناسی برای کاهش آسیب‌ها و مخاطرات ناشی از این شرایط جوی، اجتناب از هرگونه تردد و توقف در حاشیه و بستر رودخانه‌ها، احتیاط در سفرهای درون و برون‌شهری، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام در نواحی مرتفع به خاطر صاعقه، استحکام سازه‌های موقت، عدم استقرار در نواحی مرتفع نظیر داربست‌ها و آمادگی دستگاه‌های امدادرسان را توصیه می‌کند.

طوفان

هشدار جدی درباره طوفان و تندباد خطرناک امروز

سازمان هواشناسی در خصوص فعالیت سامانه بارشی، وزش باد شدید و طوفان در ۷ استان کشور به شهروندان هشدار داد.

سازمان هواشناسی اعلام کرد: برای روز جاری استان‌های زنجان، قزوین، البرز، سمنان، گیلان و مازندران افزایش ابر، رگبار رعدوبرق وزش باد شدید و خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

سازمان هواشناسی اعلام کرد: برای روز جاری استان‌های زنجان، قزوین، البرز، سمنان، گیلان و مازندران افزایش ابر، رگبار رعدوبرق وزش باد شدید و خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

همچنین در شرق کشور، در منطقه زابل، مناطقی از مرکز و غرب، سواحل جنوب کشور به ویژه استان‌های غرب و جنوب وزش باد شدید و خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

هشدار طوفان هواشناسی برای ۵ استان کشور

سازمان هواشناسی با صدور هشدار وزش باد نسبتاً شدید و طوفان برای ۵ استان، از افزایش نسبی دما و جو آرام در اکثر مناطق کشور طی ۵ روز آینده خبر داد.

پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و‌ آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد طی ۵ روز آینده در اکثر مناطق کشور جو آرام همراه با افزایش نسبی دما پیش‌بینی شده است.

امروز در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در شمال آذربایجان غربی، شمال و شرق آذربایجان شرقی، اردبیل، ارتفاعات البرز، کرمان و سیستان و بلوچستان رشد ابر و بارش‌های پراکنده گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی خواهد بود.

فردا یکشنبه در شمال استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و جنوب سیستان و بلوچستان و دوشنبه در نیمه شمالی استان‌های آذربایجان شرقی و اردبیل به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، رگبار،‌ رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد وقوع پدیده گردوخاک پیش‌بینی شده است.

سه‌شنبه آینده نیز در سواحل دریای خزر و خراسان شمالی بارش پراکنده گاهی وزش باد روی می‌دهد.

طی ۵ روز آینده در برخی مناطق شرق، غرب و دامنه‌های جنوبی البرز در برخی ساعات وزش باد شدید گاهی همراه با گردوخاک پیش‌بینی شده است. امروز دریای خزر و تا فردا خلیج فارس، غرب تنگه هرمز و شرق دریای عمان مواج و متلاطم است.

توصیف سامانه: افزایش گرادیان فشار سطح زمین

زمان پایان: شنبه ۱۴۰۲/۰۳/۲۷

نوع مخاطره: وزش باد نسبتاً شدید تا شدید، خیزش و نفوذ گردوخاک.

منطقه اثر:

شنبه ۱۴۰۲/۰۳/۲۷: شرق و جنوب سمنان، خراسان رضوی، ایلام، خوزستان، بوشهر.

اثر مخاطره: در مناطق مستعد خیزش گردوخاک، کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون‌شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت، احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات و احتمال شکستن نهال‌ها و درختان کهنسال.

توصیه: اجتناب از تردد غیرضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان، احتیاط در تردد جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، احتیاط در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه‌کاره و درختان کهنسال.

هشدار طوفان و وزش باد شدید در نقاط مختلف کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از رگبار پراکنده، وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در برخی استان‌ها خبر داد.

صادق ضیاییان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی پنج روز آینده در اغلب مناطق کشور جوی آرام همراه با افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.  

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا افزود: امروز (۲۷ خرداد ماه) در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در شمال آذربایجان غربی، شمال و شرق آذربایجان‌ شرقی، اردبیل، ارتفاعات البرز، کرمان و سیستان و بلوچستان رشد ابر و بارش پراکنده، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت خواهد بود.  

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، یکشنبه (۲۸ خرداد ماه) در شمال استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل و جنوب سیستان و بلوچستان دوشنبه (۲۹ خرداد ماه) در نیمه‌شمالی استان‌های آذربایجان شرقی و اردبیل به‌ویژه در ساعت بعد از ظهر و اوایل شب رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد گردوخاک پیش بینی می‌شود.  

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: سه‌شنبه در سواحل دریای خزر و خراسان شمالی بارش پراکنده و گاهی وزش باد رخ خواهد داد.

به گفته ضیاییان، در پنج روز آینده برخی نقاط شرق، جنوب غرب و دامنه‌های جنوبی البرز در بعضی ساعات وزش باد شدید گاهی همراه با گردوخاک خواهد بود. 

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا افزود: امروز (۲۷ خرداد ماه) دریای خزر و تا یکشنبه خلیج فارس، غرب تنگه هرمز و شرق دریای عمان مواج و متلاطم است. 

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۲۸ خرداد ماه) صاف، گاهی وزش باد، از بعد از ظهر افزایش باد و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۷ درجه سانتیگراد و روز دوشنبه (۲۸ خرداد ماه) صاف، در بعد از ظهر افزایش باد و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۲۶ و حداکثر دمای ۳۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. 

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲۷ و ۲۸ خرداد ماه) اهواز با دمای۴۴ و ۴۶ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۶ و ۷ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان کشور هستند. 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 92644

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر