قیمت دلار ریخت

قیمت دلار ریخت .قیمت دلار امروز هم در بازار آزاد کاهشی است و نسبت به روز گذشته گام بلندی به عقب برداشته است و قیمت دلار به کف کانال نزدیک شد .انتشار خبرهای مثبت سیاسی و مداخله بازارساز در تعیین قیمت ارز مبادله‌ای در کاهش قیمت دلار طی دو روز گذشته موثر بوده است.

قیمت دلار ریخت

قیمت دلار ریخت .قیمت دلار امروز هم در بازار آزاد کاهشی است و نسبت به روز گذشته گام بلندی به عقب برداشته است و قیمت دلار به کف کانال نزدیک شد .انتشار خبرهای مثبت سیاسی و مداخله بازارساز در تعیین قیمت ارز مبادله‌ای در کاهش قیمت دلار طی دو روز گذشته موثر بوده است.

به گزارش عرشه آنلاین، قیمت دلار امروز در بازار آزاد بین رقم 49 هزار و 350 تومان تا 49 هزار و 450 تومان متغیر و در نوسان است. 

در همین حال، مبادله زندانیان سیاسی میان ایران و آمریکا که طی دو روز گذشته جنبه عملیاتی به خود گرفت، سیگنال کاهش تنش میان دو کشور را به بازار ارسال کرد. به این ترتیب قیمت دلار که در پایان هفته گذشته از مرز 50 هزار تومان نیز عبور کرده بود، حالا چند روزی است کاهشی شده و اکنون در نیمه پایینی کانال 49 هزار تومانی معامله می‌شود.

البته نباید از سیاست بازارساز در تعیین قیمت دلار مبادله‌ای غافل شد. قیمت دلار در مرکز مبادله که پیشتر تغییرات کاهشی و افزایشی یکی دو تومانی را تجربه کرده بود، حالا دو روز است افت قیمت بیشتری را تجربه می‌کند.

قیمت دلار اسکناس در مرکز مبادله، روز گذشته 66 تومان و امروز 14 تومان کاهش قیمت را تجربه کرده است. قیمت دلار حواله نیز در این مرکز روز گذشته با کاهش 60 تومانی و امروز با کاهش 13 تومانی روبرو بوده است.

بازار ارز تهران امروز چهارشنبه 29 شهریورماه شاهد قدرت‌نمایی معامله‌گران کاهشی دلار بود. بنا بر ادعای بازیگران ارزی امروز اسکناس آمریکایی در تهران اصلاح شد و مرز حمایتی 49 هزار و 600 تومان را از دست داد و با افت تقریباً 300 تومانی بر روی مرز 49 هزار و 300 تومان قرار گرفت.

 در هرات هم نرخ دلار سرنوشتی مشابه تهران را تجربه کرد. قیمت دلار در بازار یاد شده با 280 تومان کاهش نسبت به عصر روز سه‌شنبه در حدود 49 هزار و 150 تومان به فروش رسیدو بررسی‌ها نشان می‌دهد امروز اگرچه نرخ دلار نزولی بود اما قیمت درهم در مقایسه با روز قبل ثابت ماند. قیمت درهم امروز 13 هزار و 620 تومان بود.

حبس قیمت دلار در دامنه مشخص

به گزارش اکوایران،‌ در روز سه‌شنبه قیمت دلار نه توان افزایش و عبور از مقاومت 49 هزار و 600 تومان را داشت نه جانی برای کاهش و ازدست‌دادن مرز حمایتی 49 هزار و 200 تومان.

گروهی از معامله‌گران معتقدند واکنش قیمت دلار امروز به سطح مقاومتی 49 هزار و 600 تومان مهم است. اگر نرخ دلار در روز چهارشنبه از این مرز مقاومتی عبور کند، احتمال هیجان در بازار وجود دارد. در این صورت فشار خرید می‌تواند قیمت را به کانال بالاتر ببرد. اما در مقابل سطح حمایت 49 هزار و 200 تومان به سد کاهش سختی تبدیل شده که قیمت دلار در 17 روز گذشته نتوانسته این مرز را از دست بدهد. با توجه به حبس دلار در این دامنه معامله‌گران انتظار دارند در صورت خروج از هر طرف نوسان شدت بگیرد.

در روز سه‌شنبه لارنس نورمن، خبرنگار وال استریت ژورنال، در توییتر خود خبر از دیدار علی باقری، مذاکره کننده ارشد ایران، با تروئیکای اروپایی داد. همچنین علی باقری در صفحه شخصی خود نوشت «در ادامه نشست‌های قبلی، با مدیران سیاسی فرانسه، آلمان و انگلیس در نیویورک دیدار کردم. ما طیفی از موضوعات مورد علاقه دو طرف از جمله مذاکرات رفع تحریم‌ها را مورد بحث قرار دادیم.» گروهی از معامله‌گران می‌گفتند قیمت دلار هرات بعد از این خبر در پشت‌خط از سطح 49 هزار و 500 تومان عقب نشست.پس از بسته شدن بازار و پایان نرخ‌دهی پشت خط سه‌شنبه خبرنگار وال‌استریت‌ژورنال در خصوص دیدار علی باقری‌کنی با سه کشور اروپایی نوشت یک منبع آگاه از دیدارها گفت که «هیچ پیشرفتی» در بازگشت به مذاکرات هسته‌ای حاصل نشده است.

منبع: تجارت نیوز - اکو ایران

دیگر رسانه ها

کدخبر: 106871

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      ارسال نظر