تقلای قیمت سکه برای فرار از سقوط/خرید و فروش مسکوت ماند

در بازار امروز چهارشنبه 22 شهریور ماه قیمت سکه امامی با رشد 300 هزار تومانی به 28 میلیون و 150 هزار تومان رسید.

تقلای قیمت سکه برای فرار از سقوط/خرید و فروش مسکوت ماند

در بازار امروز چهارشنبه ۲۲ شهریور ماه قیمت سکه امامی با رشد ۳۰۰ هزار تومانی به ۲۸ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان رسید.

 در بازار امروز چهارشنبه ۲۲ شهریورماه، قیمت طلای آب شده مسیر صعود را دنبال کرد. این فلز گران‌بها که در معاملات پشت خطی سه‌شنبه‌شب با ۱۰ میلیون و ۱۱۴ هزار تومان به کار خود پایان داده بود و ظهر امروز با رشد تقریباً ۳۰ هزارتومانی به ۱۰ میلیون و ۱۴۳ هزار تومان رسید.

از سوی دیگر، بازار سکه هم امروز شاهد جهش قیمت سکه امامی بود. فلز زردرنگ داخلی که روز گذشته با کاهش ۱۰۰ هزارتومانی به تا سطح مقاومتی ۲۷ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان عقب‌نشینی کرده بود در بازار امروز با رشد ۳۰۰ هزارتومانی به ۲۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید.

در بازار ارز تهران، بنا بر ادعای معامله‌گران قیمت دلار امروز با گپ مثبت همراه شد. هر برگ اسکناس آمریکایی صبح امروز با ۴۹ هزار و ۸۸۰ تومان قیمت خورد که نسبت به‌ روز گذشته در حول و حوش ۲۰۰ تومان بالاتر بود. البته برخی از معامله‌گران مدعی بودند که قیمت دلار به نزدیک ۵۰ هزار تومان هم رسیده است.

پیشکسوت‌های بازار می‌گویند تا زمانی که اخبار تبادل زندانیان و آزادسازی ارزهای بلوکه شده داغ است، سکه بازان تصور می‌کنند اگر وارد بازار شوند نقره‌داغ خواهند شد؛ بنابراین آنها فعلاً در انتظار روشن‌شدن نتایج قطعی این دو خبر هستند. به باور این دسته اگر‌هم قیمت‌ها تا حدودی صعودی شود با اخبار مثبت دوباره اصلاح خواهد زد.

امروز قیمت دلار بر خلاف روز گذشته روند افزایشی دارد اما همچنان در کانال ۴۹ هزار تومانی است. صدور بیانیه ضد ایرانی سه کشور اروپایی می‌تواند عاملی برای این تحرک در بازار باشد. بر همین اساس، قیمت طلا و سکه نیز که روز گذشته روند کاهشی داشتند، امروز افزایشی شدند و حتی سکه امامی پس از مدتی به کانال ۲۸ میلیون تومانی بازگشت.

با وجود این، معامله‌گران بازار فلز زرد نوسانات قیمتی در این بازار را محدود اما با ضربان بالا می‌دانند. به همین دلیل معتقدند این موضوع هر گونه پیش‌بینی را در بازار طلا غیرممکن کرده است. بازیگران حرفه‌ای طلا و سکه نیز از ترس تغییرات سریع قیمتی تمایلی به خرید و فروش در این بازار ندارند.

ابراهیم محمدولی فعال بازار طلا و جواهر نیز در مورد آینده بازار به تجارت‌نیوز گفت: «هر رویدادی در دنیا به خصوص در حوزه سیاست می‌تواند بر قیمت طلا اثرگذار باشد. بنابراین رویداد مهمی نظیر وقوع توافق برجام منجر به ثبات بیشتر در بازار فلز زرد می‌شود و باعث رونق بازار طلا نیز می‌شود.»

دیگر رسانه ها

کدخبر: 105948

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      ارسال نظر