سومین روز تعطیلی طلافروشی‌های مشهد

سومین روز تعطیلی طلافروشی ها به انتقاد از الزام درج اطلاعات خرید و فروش صنف طلا در سامانه مودیان مالیاتی ادامه دارد.

سومین روز تعطیلی طلافروشی‌های مشهد

 

سومین روز تعطیلی طلافروشی ها به انتقاد از الزام درج اطلاعات خرید و فروش صنف طلا در سامانه مودیان مالیاتی ادامه دارد.

 از اول دی ماه ۱۴۰۲ فروشندگان مصنوعات طلا و پلاتین مکلف شدند به سامانه مودیان مالیاتی متصل شوند و صورت‌حساب‌های خرید و فروش طلا و جواهر را در این سامانه بارگذاری کنند. این موضوع امورد انتقاد صنف طلا فروشی ها در کشور قرار گرفته و طلا فروشی های مشهد در انتقاد از الزام این قانون در تعطیلی به سر می برند.

رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر مشهد  در این باره گفته است: طلافروشان مشهدی در اعتراض به ۲ موضوع مغازه‌های خود را تعطیل کردند. موضوع نخست صدور صورتحساب الکترونیکی در سامانه مودیان مالیاتی است که پیش زمینه آن هنوز آماده نیست. دومین موضوع مربوط به تبصره ماده ۱۸ است که در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز قانونی وضع شده که مطابق آن تمام صنوف طلا و جواهر تمام موجودی خود را در سامانه ثبت کنند.

یوسف تقی زادگان عنوان کرد: تمام صنف طلا و جواهر کشور به این موضوعات اعتراض داشته‌اند که طلافروشان مشهدی به نشانه اعتراض به این موضوع مغازه خود را تعطیل کردند، هر چند این اتفاق را قبول نداریم و از آنان درخواست داشته‌ایم که مغازه خود را بازگشایی کنند.

اصل طلا از مالیات بر ارزش افزوده معاف است

رئیس سازمان امور مالیاتی نیز در این باره گفته است: هیچ مالیات جدید یا افزایش نرخی در حوزه مالیات ستانی از صنف طلا وضع نشده و اصل طلا و جواهر و پلاتین به کار رفته در مصنوعات ساخته شده از فلزات مزبور معاف از مالیات بر ارزش افزوده است. به موجب قانون اساسی سازمان امور مالیاتی کشور صرفاً مجری قوانین است و هیچ اختیاری برای کم یا زیاد کردن نرخ مالیات یا پایه مالیات ندارد و همانطور که به صورت گسترده اطلاع رسانی شد،

به گفته سبحانیان، هیچ مبنای قانونی برای افزایش مالیات در حوزه طلا وجود ندارد و شایعاتی که این روز‌ها متأسفانه در فضای مجازی پراکنده شد که مالیات ۲۵ درصدی از خریداران طلا از ابتدای دیماه اخذ خواهد شد، کذب خواهد بود. هیچ مالیات جدید یا افزایش نرخی در حوزه مالیات ستانی از صنف طلا وضع نشده و همچنین اصل طلا و جواهر و پلاتین به کار رفته در مصنوعات ساخته شده از فلزات مزبور معاف از مالیات بر ارزش افزوده است.

، امروز ۵ دی ماه قرار بود جلسه‌ای درخصوص ثبت نام درسامانه جامع تجارت باحضورمسئولین محترم بازرسی صنعت ومعدن درخصوص اجرای تبصره ۴ ماده ۱۸ (ثبت نام درسامانه جامع تجارت) برگزار شود که بر اساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر مشهد این جلسه به زمان دیگر موکول شده است. اتحادیه صنف طلا و جوهر مشهد ازواحد‌های صنفی طلا و جواهر در خواست کرده است نسبت به بازگشایی هرچه سریعتر واحد‌های صنفی خود اقدام نمایند

 

منبع : شهرآرانیوز

دیگر رسانه ها

کدخبر: 119728

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر